Zákazníci BMW příliš málo kupují modely vybavené manuální převodovkou, což znamená, že již brzy je výrobce přestane instalovat do svých modelů.
Týká se to hlavně BMW M5 a M6, přičemž u současného dua M5/M6 je manuál jen na přání. To se však již brzy změní, protože vývoj manuálů se BMW nezaplatí a verze M5 s manuálem se prodala jen asi v počtu 10 procent z celkových prodejů.
Opačný trend však nastal v USA, kde si Američané tak moc přáli manuální převodovku, až jim BMW vyhovělo. Co na tom, že dotyčné modely pak nenabídly možnost naplno vypnout systém ESP a také kontrolu trakce. Hlavně, že si Amíci mohli řadit svýma rukama.
Dobrou zprávou je tak možná jen to, že modely BMW M2, BMW M3 a BMW M4 si klasickou šestistupňovou manuální převodovku zachovají. i zde je však zájem o dvouspojkový automat poměrně velký. V poslední řadě je pak manuální pomalejší než moderní automaty. Tak například aktuální generace BMW M5 je při akceleraci z 0 na 100 km/h o desetinu pomalejší, než je tomu u automatu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?