Hyundai Elantra přichází do Evropy, premiéru slaví v Polsku

Nová Elantra míří do Evropy, mezi prvními trhy je Polsko nebo Slovensko.
Nová Elantra míří do Evropy, mezi prvními trhy je Polsko nebo Slovensko., foto: Hyundai
ar6 2. dubna 2016 02:55
Sdílej:

Sedanům nižší střední třídy se obecně na evropských trzích, pokud nemají extra atraktivní cenovku, příliš nedaří. Přesto se Hyundai pokusí s novou Elantrou tento neúspěch prolomit. Jednou ze startovacích zemí je Polsko, přičemž na tamním autosalonu v Poznani slaví vůz evropskou premiéru.

V listopadu vstoupila Elantra na severoamerický trh a právě od této varianty se ta evropská minimálně vizuálně příliš neliší. 4570 milimetrů dlouhý sedan s rozvorem náprav o délce 2700 milimetrů a kufrem o objemu 458 litrů tak jistě zaujme hexagonální maskou chladiče, zajímavě tvarovaným nárazníkem a velice elegantním profilem karosérie. Od druhé výbavy Comfort má vůz LED diody denního svícení, zadní full-LED světla dostanete spolu s třetí linií Style. Kola mají v základu 15 palců a ocelové kryty, od druhé výbavy nahoru dostane lité disky o průměru 16 nebo 17 palců. Paleta laků obsahuje 11 odstínů.

Kabina je na rozdíl třeba od i30 nebo Tucsonu až nečekaně jednoduchá a přehledná. Žádné zbytečné linky plné záhybů a chromu tady nečekejte. Potěší středová konzole natočená směrem k řidiči, dva velké a čitelné budíky nebo volant, opět bez zbytečných příkras. O zábavu na palubě se stará rádio s CD a MP3, od druhé výbavy doplněné šesti reproduktory a pětipalcovým LCD displejem (obsahuje i parkovací kameru). Alternativou je aparatura Infinity Premium s devíti reproduktory a subwooferem. Sedadla jsou potažená látkou nebo kombinací kůže a koženky, na výběr je černá, šedá nebo béžová barva.

Struktura karosérie je ze 32 procent vyrobena z vysokopevnostní oceli, což přispívá stabilitě vozu i jeho celkové tuhosti. Podvozek má vpředu zavěšení typu McPherson, vzadu potom najdeme torzní tyč. Pod kapotou bude vždy šestnáctistovka, jednou však spaluje benzín a podruhé naftu. Benzínová verze MPI má 128 koní při 6300 ot./min a 155 Nm při 4850 ot./min, kombinovat ji lze se šestistupňovým manuálem nebo automatem. Naftová jednotka CRDi má 136 koní při 4000 ot./min, točivý moment se ale liší podle zvolené převodovky – 260 Nm mezi 1500 - 3500 ot./min se šestistupňovým manuálem nebo 300 Nm mezi 1750 - 2500 ot./min se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem a systémem BlueDrive.

V Polsku (aktuálně je vůz dostupný také v Chorvatsku nebo Turceku) jsou k dispozici hned čtyři výbavové stupně – Classic Plus, Comfort, Style a Premium. Benzínové motory se pohybují v rozpětí od 67 900 zlotých (cca 433 000 korun) do 94 400 zlotých (cca 601 000 korun), naftové agregáty začínají na 79 900 zlotých (cca 509 000 korun) a končí na 107 900 zlotých (cca 687 000 korun). V dubnu auto zamíří na Slovensko, zda-li se dočká Česká republika je ale otázkou.

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.