Sedanům nižší střední třídy se obecně na evropských trzích, pokud nemají extra atraktivní cenovku, příliš nedaří. Přesto se Hyundai pokusí s novou Elantrou tento neúspěch prolomit. Jednou ze startovacích zemí je Polsko, přičemž na tamním autosalonu v Poznani slaví vůz evropskou premiéru.
V listopadu vstoupila Elantra na severoamerický trh a právě od této varianty se ta evropská minimálně vizuálně příliš neliší. 4570 milimetrů dlouhý sedan s rozvorem náprav o délce 2700 milimetrů a kufrem o objemu 458 litrů tak jistě zaujme hexagonální maskou chladiče, zajímavě tvarovaným nárazníkem a velice elegantním profilem karosérie. Od druhé výbavy Comfort má vůz LED diody denního svícení, zadní full-LED světla dostanete spolu s třetí linií Style. Kola mají v základu 15 palců a ocelové kryty, od druhé výbavy nahoru dostane lité disky o průměru 16 nebo 17 palců. Paleta laků obsahuje 11 odstínů.
Kabina je na rozdíl třeba od i30 nebo Tucsonu až nečekaně jednoduchá a přehledná. Žádné zbytečné linky plné záhybů a chromu tady nečekejte. Potěší středová konzole natočená směrem k řidiči, dva velké a čitelné budíky nebo volant, opět bez zbytečných příkras. O zábavu na palubě se stará rádio s CD a MP3, od druhé výbavy doplněné šesti reproduktory a pětipalcovým LCD displejem (obsahuje i parkovací kameru). Alternativou je aparatura Infinity Premium s devíti reproduktory a subwooferem. Sedadla jsou potažená látkou nebo kombinací kůže a koženky, na výběr je černá, šedá nebo béžová barva.
Struktura karosérie je ze 32 procent vyrobena z vysokopevnostní oceli, což přispívá stabilitě vozu i jeho celkové tuhosti. Podvozek má vpředu zavěšení typu McPherson, vzadu potom najdeme torzní tyč. Pod kapotou bude vždy šestnáctistovka, jednou však spaluje benzín a podruhé naftu. Benzínová verze MPI má 128 koní při 6300 ot./min a 155 Nm při 4850 ot./min, kombinovat ji lze se šestistupňovým manuálem nebo automatem. Naftová jednotka CRDi má 136 koní při 4000 ot./min, točivý moment se ale liší podle zvolené převodovky – 260 Nm mezi 1500 - 3500 ot./min se šestistupňovým manuálem nebo 300 Nm mezi 1750 - 2500 ot./min se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem a systémem BlueDrive.
V Polsku (aktuálně je vůz dostupný také v Chorvatsku nebo Turceku) jsou k dispozici hned čtyři výbavové stupně – Classic Plus, Comfort, Style a Premium. Benzínové motory se pohybují v rozpětí od 67 900 zlotých (cca 433 000 korun) do 94 400 zlotých (cca 601 000 korun), naftové agregáty začínají na 79 900 zlotých (cca 509 000 korun) a končí na 107 900 zlotých (cca 687 000 korun). V dubnu auto zamíří na Slovensko, zda-li se dočká Česká republika je ale otázkou.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?