Sedanům nižší střední třídy se obecně na evropských trzích, pokud nemají extra atraktivní cenovku, příliš nedaří. Přesto se Hyundai pokusí s novou Elantrou tento neúspěch prolomit. Jednou ze startovacích zemí je Polsko, přičemž na tamním autosalonu v Poznani slaví vůz evropskou premiéru.
V listopadu vstoupila Elantra na severoamerický trh a právě od této varianty se ta evropská minimálně vizuálně příliš neliší. 4570 milimetrů dlouhý sedan s rozvorem náprav o délce 2700 milimetrů a kufrem o objemu 458 litrů tak jistě zaujme hexagonální maskou chladiče, zajímavě tvarovaným nárazníkem a velice elegantním profilem karosérie. Od druhé výbavy Comfort má vůz LED diody denního svícení, zadní full-LED světla dostanete spolu s třetí linií Style. Kola mají v základu 15 palců a ocelové kryty, od druhé výbavy nahoru dostane lité disky o průměru 16 nebo 17 palců. Paleta laků obsahuje 11 odstínů.
Kabina je na rozdíl třeba od i30 nebo Tucsonu až nečekaně jednoduchá a přehledná. Žádné zbytečné linky plné záhybů a chromu tady nečekejte. Potěší středová konzole natočená směrem k řidiči, dva velké a čitelné budíky nebo volant, opět bez zbytečných příkras. O zábavu na palubě se stará rádio s CD a MP3, od druhé výbavy doplněné šesti reproduktory a pětipalcovým LCD displejem (obsahuje i parkovací kameru). Alternativou je aparatura Infinity Premium s devíti reproduktory a subwooferem. Sedadla jsou potažená látkou nebo kombinací kůže a koženky, na výběr je černá, šedá nebo béžová barva.
Struktura karosérie je ze 32 procent vyrobena z vysokopevnostní oceli, což přispívá stabilitě vozu i jeho celkové tuhosti. Podvozek má vpředu zavěšení typu McPherson, vzadu potom najdeme torzní tyč. Pod kapotou bude vždy šestnáctistovka, jednou však spaluje benzín a podruhé naftu. Benzínová verze MPI má 128 koní při 6300 ot./min a 155 Nm při 4850 ot./min, kombinovat ji lze se šestistupňovým manuálem nebo automatem. Naftová jednotka CRDi má 136 koní při 4000 ot./min, točivý moment se ale liší podle zvolené převodovky – 260 Nm mezi 1500 - 3500 ot./min se šestistupňovým manuálem nebo 300 Nm mezi 1750 - 2500 ot./min se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem a systémem BlueDrive.
V Polsku (aktuálně je vůz dostupný také v Chorvatsku nebo Turceku) jsou k dispozici hned čtyři výbavové stupně – Classic Plus, Comfort, Style a Premium. Benzínové motory se pohybují v rozpětí od 67 900 zlotých (cca 433 000 korun) do 94 400 zlotých (cca 601 000 korun), naftové agregáty začínají na 79 900 zlotých (cca 509 000 korun) a končí na 107 900 zlotých (cca 687 000 korun). V dubnu auto zamíří na Slovensko, zda-li se dočká Česká republika je ale otázkou.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?