Sedanům nižší střední třídy se obecně na evropských trzích, pokud nemají extra atraktivní cenovku, příliš nedaří. Přesto se Hyundai pokusí s novou Elantrou tento neúspěch prolomit. Jednou ze startovacích zemí je Polsko, přičemž na tamním autosalonu v Poznani slaví vůz evropskou premiéru.
V listopadu vstoupila Elantra na severoamerický trh a právě od této varianty se ta evropská minimálně vizuálně příliš neliší. 4570 milimetrů dlouhý sedan s rozvorem náprav o délce 2700 milimetrů a kufrem o objemu 458 litrů tak jistě zaujme hexagonální maskou chladiče, zajímavě tvarovaným nárazníkem a velice elegantním profilem karosérie. Od druhé výbavy Comfort má vůz LED diody denního svícení, zadní full-LED světla dostanete spolu s třetí linií Style. Kola mají v základu 15 palců a ocelové kryty, od druhé výbavy nahoru dostane lité disky o průměru 16 nebo 17 palců. Paleta laků obsahuje 11 odstínů.
Kabina je na rozdíl třeba od i30 nebo Tucsonu až nečekaně jednoduchá a přehledná. Žádné zbytečné linky plné záhybů a chromu tady nečekejte. Potěší středová konzole natočená směrem k řidiči, dva velké a čitelné budíky nebo volant, opět bez zbytečných příkras. O zábavu na palubě se stará rádio s CD a MP3, od druhé výbavy doplněné šesti reproduktory a pětipalcovým LCD displejem (obsahuje i parkovací kameru). Alternativou je aparatura Infinity Premium s devíti reproduktory a subwooferem. Sedadla jsou potažená látkou nebo kombinací kůže a koženky, na výběr je černá, šedá nebo béžová barva.
Struktura karosérie je ze 32 procent vyrobena z vysokopevnostní oceli, což přispívá stabilitě vozu i jeho celkové tuhosti. Podvozek má vpředu zavěšení typu McPherson, vzadu potom najdeme torzní tyč. Pod kapotou bude vždy šestnáctistovka, jednou však spaluje benzín a podruhé naftu. Benzínová verze MPI má 128 koní při 6300 ot./min a 155 Nm při 4850 ot./min, kombinovat ji lze se šestistupňovým manuálem nebo automatem. Naftová jednotka CRDi má 136 koní při 4000 ot./min, točivý moment se ale liší podle zvolené převodovky – 260 Nm mezi 1500 - 3500 ot./min se šestistupňovým manuálem nebo 300 Nm mezi 1750 - 2500 ot./min se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem a systémem BlueDrive.
V Polsku (aktuálně je vůz dostupný také v Chorvatsku nebo Turceku) jsou k dispozici hned čtyři výbavové stupně – Classic Plus, Comfort, Style a Premium. Benzínové motory se pohybují v rozpětí od 67 900 zlotých (cca 433 000 korun) do 94 400 zlotých (cca 601 000 korun), naftové agregáty začínají na 79 900 zlotých (cca 509 000 korun) a končí na 107 900 zlotých (cca 687 000 korun). V dubnu auto zamíří na Slovensko, zda-li se dočká Česká republika je ale otázkou.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.