Již brzy můžeme očekávat, že se světu ukáže zběsilá verze sportovného kupé AMG GT s přízviskem Black Series. Otázkou ale je, bude to samotný vrchol divize AMG, nebo přijde něco ještě lepšího?
Už samotná verze Black Series má v plánu být opět dosti netradiční, divokou a nabídne zřejmě to nejlepší, co se dá z modelu AMG GT "vytřískat". Zatím nejsou známi přesné technické speficikace, ale pokud se máme řídit tím, co vše nabízely modely z předešlých "černých" sérií, pak to bude nářez.
V plánu je i tak trošku okruhová verze AMG GT R, která byla nedávno zachycena na video při testech na okruhu Nürburgring. Právě u ní bychom měli počítat s výkonem 600 koní a ve srovnání s klasickým AMG GT zhubne na váze 80 kg.
A právě s tímto souvisí otázka, co bude drsnější? Black Series nebo GT R? To je otázka, na kterou se dozvíme odpověď ke konci letošního roku, kdy už bude ve všem více jasno. Dokonce se prý pracuje na verzi AMG GT Hybrid, což nás děsí víc než samotný AMG GT Black Series.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.