Audi R8 koupíte s osmiválcem, desetiválcem a dokonce i elektromotorem, pořád ale bude mít karosérii kupé. Neplatí to ale věčně, protože stejně jako u předchůdce myslely čtyři kruhy na milovníky jízdy s nebem nad hlavou. Do New Yorku tak přijela R8 Spyder, navíc v krásném žlutém laku.
Nosným prvkem R8 Spyder je samozřejmě plátěná střecha. O její stažení nebo natažení se stará elektrohydraulický systém až do rychlosti 50 km/h. Celá operace přitom zabere 20 sekund. Do stěny mezi motor a interiér lze zasunout malé zadní okno. Jinak jsou vnější prvky vesměs stejné jako u kupé, to znamená výrazný zadní difuzor, nasávací otvory pod skupinovými svítilnami (a nově i mezi nimi) nebo možnost dovybavit auto LED světly s laserovou technologií. Některé díly, mezi něž patří přední splitter, difuzor nebo boční ozdobné panely za dveřmi, se dodávají i v podobě z uhlíkového kompozitu.
Technický základ tvoří prostorový rám z hliníku a uhlíkových vláken. Oproti kupé byla řádně vyztužena příhradová konstrukce v oblasti prahů, A-sloupků a rámu předního okna, to znamená, že ani při vyšších rychlostech se nebude vůz nepříjemně kroutit. Onu rychlost dodává autu atmosfericky plněný desetiválec o objemu 5.2 litru. Ten disponuje výkonem 540 koní a točivým momentem 540 Newtonmetrů, které na všechna kola přenáší sedmistupňový dvouspojkový automat S tronic. Systém quattro mimochodem rozděluje hnací sílu zcela variabilně v závislosti na jízdní situaci – v extrémním případě je na přední nebo zadní nápravu přenášeno až 100 procent výkonu.
Tato kombinace stačí na maximální rychlost 318 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy. A vzhledem k hmotnosti 1612 kilogramů bez provozních kapalin jsou to velice slušné hodnoty. Spotřeba paliva 11,7 l/100 km je dána použitím úsporných technologií. Ani u sportovních vozů se jim zkrátka neubráníme. Na druhou stranu tu máme nádherný zvuk, ještě podpořený příplatkovou sportovní výfukovou soustavou. Součástí pohonného ústrojí je i volič Audi drive select se čtyřmi režimy nastavení, příplatkový volant Performance pak přidává ještě další tři.
Před kterýmkoliv volantem se skví 12,3palcový displej místo palubní desky, zobrazující veškeré údaje od navigace MMI až po dynamiku R8. Navigaci lze ovládat prostřednictvím dotykové plochy MMI touch nebo hlasem. Jak velí moderní doba, na palubní desku jdou promítat rovněž data z mobilního telefonu, R8 Spyder ale umí nabídnout také indukční nabíjení či připojení k internetu. Pokud zrovna nebudete poslouchat motor, můžete zkusit aparaturu Bang & Olufsen se dvěma reproduktory v každé opěrce hlav. Sedadla jsou buď „obyčejně“ sportovní, nebo skořepinová s výrazně tvarovanými bočnicemi.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?