Audi R8 odhodilo střechu, ještě nikdy mu to tolik neslušelo

Audi R8 s vidlicovým desetiválcem odhodilo střechu a dostalo krásný žlutý lak.
Audi R8 s vidlicovým desetiválcem odhodilo střechu a dostalo krásný žlutý lak., foto: Audi
ar6 24. března 2016 03:15
Sdílej:

Audi R8 koupíte s osmiválcem, desetiválcem a dokonce i elektromotorem, pořád ale bude mít karosérii kupé. Neplatí to ale věčně, protože stejně jako u předchůdce myslely čtyři kruhy na milovníky jízdy s nebem nad hlavou. Do New Yorku tak přijela R8 Spyder, navíc v krásném žlutém laku.

Nosným prvkem R8 Spyder je samozřejmě plátěná střecha. O její stažení nebo natažení se stará elektrohydraulický systém až do rychlosti 50 km/h. Celá operace přitom zabere 20 sekund. Do stěny mezi motor a interiér lze zasunout malé zadní okno. Jinak jsou vnější prvky vesměs stejné jako u kupé, to znamená výrazný zadní difuzor, nasávací otvory pod skupinovými svítilnami (a nově i mezi nimi) nebo možnost dovybavit auto LED světly s laserovou technologií. Některé díly, mezi něž patří přední splitter, difuzor nebo boční ozdobné panely za dveřmi, se dodávají i v podobě z uhlíkového kompozitu.

Technický základ tvoří prostorový rám z hliníku a uhlíkových vláken. Oproti kupé byla řádně vyztužena příhradová konstrukce v oblasti prahů, A-sloupků a rámu předního okna, to znamená, že ani při vyšších rychlostech se nebude vůz nepříjemně kroutit. Onu rychlost dodává autu atmosfericky plněný desetiválec o objemu 5.2 litru. Ten disponuje výkonem 540 koní a točivým momentem 540 Newtonmetrů, které na všechna kola přenáší sedmistupňový dvouspojkový automat S tronic. Systém quattro mimochodem rozděluje hnací sílu zcela variabilně v závislosti na jízdní situaci – v extrémním případě je na přední nebo zadní nápravu přenášeno až 100 procent výkonu.

Tato kombinace stačí na maximální rychlost 318 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy. A vzhledem k hmotnosti 1612 kilogramů bez provozních kapalin jsou to velice slušné hodnoty. Spotřeba paliva 11,7 l/100 km je dána použitím úsporných technologií. Ani u sportovních vozů se jim zkrátka neubráníme. Na druhou stranu tu máme nádherný zvuk, ještě podpořený příplatkovou sportovní výfukovou soustavou. Součástí pohonného ústrojí je i volič Audi drive select se čtyřmi režimy nastavení, příplatkový volant Performance pak přidává ještě další tři.

Před kterýmkoliv volantem se skví 12,3palcový displej místo palubní desky, zobrazující veškeré údaje od navigace MMI až po dynamiku R8. Navigaci lze ovládat prostřednictvím dotykové plochy MMI touch nebo hlasem. Jak velí moderní doba, na palubní desku jdou promítat rovněž data z mobilního telefonu, R8 Spyder ale umí nabídnout také indukční nabíjení či připojení k internetu. Pokud zrovna nebudete poslouchat motor, můžete zkusit aparaturu Bang & Olufsen se dvěma reproduktory v každé opěrce hlav. Sedadla jsou buď „obyčejně“ sportovní, nebo skořepinová s výrazně tvarovanými bočnicemi.

Témata:
Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.