Audi R8 koupíte s osmiválcem, desetiválcem a dokonce i elektromotorem, pořád ale bude mít karosérii kupé. Neplatí to ale věčně, protože stejně jako u předchůdce myslely čtyři kruhy na milovníky jízdy s nebem nad hlavou. Do New Yorku tak přijela R8 Spyder, navíc v krásném žlutém laku.
Nosným prvkem R8 Spyder je samozřejmě plátěná střecha. O její stažení nebo natažení se stará elektrohydraulický systém až do rychlosti 50 km/h. Celá operace přitom zabere 20 sekund. Do stěny mezi motor a interiér lze zasunout malé zadní okno. Jinak jsou vnější prvky vesměs stejné jako u kupé, to znamená výrazný zadní difuzor, nasávací otvory pod skupinovými svítilnami (a nově i mezi nimi) nebo možnost dovybavit auto LED světly s laserovou technologií. Některé díly, mezi něž patří přední splitter, difuzor nebo boční ozdobné panely za dveřmi, se dodávají i v podobě z uhlíkového kompozitu.
Technický základ tvoří prostorový rám z hliníku a uhlíkových vláken. Oproti kupé byla řádně vyztužena příhradová konstrukce v oblasti prahů, A-sloupků a rámu předního okna, to znamená, že ani při vyšších rychlostech se nebude vůz nepříjemně kroutit. Onu rychlost dodává autu atmosfericky plněný desetiválec o objemu 5.2 litru. Ten disponuje výkonem 540 koní a točivým momentem 540 Newtonmetrů, které na všechna kola přenáší sedmistupňový dvouspojkový automat S tronic. Systém quattro mimochodem rozděluje hnací sílu zcela variabilně v závislosti na jízdní situaci – v extrémním případě je na přední nebo zadní nápravu přenášeno až 100 procent výkonu.
Tato kombinace stačí na maximální rychlost 318 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy. A vzhledem k hmotnosti 1612 kilogramů bez provozních kapalin jsou to velice slušné hodnoty. Spotřeba paliva 11,7 l/100 km je dána použitím úsporných technologií. Ani u sportovních vozů se jim zkrátka neubráníme. Na druhou stranu tu máme nádherný zvuk, ještě podpořený příplatkovou sportovní výfukovou soustavou. Součástí pohonného ústrojí je i volič Audi drive select se čtyřmi režimy nastavení, příplatkový volant Performance pak přidává ještě další tři.
Před kterýmkoliv volantem se skví 12,3palcový displej místo palubní desky, zobrazující veškeré údaje od navigace MMI až po dynamiku R8. Navigaci lze ovládat prostřednictvím dotykové plochy MMI touch nebo hlasem. Jak velí moderní doba, na palubní desku jdou promítat rovněž data z mobilního telefonu, R8 Spyder ale umí nabídnout také indukční nabíjení či připojení k internetu. Pokud zrovna nebudete poslouchat motor, můžete zkusit aparaturu Bang & Olufsen se dvěma reproduktory v každé opěrce hlav. Sedadla jsou buď „obyčejně“ sportovní, nebo skořepinová s výrazně tvarovanými bočnicemi.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.