Lincoln Navigator dostane již brzo zcela novou generaci a společně s tím se na autosalonu v New Yorku ukáže jedna specialita.
Tou je verze se dveřmi typu Gullwing. Ty dostal prozatímní koncept a na snímcích můžete vidět, jak to vypadá, když se dveře otevřou směrem vzhůru. Lincoln říká, že tyto efektní křídlové dveře se nedostanou do sériové výroby, avšak jedná se o zajímavé zpestření a přilákání pozornosti. A co bylo důvodem instalace těchto dveří? Lincoln tím chtěl zdůraznit velmi prostornou kabinu přístupnou přes obří otvory vzniklé po otevření.
Koncept nese modrý lak karoserie Storm, přičemž modrý odstín se nachází i v nteriéru. Ten je "oblečen" do prvotřídní kůže a například nové sedačky vypadají velmi pohodlně a jsou nastavitelné ve 30 směrech. Lincoln dokonce nainstaloval vlastní malou šatnu do zádi vozu a zábavní systém.
Jak byste asi očekávali, tenhle Navigator je vybaven širokým množstvím technologií, včetně 360 stupňové parkovací kamery anebo systémem proti kolizi s detekcí chodců. Nechybí ani velké monitory zabudované do opěrek hlavy, Wi-Fi připojení, plně digitální přístrojový panel zobrazující všechny důležité informace a centrální dotykový displej.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?