Od Hyundaie nedávno odtržená automobilka Genesis hodlá nejen ve své domovině, ale i v Americe nebo Evropě, získávat zákazníky zavedených evropských značek. První model EQ900, známý také jako G90, docela zaujal. Genesis EQ900L s prodlouženým rozvorem je ale úplně jiný kalibr, který svou velikostí strčí do kapsy i Mercedes-Maybach třídy S.
Na první pohled je kromě 19palcových kol všechno stejné jako u normálního modelu, pak si ale najednou oči všimnou širšího B-sloupku a ten, kdo někdy viděl klasické provedení, jistě zaregistruje i delší zadní dveře. Všechny tyto změny jdou na triko karosérii s o 290 milimetrů delším rozvorem náprav. EQ900L tak má 5495 milimetrů na délku a 3450 milimetrů mezi nápravami, což jsou lepší hodnoty než u Mercedesu-Maybach třídy S.
Z větších vnějších rozměrů profitují cestující na zadních sedadlech, kteří sedí ve dvou samostatných křeslech, rozdělených mohutnou středovou konzolí, jejíž součástí je i chladící box. Obě sedadla mají ve čtyřech směrech elektricky nastavitelné podnožky, příjemnou atmosféru navozuje unikátní ambitentní osvětlení a přepracovaná automatická klimatizace. K poslechu bude hrát audio Lexicon, o zábavu se dále starají i dvě obrazovky multimediálního systému s úhlopříčkou 9,2 palce v zadní části předních sedadel. Samozřejmostí je semianilinové kožené čalounění, dřevo nebo klavírní lak.
Pod kapotou se objeví exkluzivně pouze pětilitrový osmiválec řady Tau o výkonu 425 koní s točivým momentem 519 Nm. Permanentní pohon všech kol v tomto případě doplňuje osmistupňová automatická převodovka. Genesis EQ900L bude dostupný zatím pouze v Jižní Koreji, jediná výbava Prestiže přijde na nejméně 150 200 000 wonů (cca 3 094 000 korun).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?