Britský výrobce luxusních aut Bentley chce navýšit produkci svého prvního SUV s názvem Bentayga. Aktuální čekací doba totiž na každý vůz činí jeden rok.
Bentley sice již loni v prosinci zvýšil výrobní kapacitu Bentaygy na 5500 kusů ročně, jenže ani to nestačí. Výrobce aktuálně eviduje deset tisíc závazných objednávek a proto zvažuje, že by produkci ještě o kousek navýšil.
Nic na tom nemění ani cena vozu, která činí lehce přes pět milionů korun. Továrna v britském Crewe už navíc jede naplno a samotní dodavatelé stále počítají původním nenavýšeným plánem výroby.
Ten činil při premiéře vozu pouze 3600 aut ročně, což se teď zdá zoufale málo. Ke schválení dalšího navýšení produkce Bentaygy se budou muset nabrat noví zaměstnanci a upravit podmínky dodavatelů.
Pod kapotou tohoto britského mastodonta nalezneme šestilitrový dvanáctiválec ve tvaru W s výkonem 600 koní. Motor je spojen s osmistupňovým automatem, který rozesílá výkon na všechna čtyři kola.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?