Britský výrobce luxusních aut Bentley chce navýšit produkci svého prvního SUV s názvem Bentayga. Aktuální čekací doba totiž na každý vůz činí jeden rok.
Bentley sice již loni v prosinci zvýšil výrobní kapacitu Bentaygy na 5500 kusů ročně, jenže ani to nestačí. Výrobce aktuálně eviduje deset tisíc závazných objednávek a proto zvažuje, že by produkci ještě o kousek navýšil.
Nic na tom nemění ani cena vozu, která činí lehce přes pět milionů korun. Továrna v britském Crewe už navíc jede naplno a samotní dodavatelé stále počítají původním nenavýšeným plánem výroby.
Ten činil při premiéře vozu pouze 3600 aut ročně, což se teď zdá zoufale málo. Ke schválení dalšího navýšení produkce Bentaygy se budou muset nabrat noví zaměstnanci a upravit podmínky dodavatelů.
Pod kapotou tohoto britského mastodonta nalezneme šestilitrový dvanáctiválec ve tvaru W s výkonem 600 koní. Motor je spojen s osmistupňovým automatem, který rozesílá výkon na všechna čtyři kola.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?