Na ženevském autosalonu je jako každým rokem doslova záplava novinek. Svou troškou do mlýna přispěl i rumunský výrobce Dacia s modelem Duster.
Jedná se o speciální limitovanou verzi Essential, která se ukázala i pro modely Logan, Logan MCV, Sandero, Dokker a Lodgy. Nejvýraznější změnou zvenku je hnědý metalický lake karoserie Tourmaline Brown. K němu se přidávají emblémy, lakované nárazníky a nově navržená sada hlinikových kol.
Co se týka kabiny, zde místo nějakých změn najdeme především bohatou základní výbavu. Ta obsahuje systém Bluetooth, USB port, elektrické ovládání předních oken, sada airbagů nebo centrální zamykání. I přes to, že se Dusteru Essential vyrobí jen omezený počet kusů, máme počítat s prodejem i u nás v ČR.
Pod kapotou najdeme čtyřválcový naftový motor 1,5 dCi s výkonem 90 koní, jenž je spárován s robotizovanou převodovkou Easy-R. Výrobce uvádí, převodovku nastavil tak, aby optimalizovala každodenní potěšení z jízdy.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?