BMW oficiálně v Ženevě odhalilo stěžejní model M760Li xDrive, který má pod kapotou benzínový dvanáctiválec a pohon všech kol.
Tím pádem se jedná o vlastně druhé nejvýkonnější provedení hned v závěsu za Alpinou B7 Bi-Turbo. Pod jeho kapotou se nachází 6,6-litrový TwinPower Turbo motor s výkonem 600 koňských sil a s 799 Nm točivého momentu. To má stačit na zrychlení z 0-100 km/h za 3,9 sekundy. Maximální rychlost je pak elektronicky omezena na 250 km/h nebo 305 km/h v případě balíčku M Drive Packet.
BMW také uvádí provedení V12 Excellence, které bude k dispozici bez dodatečných příplatků. Je totiž osazeno doslova nabušenou výbavou, která obsahuje chromovanou lištu probíhající po celé šířce vozu v horní části přívodů vzduchu. Stříbrné ledvinky, loga V12 na víku zavazadlového prostoru, chromované dekory a hranaté koncovky výfuku.
Nový je i brzdový systém se speciálními kotouči M Sport s modře lakovanými brzdovými třmeny. Standardem je aktivní vzduchové zavěšení Executive Drive Pro.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.