BMW oficiálně v Ženevě odhalilo stěžejní model M760Li xDrive, který má pod kapotou benzínový dvanáctiválec a pohon všech kol.
Tím pádem se jedná o vlastně druhé nejvýkonnější provedení hned v závěsu za Alpinou B7 Bi-Turbo. Pod jeho kapotou se nachází 6,6-litrový TwinPower Turbo motor s výkonem 600 koňských sil a s 799 Nm točivého momentu. To má stačit na zrychlení z 0-100 km/h za 3,9 sekundy. Maximální rychlost je pak elektronicky omezena na 250 km/h nebo 305 km/h v případě balíčku M Drive Packet.
BMW také uvádí provedení V12 Excellence, které bude k dispozici bez dodatečných příplatků. Je totiž osazeno doslova nabušenou výbavou, která obsahuje chromovanou lištu probíhající po celé šířce vozu v horní části přívodů vzduchu. Stříbrné ledvinky, loga V12 na víku zavazadlového prostoru, chromované dekory a hranaté koncovky výfuku.
Nový je i brzdový systém se speciálními kotouči M Sport s modře lakovanými brzdovými třmeny. Standardem je aktivní vzduchové zavěšení Executive Drive Pro.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?