Na autosalonu v Ženevě se představil velký sedan Genesis G90. Ten bude konkurentem německých prémiových značek.
Verze Genesis G90 je samotným vrcholem luxusně zaměřených modelů od Hyundaie. Vlajková loď má karoserii dlouhou 5205 mm, širokou 1915 mm a vysokou 1495 mm. Auto se chlubí i rozvorem náprav 3160 mm.
Vůz vyjede na litých kolech o velikosti 18 až 19 palců a bude se jednat o zadokolku. V případě potřeby se však za příplatek stane z G90 čtyřkolka s inteligentním systémem pohonu H-TRAC. K celkové plavné jízdě přispívají i elektronicky řízené tlumiče s několika režimy.
V základní výbavě najdeme adaptivní tempomat ACSS zkombinovaný s radarem a senzory. Nechybí ani radarový systém sledování mrtvého úhlu (BSD), asistenti pro jízdu v pruzích (LCA a LDWS), systém udržování v jízdním pruhu (LKAS), bezdotykové otevírání zavazadlového prostoru, head-up displej, multimediální systém s 12,3palcovým displejem, palubní WiFi a interaktivní rozhraní Siri Apple se službami Google.
Pod kapotou najdeme celkem tři zážehové motory. Základem je šestiválec 3.3 T-GDI s výkonem 370 koní, který následuje o něco objemnější šestiválec 3.8 GDI s nižším výkonem 315 koní. Vrcholem se stane provedení s vidlicovým osmiválcem 5.0 GDI o výkonu 425 koní. Se všemi motory se spárovala automatická osmistupňová převodovka.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?