Na autosalonu v Ženevě se představil velký sedan Genesis G90. Ten bude konkurentem německých prémiových značek.
Verze Genesis G90 je samotným vrcholem luxusně zaměřených modelů od Hyundaie. Vlajková loď má karoserii dlouhou 5205 mm, širokou 1915 mm a vysokou 1495 mm. Auto se chlubí i rozvorem náprav 3160 mm.
Vůz vyjede na litých kolech o velikosti 18 až 19 palců a bude se jednat o zadokolku. V případě potřeby se však za příplatek stane z G90 čtyřkolka s inteligentním systémem pohonu H-TRAC. K celkové plavné jízdě přispívají i elektronicky řízené tlumiče s několika režimy.
V základní výbavě najdeme adaptivní tempomat ACSS zkombinovaný s radarem a senzory. Nechybí ani radarový systém sledování mrtvého úhlu (BSD), asistenti pro jízdu v pruzích (LCA a LDWS), systém udržování v jízdním pruhu (LKAS), bezdotykové otevírání zavazadlového prostoru, head-up displej, multimediální systém s 12,3palcovým displejem, palubní WiFi a interaktivní rozhraní Siri Apple se službami Google.
Pod kapotou najdeme celkem tři zážehové motory. Základem je šestiválec 3.3 T-GDI s výkonem 370 koní, který následuje o něco objemnější šestiválec 3.8 GDI s nižším výkonem 315 koní. Vrcholem se stane provedení s vidlicovým osmiválcem 5.0 GDI o výkonu 425 koní. Se všemi motory se spárovala automatická osmistupňová převodovka.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?