Na autosalonu v Ženevě se představil velký sedan Genesis G90. Ten bude konkurentem německých prémiových značek.
Verze Genesis G90 je samotným vrcholem luxusně zaměřených modelů od Hyundaie. Vlajková loď má karoserii dlouhou 5205 mm, širokou 1915 mm a vysokou 1495 mm. Auto se chlubí i rozvorem náprav 3160 mm.
Vůz vyjede na litých kolech o velikosti 18 až 19 palců a bude se jednat o zadokolku. V případě potřeby se však za příplatek stane z G90 čtyřkolka s inteligentním systémem pohonu H-TRAC. K celkové plavné jízdě přispívají i elektronicky řízené tlumiče s několika režimy.
V základní výbavě najdeme adaptivní tempomat ACSS zkombinovaný s radarem a senzory. Nechybí ani radarový systém sledování mrtvého úhlu (BSD), asistenti pro jízdu v pruzích (LCA a LDWS), systém udržování v jízdním pruhu (LKAS), bezdotykové otevírání zavazadlového prostoru, head-up displej, multimediální systém s 12,3palcovým displejem, palubní WiFi a interaktivní rozhraní Siri Apple se službami Google.
Pod kapotou najdeme celkem tři zážehové motory. Základem je šestiválec 3.3 T-GDI s výkonem 370 koní, který následuje o něco objemnější šestiválec 3.8 GDI s nižším výkonem 315 koní. Vrcholem se stane provedení s vidlicovým osmiválcem 5.0 GDI o výkonu 425 koní. Se všemi motory se spárovala automatická osmistupňová převodovka.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?