Dlouhý název pro velmi dlouhou limuzínu, to je nový Bentley Mulsanne Grand Limousine Mulliner. Ten dorazil na výstavu v Ženevě a je čirým ztělesněním luxusu.
Ve srovnání s klasickým modelem Mulsanne je tahle verze o jeden metr delší a o 79 mm vyšší. Prostornější interiér tohoto Bentley má konfiguraci sedadel, jakou najdeme například v soukromých tryskáčích. Je to taktéž první model značky, co využívá elektrochromní technologii skel. Ta nabízí možnost volit mezi čirým nebo neprůhledným stavem, a to pouhým stisknutím tlačítka.
Kromě tohoto prodloužený Mulsanne přichází s nově vyvinutým vzduchovým systémem, vytvořeným přímo divizí Mulliner. Zadní sedadla jsou vybavena dvěma iPady, dokovací stanicí, rozkládacími stolky, ledničkou a nechybí ani intercom pro komunikaci s řidičem.
Bentley říká, že jeho inženýři udělali mnohem víc, než jen protáhli karoserii. Údajně upravili i motor, převodovku, odpružení a podvozek. Vše bylo optimalizováno s ohledem na větší hmotnost a rozměry auta.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?