Taigun sice německý Volkswagen poslal na onen svět s tím, že je až příliš malý, jen pár týdnů po této informaci však do Ženevy přispěchal s konceptem T-Cross Breeze. Ten ukazuje možnou podobu SUV na základech malého Pola, má však na terénní vůz netradičně otevřenou karosérii.
S délkou 4133 milimetrů, šířkou 1798 milimetrů a výškou 1536 milimetrů je T-Cross o něco větší než CrossPolo, tvořící aktuálně velikostní vrchol řady Polo. Vnější vzhled zelené karosérie (ano, skutečně jde o zelenou metalízu v odstínu Summer) odkazuje na prvky, použité u Tiguanu. Máme tu tak například úzkou masku a na ni navazující LED světlomety s diodami denního svícení, dvě linie na boku, ačkoliv ta níže umístěná kopíruje tvar zadních blatníků, nebo víko pátých dveří s výraznými prolisy a LED světlomety. Zcela svébytné jsou LEDkové prstence kolem mlhovek, spodní část karosérie v tmavém odstínu Deep Teal a konečně také černá plátěná střecha. Kola, vyplňující výrazné podběhy, mají 19 palců.
S výjimkou páček na sloupku řízení, ovládání oken a tlačítek pro otevření a zavření skládací střechy mají všechny ovládací prvky podobu dotykových ploch, které ale lze ovládat také pomocí gest. Před řidičem nechybí digitální přístrojový panel Active Info Display se zobrazováním navigace, pracující v režimech Silnice a Lehký terén. Vedle jiného podbarvení se dočkáme také odlišných provozních informací o vozu, přizpůsobených daným jízdním podmínkám. Hlavní obrazovku nicméně najdeme na vrcholku středové konzole, kde se zobrazuje navigace nebo přebaly alb z mediatéky.
Novinkou je ovládání by-wire, kdy prostřednictvím malé centrály se třemi skleněnými válci s chromovaným rámečkem a senzory probíhá ovládání dvouspojkové převodovky, elektrické parkovací brzdy a adaptivních tlumičů v režimech Sport, Normal a Comfort. Kolem těchto ovladačů jsou pak další dotykové plochy, tentokrát pro nastavování voliče jízdních režimů nebo aktivaci výstražných světel. Příjemný poslech zajišťuje audio Beats s osmikanálovým zesilovačem, digitálním signálovým procesorem a kompatibilitou s rozhraním Android Auto, Apple CarPlay a MirrorLink. Samozřejmostí je plné propojení nejen audiosystému, ale i palubních infotainmentů s chytrými telefony.
Většina dekoračních ploch v kabině je lakována do podobné zelené barvy jako exteriér, kontrast k němu vytvářejí detaily v odstínu Deep Teal. Loketní opěrky, madla ve dveřích a zadní část středové konzoly mají naopak světlou barvu Ceramique, což má vyvolávat dojem, že se tyto prvky vznáší v prostoru. Sedadla, umístěná výš než u klasického hatchbacku, dostala čalounění částečně ze specifických hybridních polyamidových vláken, která jsou pevná a odolná vůči oděrkám. Ze stejného materiálu jsou i kapsy v zadní části předních sedadel. Zavazadlový prostor pojme až 300 litrů.
Pod kapotou najdeme litrový tříválec TSI o výkonu 110 koní s točivým momentem 175 Nm již při 1500 ot./min. Přes sedmistupňový dvouspojkový automat DSG jsou poháněna přední kola, přičemž 1250 kilogramů vážící SUV zrychlí na 100 km/h za 10,3 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 188 km/h. Průměrná spotřeba je 5,0 l/100 km, takže při čtyřicetilitrovém objemu palivové nádrže to stačí na dojezd 800 kilometrů. A jen tak mimochodem, na rozdíl od Taigunu uvidíme T-Cross v sériové výrobě.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?