Taigun sice německý Volkswagen poslal na onen svět s tím, že je až příliš malý, jen pár týdnů po této informaci však do Ženevy přispěchal s konceptem T-Cross Breeze. Ten ukazuje možnou podobu SUV na základech malého Pola, má však na terénní vůz netradičně otevřenou karosérii.
S délkou 4133 milimetrů, šířkou 1798 milimetrů a výškou 1536 milimetrů je T-Cross o něco větší než CrossPolo, tvořící aktuálně velikostní vrchol řady Polo. Vnější vzhled zelené karosérie (ano, skutečně jde o zelenou metalízu v odstínu Summer) odkazuje na prvky, použité u Tiguanu. Máme tu tak například úzkou masku a na ni navazující LED světlomety s diodami denního svícení, dvě linie na boku, ačkoliv ta níže umístěná kopíruje tvar zadních blatníků, nebo víko pátých dveří s výraznými prolisy a LED světlomety. Zcela svébytné jsou LEDkové prstence kolem mlhovek, spodní část karosérie v tmavém odstínu Deep Teal a konečně také černá plátěná střecha. Kola, vyplňující výrazné podběhy, mají 19 palců.
S výjimkou páček na sloupku řízení, ovládání oken a tlačítek pro otevření a zavření skládací střechy mají všechny ovládací prvky podobu dotykových ploch, které ale lze ovládat také pomocí gest. Před řidičem nechybí digitální přístrojový panel Active Info Display se zobrazováním navigace, pracující v režimech Silnice a Lehký terén. Vedle jiného podbarvení se dočkáme také odlišných provozních informací o vozu, přizpůsobených daným jízdním podmínkám. Hlavní obrazovku nicméně najdeme na vrcholku středové konzole, kde se zobrazuje navigace nebo přebaly alb z mediatéky.
Novinkou je ovládání by-wire, kdy prostřednictvím malé centrály se třemi skleněnými válci s chromovaným rámečkem a senzory probíhá ovládání dvouspojkové převodovky, elektrické parkovací brzdy a adaptivních tlumičů v režimech Sport, Normal a Comfort. Kolem těchto ovladačů jsou pak další dotykové plochy, tentokrát pro nastavování voliče jízdních režimů nebo aktivaci výstražných světel. Příjemný poslech zajišťuje audio Beats s osmikanálovým zesilovačem, digitálním signálovým procesorem a kompatibilitou s rozhraním Android Auto, Apple CarPlay a MirrorLink. Samozřejmostí je plné propojení nejen audiosystému, ale i palubních infotainmentů s chytrými telefony.
Většina dekoračních ploch v kabině je lakována do podobné zelené barvy jako exteriér, kontrast k němu vytvářejí detaily v odstínu Deep Teal. Loketní opěrky, madla ve dveřích a zadní část středové konzoly mají naopak světlou barvu Ceramique, což má vyvolávat dojem, že se tyto prvky vznáší v prostoru. Sedadla, umístěná výš než u klasického hatchbacku, dostala čalounění částečně ze specifických hybridních polyamidových vláken, která jsou pevná a odolná vůči oděrkám. Ze stejného materiálu jsou i kapsy v zadní části předních sedadel. Zavazadlový prostor pojme až 300 litrů.
Pod kapotou najdeme litrový tříválec TSI o výkonu 110 koní s točivým momentem 175 Nm již při 1500 ot./min. Přes sedmistupňový dvouspojkový automat DSG jsou poháněna přední kola, přičemž 1250 kilogramů vážící SUV zrychlí na 100 km/h za 10,3 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 188 km/h. Průměrná spotřeba je 5,0 l/100 km, takže při čtyřicetilitrovém objemu palivové nádrže to stačí na dojezd 800 kilometrů. A jen tak mimochodem, na rozdíl od Taigunu uvidíme T-Cross v sériové výrobě.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.