Taigun sice německý Volkswagen poslal na onen svět s tím, že je až příliš malý, jen pár týdnů po této informaci však do Ženevy přispěchal s konceptem T-Cross Breeze. Ten ukazuje možnou podobu SUV na základech malého Pola, má však na terénní vůz netradičně otevřenou karosérii.
S délkou 4133 milimetrů, šířkou 1798 milimetrů a výškou 1536 milimetrů je T-Cross o něco větší než CrossPolo, tvořící aktuálně velikostní vrchol řady Polo. Vnější vzhled zelené karosérie (ano, skutečně jde o zelenou metalízu v odstínu Summer) odkazuje na prvky, použité u Tiguanu. Máme tu tak například úzkou masku a na ni navazující LED světlomety s diodami denního svícení, dvě linie na boku, ačkoliv ta níže umístěná kopíruje tvar zadních blatníků, nebo víko pátých dveří s výraznými prolisy a LED světlomety. Zcela svébytné jsou LEDkové prstence kolem mlhovek, spodní část karosérie v tmavém odstínu Deep Teal a konečně také černá plátěná střecha. Kola, vyplňující výrazné podběhy, mají 19 palců.
S výjimkou páček na sloupku řízení, ovládání oken a tlačítek pro otevření a zavření skládací střechy mají všechny ovládací prvky podobu dotykových ploch, které ale lze ovládat také pomocí gest. Před řidičem nechybí digitální přístrojový panel Active Info Display se zobrazováním navigace, pracující v režimech Silnice a Lehký terén. Vedle jiného podbarvení se dočkáme také odlišných provozních informací o vozu, přizpůsobených daným jízdním podmínkám. Hlavní obrazovku nicméně najdeme na vrcholku středové konzole, kde se zobrazuje navigace nebo přebaly alb z mediatéky.
Novinkou je ovládání by-wire, kdy prostřednictvím malé centrály se třemi skleněnými válci s chromovaným rámečkem a senzory probíhá ovládání dvouspojkové převodovky, elektrické parkovací brzdy a adaptivních tlumičů v režimech Sport, Normal a Comfort. Kolem těchto ovladačů jsou pak další dotykové plochy, tentokrát pro nastavování voliče jízdních režimů nebo aktivaci výstražných světel. Příjemný poslech zajišťuje audio Beats s osmikanálovým zesilovačem, digitálním signálovým procesorem a kompatibilitou s rozhraním Android Auto, Apple CarPlay a MirrorLink. Samozřejmostí je plné propojení nejen audiosystému, ale i palubních infotainmentů s chytrými telefony.
Většina dekoračních ploch v kabině je lakována do podobné zelené barvy jako exteriér, kontrast k němu vytvářejí detaily v odstínu Deep Teal. Loketní opěrky, madla ve dveřích a zadní část středové konzoly mají naopak světlou barvu Ceramique, což má vyvolávat dojem, že se tyto prvky vznáší v prostoru. Sedadla, umístěná výš než u klasického hatchbacku, dostala čalounění částečně ze specifických hybridních polyamidových vláken, která jsou pevná a odolná vůči oděrkám. Ze stejného materiálu jsou i kapsy v zadní části předních sedadel. Zavazadlový prostor pojme až 300 litrů.
Pod kapotou najdeme litrový tříválec TSI o výkonu 110 koní s točivým momentem 175 Nm již při 1500 ot./min. Přes sedmistupňový dvouspojkový automat DSG jsou poháněna přední kola, přičemž 1250 kilogramů vážící SUV zrychlí na 100 km/h za 10,3 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 188 km/h. Průměrná spotřeba je 5,0 l/100 km, takže při čtyřicetilitrovém objemu palivové nádrže to stačí na dojezd 800 kilometrů. A jen tak mimochodem, na rozdíl od Taigunu uvidíme T-Cross v sériové výrobě.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.