Pamatujete si, kdy naposledy nabídl Fiat v segmentu C model s karosérií hatchback, sedan a kombi? Správně, my také ne. O to větší očekávání vzbuzuje Tipo, loni představené jako sedan. V Ženevě ho doplňují pětidveřový hatchback a praktické kombi, mladoboleslavský okřídlený šíp by se tak určitě měl mít na pozoru.
Hatchback s délkou 4,37 metru, šířkou 1,79 metru a výškou 1,49 metru míří na samý vrchol nižší střední třídy. Totéž se dá říct i o kombi, které nabídne délku 4,57 metru, šířku 1,79 metru a výšku 1,52 metru. V oblasti vnitřního prostoru se Fiat chlubí především 934 centimetry před koleny zadních cestujících. Kufr hatchbacku pojme 440 litrů, kombi potom ještě o 110 litrů více. Oba modely potěší nízkou nákladovou hranou, Tipo SW boduje nastavitelnou ložnou plochou, místem pod podlahou, bočními schránkami a po sklopení sedadel prostorem o délce 1,8 metru.
Různě po interiéru jsou dalších schránky s celkovým objemem 12 litrů, před řadící pákou potom najdeme mediální centrum například s přípojkou USB. Prvkem, který u sedanu zatím nenajdeme, je multimediální systém UConnect se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, online službami a rozpoznáváním hlasu. Na přání je infotainment vybaven couvací kamerou a navigací TomTom, během několik měsíců bude zařízení disponovat rozhraním Apple CarPlay a Android Auto. Pro neustále spojení se svým autem si může majitel stáhnout aplikaci UConnect Live do chytrého telefonu.
Pod kapotou najdeme, na rozdíl od sedanu, pětici motorů. Základem je 1.4 Fire o výkonu 95 koní při 5500 ot./min s točivým momentem 125 Nm při 4250 ot./min v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou. Druhou atmosférickou volbu představuje 1.6 E-torQ o výkonu 110 koní s točivým momentem 152 Nm a šestistupňovou automatickou převodovkou. Novinkou pro hatchback a kombi je přeplňovaná 1.4 T-Jet o výkonu 120 koní při 5500 ot./min s točivým momentem 206 Nm při 2500 ot./min, kterou lze kombinovat se šestistupňovým manuálem a volitelně ji předělat na dvoupalivovou verzi s nádrží na LPG.
Menší 1.3 MultiJet II má 95 koní při 4000 ot./min a 200 Nm při 1500 ot./min, větší 1.6 MultiJet II disponuje výkonem 120 koní při 4000 ot./min a točivým momentem 320 Nm při 1500 ot./min. Zatímco slabší provedení se musí spokojit s pětistupňovou manuální převodovkou, silnější dostane šestistupňový manuál nebo šestistupňový dvouspojkový automat. Vnější vzhled všech tří karosářských variant, vyráběných v Turecku, se liší jen v zadní části. Přední partie jsou totožné. Prodej hatchbacku i kombi by měl začít v průběhu letošního roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.