Pamatujete si, kdy naposledy nabídl Fiat v segmentu C model s karosérií hatchback, sedan a kombi? Správně, my také ne. O to větší očekávání vzbuzuje Tipo, loni představené jako sedan. V Ženevě ho doplňují pětidveřový hatchback a praktické kombi, mladoboleslavský okřídlený šíp by se tak určitě měl mít na pozoru.
Hatchback s délkou 4,37 metru, šířkou 1,79 metru a výškou 1,49 metru míří na samý vrchol nižší střední třídy. Totéž se dá říct i o kombi, které nabídne délku 4,57 metru, šířku 1,79 metru a výšku 1,52 metru. V oblasti vnitřního prostoru se Fiat chlubí především 934 centimetry před koleny zadních cestujících. Kufr hatchbacku pojme 440 litrů, kombi potom ještě o 110 litrů více. Oba modely potěší nízkou nákladovou hranou, Tipo SW boduje nastavitelnou ložnou plochou, místem pod podlahou, bočními schránkami a po sklopení sedadel prostorem o délce 1,8 metru.
Různě po interiéru jsou dalších schránky s celkovým objemem 12 litrů, před řadící pákou potom najdeme mediální centrum například s přípojkou USB. Prvkem, který u sedanu zatím nenajdeme, je multimediální systém UConnect se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, online službami a rozpoznáváním hlasu. Na přání je infotainment vybaven couvací kamerou a navigací TomTom, během několik měsíců bude zařízení disponovat rozhraním Apple CarPlay a Android Auto. Pro neustále spojení se svým autem si může majitel stáhnout aplikaci UConnect Live do chytrého telefonu.
Pod kapotou najdeme, na rozdíl od sedanu, pětici motorů. Základem je 1.4 Fire o výkonu 95 koní při 5500 ot./min s točivým momentem 125 Nm při 4250 ot./min v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou. Druhou atmosférickou volbu představuje 1.6 E-torQ o výkonu 110 koní s točivým momentem 152 Nm a šestistupňovou automatickou převodovkou. Novinkou pro hatchback a kombi je přeplňovaná 1.4 T-Jet o výkonu 120 koní při 5500 ot./min s točivým momentem 206 Nm při 2500 ot./min, kterou lze kombinovat se šestistupňovým manuálem a volitelně ji předělat na dvoupalivovou verzi s nádrží na LPG.
Menší 1.3 MultiJet II má 95 koní při 4000 ot./min a 200 Nm při 1500 ot./min, větší 1.6 MultiJet II disponuje výkonem 120 koní při 4000 ot./min a točivým momentem 320 Nm při 1500 ot./min. Zatímco slabší provedení se musí spokojit s pětistupňovou manuální převodovkou, silnější dostane šestistupňový manuál nebo šestistupňový dvouspojkový automat. Vnější vzhled všech tří karosářských variant, vyráběných v Turecku, se liší jen v zadní části. Přední partie jsou totožné. Prodej hatchbacku i kombi by měl začít v průběhu letošního roku.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?