Pamatujete si, kdy naposledy nabídl Fiat v segmentu C model s karosérií hatchback, sedan a kombi? Správně, my také ne. O to větší očekávání vzbuzuje Tipo, loni představené jako sedan. V Ženevě ho doplňují pětidveřový hatchback a praktické kombi, mladoboleslavský okřídlený šíp by se tak určitě měl mít na pozoru.
Hatchback s délkou 4,37 metru, šířkou 1,79 metru a výškou 1,49 metru míří na samý vrchol nižší střední třídy. Totéž se dá říct i o kombi, které nabídne délku 4,57 metru, šířku 1,79 metru a výšku 1,52 metru. V oblasti vnitřního prostoru se Fiat chlubí především 934 centimetry před koleny zadních cestujících. Kufr hatchbacku pojme 440 litrů, kombi potom ještě o 110 litrů více. Oba modely potěší nízkou nákladovou hranou, Tipo SW boduje nastavitelnou ložnou plochou, místem pod podlahou, bočními schránkami a po sklopení sedadel prostorem o délce 1,8 metru.
Různě po interiéru jsou dalších schránky s celkovým objemem 12 litrů, před řadící pákou potom najdeme mediální centrum například s přípojkou USB. Prvkem, který u sedanu zatím nenajdeme, je multimediální systém UConnect se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, online službami a rozpoznáváním hlasu. Na přání je infotainment vybaven couvací kamerou a navigací TomTom, během několik měsíců bude zařízení disponovat rozhraním Apple CarPlay a Android Auto. Pro neustále spojení se svým autem si může majitel stáhnout aplikaci UConnect Live do chytrého telefonu.
Pod kapotou najdeme, na rozdíl od sedanu, pětici motorů. Základem je 1.4 Fire o výkonu 95 koní při 5500 ot./min s točivým momentem 125 Nm při 4250 ot./min v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou. Druhou atmosférickou volbu představuje 1.6 E-torQ o výkonu 110 koní s točivým momentem 152 Nm a šestistupňovou automatickou převodovkou. Novinkou pro hatchback a kombi je přeplňovaná 1.4 T-Jet o výkonu 120 koní při 5500 ot./min s točivým momentem 206 Nm při 2500 ot./min, kterou lze kombinovat se šestistupňovým manuálem a volitelně ji předělat na dvoupalivovou verzi s nádrží na LPG.
Menší 1.3 MultiJet II má 95 koní při 4000 ot./min a 200 Nm při 1500 ot./min, větší 1.6 MultiJet II disponuje výkonem 120 koní při 4000 ot./min a točivým momentem 320 Nm při 1500 ot./min. Zatímco slabší provedení se musí spokojit s pětistupňovou manuální převodovkou, silnější dostane šestistupňový manuál nebo šestistupňový dvouspojkový automat. Vnější vzhled všech tří karosářských variant, vyráběných v Turecku, se liší jen v zadní části. Přední partie jsou totožné. Prodej hatchbacku i kombi by měl začít v průběhu letošního roku.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.