Sledovat vývoj kolem nástupce Volkswagenu Phaeton byla detektivka na pokračování. Nejprve měl vzniknout v co nejkratším čase, potom ale přišla kauza Dieselgate a s ní i údajné odložení celého projektu. O to víc tak německý výrobce včera večer překvapil odhalením více než pětimetrové limuzíny Phideon.
Ačkoliv by místo premiéry mohlo napovídat leccos o prodeji v Evropě, podle všech indicií k němu nedojde. Phideon byl sice navržen na starém kontinentu, avšak výhradně pro čínskou klientelu. Dokazují to konec konců i čínské nápisy po celé karosérii prezentovaného modelu. Exteriér samotný víceméně kopíruje současné portfolio Volkswagenu, znamená to masku se třemi chromovanými lamelami, na niž navazují LED diodová přední světla s diodami denního svícení.
Profil s dlouhou kapotou ze všeho nejvíc připomíná čtyřdveřové kupé a také tak trochu koncept C Coupé GTE z loňského roku. Pro bok vozu jsou charakteristické dvě linie – jedna se táhne od předních světel až k víku kufru, druhá je potom ve spodní části dveří. Vykrojené podběhy pak naznačují, že na velikosti kol se určitě nešetřilo. Zadní LED světla jsou decentní chromovanou linkou rozdělena na dvě poloviny, což působí velmi neotřele. Ve spodní části nárazníku jsou vedle chromované lišty i koncovky výfuku z nerezové oceli.
Základem vozu je modulární platforma MLB s rozvorem dlouhým více než tři metry. Celkově má Phideon na délku 5,05 metru, na šířku 1,87 metru a na výšku 1,48 metru. I přes svažující se střechu se uvnitř ubytuje pětice cestujících, pro něž jsou připravena sedadla s vyhříváním, ventilací, masážní funkcí a elektrickým nastavováním v několika směrech. Pohodovou atmosféru na palubě dotváří ambientní osvětlení ve třech barvách. Infotainment vychází z platformy MIB a disponuje rozhraním Apple CarPlay i Android Auto. Informace přímo před řidiče promítá head up displej.
Pod kapotou bude přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonu 300 koní s točivým momentem 440 Nm a pohonem všech kol. Slabší variantou bude čtyřválec 2.0 TSI s pohonem přední nápravy, do budoucna se počítá také s plug-in hybridem. Vzduchové odpružení vychází ze systému, používaném ve vozech Bentley, přičemž ve svém posledním vydání je nastavitelné v pěti režimech. Přítomno bude i elektrické dovírání dveří Soft Close.
Z bezpečnostních prvků dojde na noční vidění (funguje i za mlhy), panoramatický kamerový systém, adaptivní tempomat, přednárazový systém, varování před opuštěním jízdního pruhu, hlídání v jízdním pruhu nebo parkovací asistent. První vozy se v Číně objeví ve třetím čtvrtletí letošního roku.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?