Volkswagen Phaeton nakonec dostal druhou generaci, ta se jmenuje Phideon

ar6, 1. března 2016, 03:15 Google+ Geneva International Motor Show 2016

Sledovat vývoj kolem nástupce Volkswagenu Phaeton byla detektivka na pokračování. Nejprve měl vzniknout v co nejkratším čase, potom ale přišla kauza Dieselgate a s ní i údajné odložení celého projektu. O to víc tak německý výrobce včera večer překvapil odhalením více než pětimetrové limuzíny Phideon.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Phideon je aktuálně největším Volkswagenu, do Evropy ale nezamíří.

Phideon je aktuálně největším Volkswagenu, do Evropy ale nezamíří. | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Ačkoliv by místo premiéry mohlo napovídat leccos o prodeji v Evropě, podle všech indicií k němu nedojde. Phideon byl sice navržen na starém kontinentu, avšak výhradně pro čínskou klientelu. Dokazují to konec konců i čínské nápisy po celé karosérii prezentovaného modelu. Exteriér samotný víceméně kopíruje současné portfolio Volkswagenu, znamená to masku se třemi chromovanými lamelami, na niž navazují LED diodová přední světla s diodami denního svícení.

Profil s dlouhou kapotou ze všeho nejvíc připomíná čtyřdveřové kupé a také tak trochu koncept C Coupé GTE z loňského roku. Pro bok vozu jsou charakteristické dvě linie – jedna se táhne od předních světel až k víku kufru, druhá je potom ve spodní části dveří. Vykrojené podběhy pak naznačují, že na velikosti kol se určitě nešetřilo. Zadní LED světla jsou decentní chromovanou linkou rozdělena na dvě poloviny, což působí velmi neotřele. Ve spodní části nárazníku jsou vedle chromované lišty i koncovky výfuku z nerezové oceli.

Základem vozu je modulární platforma MLB s rozvorem dlouhým více než tři metry. Celkově má Phideon na délku 5,05 metru, na šířku 1,87 metru a na výšku 1,48 metru. I přes svažující se střechu se uvnitř ubytuje pětice cestujících, pro něž jsou připravena sedadla s vyhříváním, ventilací, masážní funkcí a elektrickým nastavováním v několika směrech. Pohodovou atmosféru na palubě dotváří ambientní osvětlení ve třech barvách. Infotainment vychází z platformy MIB a disponuje rozhraním Apple CarPlay i Android Auto. Informace přímo před řidiče promítá head up displej.

Pod kapotou bude přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonu 300 koní s točivým momentem 440 Nm a pohonem všech kol. Slabší variantou bude čtyřválec 2.0 TSI s pohonem přední nápravy, do budoucna se počítá také s plug-in hybridem. Vzduchové odpružení vychází ze systému, používaném ve vozech Bentley, přičemž ve svém posledním vydání je nastavitelné v pěti režimech. Přítomno bude i elektrické dovírání dveří Soft Close.

Z bezpečnostních prvků dojde na noční vidění (funguje i za mlhy), panoramatický kamerový systém, adaptivní tempomat, přednárazový systém, varování před opuštěním jízdního pruhu, hlídání v jízdním pruhu nebo parkovací asistent. První vozy se v Číně objeví ve třetím čtvrtletí letošního roku.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen Phaeton nakonec dostal druhou generaci, ta se jmenuje Phideon

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Škoda VisionS má v interiéru obrazovku pro každého a pod kapotou plug-in hybrid.

Škoda VisionS odhalila interiér, každý pasažér má vlastní obrazovku

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud