Sledovat vývoj kolem nástupce Volkswagenu Phaeton byla detektivka na pokračování. Nejprve měl vzniknout v co nejkratším čase, potom ale přišla kauza Dieselgate a s ní i údajné odložení celého projektu. O to víc tak německý výrobce včera večer překvapil odhalením více než pětimetrové limuzíny Phideon.
Ačkoliv by místo premiéry mohlo napovídat leccos o prodeji v Evropě, podle všech indicií k němu nedojde. Phideon byl sice navržen na starém kontinentu, avšak výhradně pro čínskou klientelu. Dokazují to konec konců i čínské nápisy po celé karosérii prezentovaného modelu. Exteriér samotný víceméně kopíruje současné portfolio Volkswagenu, znamená to masku se třemi chromovanými lamelami, na niž navazují LED diodová přední světla s diodami denního svícení.
Profil s dlouhou kapotou ze všeho nejvíc připomíná čtyřdveřové kupé a také tak trochu koncept C Coupé GTE z loňského roku. Pro bok vozu jsou charakteristické dvě linie – jedna se táhne od předních světel až k víku kufru, druhá je potom ve spodní části dveří. Vykrojené podběhy pak naznačují, že na velikosti kol se určitě nešetřilo. Zadní LED světla jsou decentní chromovanou linkou rozdělena na dvě poloviny, což působí velmi neotřele. Ve spodní části nárazníku jsou vedle chromované lišty i koncovky výfuku z nerezové oceli.
Základem vozu je modulární platforma MLB s rozvorem dlouhým více než tři metry. Celkově má Phideon na délku 5,05 metru, na šířku 1,87 metru a na výšku 1,48 metru. I přes svažující se střechu se uvnitř ubytuje pětice cestujících, pro něž jsou připravena sedadla s vyhříváním, ventilací, masážní funkcí a elektrickým nastavováním v několika směrech. Pohodovou atmosféru na palubě dotváří ambientní osvětlení ve třech barvách. Infotainment vychází z platformy MIB a disponuje rozhraním Apple CarPlay i Android Auto. Informace přímo před řidiče promítá head up displej.
Pod kapotou bude přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonu 300 koní s točivým momentem 440 Nm a pohonem všech kol. Slabší variantou bude čtyřválec 2.0 TSI s pohonem přední nápravy, do budoucna se počítá také s plug-in hybridem. Vzduchové odpružení vychází ze systému, používaném ve vozech Bentley, přičemž ve svém posledním vydání je nastavitelné v pěti režimech. Přítomno bude i elektrické dovírání dveří Soft Close.
Z bezpečnostních prvků dojde na noční vidění (funguje i za mlhy), panoramatický kamerový systém, adaptivní tempomat, přednárazový systém, varování před opuštěním jízdního pruhu, hlídání v jízdním pruhu nebo parkovací asistent. První vozy se v Číně objeví ve třetím čtvrtletí letošního roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?