Nejdůležitějším prvkem všech otevřených modelů je skládací střecha, u třídy C plátěná s elektrickým ovládáním. V základní specifikaci je k dispozici jen černá barva, pokud ale sáhnete po modelu s vícero vrstvami a dodatečnými tlumícími materiály, můžete vybírat z hnědé, modré, červené nebo černé. Sklopení proběhne za 20 sekund a lze ho provádět až do rychlosti 50 km/h. Zavazadlový prostor se střechou nahoře pojme 360 litrů, pokud si užíváte jízdu s větrem ve vlasech, počítejte s 285 litry.
Vzhled kabrioletu se zavřenou střechou prakticky odpovídá kupé, bez ní zase z některých úhlů můžete vidět otevřenou třídu S. Blízkou příbuznost s kupátkem naznačuje i stejná délka 4686 milimetrů a rozvor 2840 milimetrů, jediný rozměrový údaj, který se změnil, je tak výška 1409 milimetrů (+ 4 milimetry). Standardem budou 17palcová kola. Uvnitř můžete vybírat ze třinácti barev čalounění a třech odstínů stropu. K dispozici jsou pak skrze různé varianty dekorů z hliníku, dřeva, skelných vláken nebo karbonu. Volně stojící obrazovka infotainmentu v sobě skrývá software základní verze 20 CD nebo Comand Online s televizí, hlasovým ovládáním a WiFi hotspotem.
Speciálně pro Mercedesy s otevřenou karosérii jsou určeny funkce Aircap a Airscarf. Zatímco v prvním případě se jedná o větrný deflektor, v tom druhém jde o vyhřívání v oblasti krku. Klimatizace umí, stejně jako u dalších otevřených modelů koncernu Daimler, přizpůsobit teplotu ve voze jízdě s nebo bez střechy. Mezi příplatky pro karosérii i kabinu najdeme LED diodová světla, navigaci s online informacemi o dopravě, audio Burmester nebo paket AMG Line s 18palcovými koly, upravenými nárazníky a sportovním volantem.
Podvozek se standardními ocelovými pružinami je o 15 milimetrů níže než u sedanu, mezi příplatky se pak objevují i tužší tlumiče a pružiny pod souhrnným názvem Sports Direct-Steer. Pokud toužíte po komfortu, můžete zvolit vzduchové odpružení Airmatic v kombinaci s voličem jízdních režimů Dynamic Select (standardní podvozek ho má za příplatek). Ten obsahuje módy Eco, Comfort, Sport, Sport Plus a Individual.
Motorová paleta začíná u modelu C 180 s výkonem 156 koní a točivým momentem 250 Nm. Z benzínových verzí je dále v nabídce C 200 & C 200 4Matic (184 koní a 300 Nm), C 250 (211 koní a 350 Nm), C 300 (245 koní a 370 Nm) a konečně C 400 4Matic (333 koní a 480 Nm). Naftovou paletu tvoří C 220 d & C 220 d 4Matic (170 koní a 400 Nm), respektive C 250 d (204 koní a 500 Nm). Pohon všech kol je mimochodem u kabrioletu, odvozeného z třídy C, novinkou. Všechny motorové verze pak mohou mít devítistupňový automat 9G-Tronic.
Konstrukce karosérie a podvozku byla již od začátku sestavována s ohledem na možné pozbytí střechy, tím pádem výrazněji neutrpěla tuhost automobilu. Bezpečnostní asistenty potom zastupují například přednárazový systém, adaptivní brzdy, udržování bezpečné vzdálenosti, čtení dopravních značek, panoramatický kamerový systém nebo poloautomatické parkování. V případě převrácení vystřelí z prostoru za zadními sedadly ochranné oblouky.
Vrcholem nabídky bude již tradičně verze od Mercedes-AMG, tentokrát ve specifikaci C 43 s dvakrát přeplňovaným zážehovým třílitrovým šestiválcem. Ten má 367 koní mezi 5500 - 6000 ot./min a 520 Nm mezi 2000 - 4200 ot./min, které v kombinaci s pohonem všech kol (distribuce výkonu 31:69) a devítistupňovým automatem 9G-Tronic s manuálním režimem řazení páčkami pod volantem stačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy a maximální rychlosti 250 km/h. Spotřeba je přitom 8,3 l/100 km.
Podvozek AMG Ride Control má nastavitelné tlumiče do režimů Comfort, Sport nebo Sport Plus. A pokud jde o charakteristiku motoru, převodovky nebo řízení, disponuje C 43 voličem AMG Dynamic Select s režimy Eco, Comfort, Sport, Sport Plus a Individual (a Manual pro převodovku). Řízení s variabilním převodem reaguje na aktuální rychlost vozu a poskytuje tak autentickou zpětnou vazbu, jízdním vlastnostem pomáhá také třístupňový stabilizační systém.
Po designové stránce C 43 AMG poznáte podle diamantové masky chladiče, předního nárazníku s většími nasávacími otvory a decentním splitterem, emblémů „BITURBO - 4MATIC“ a zadního nárazníku s matně stříbrným difuzorem a celkem čtyřmi koncovkami výfuku. Zrcátka a rámy oken jsou lakovány lesklou černou barvou, stejný odstín mají i pětipaprsková kola AMG o velikosti osmnáct, případně devatenáct palců. Za nimi se mimochodem ukrývají odvětrávané kotouče o průměru 360 milimetrů, respektive 320 milimetrů vzadu. Za příplatek bude dostupný Night Package se zatmavenými okny od B-sloupku dál a černým splitterem, difuzorem a koncovkami výfuku.
Základem kabiny sportovního modelu je dole zploštělý volant, čalouněný černou kůží, s červeným prošíváním. Sportovní sedadla kombinují kůži Artico a mikrovlákno Dynamica s červeným prošíváním. Zatímco mikrovlákno bylo použito i na přístrojovou desku, kůží jsou potaženy loketní opěrky, výplně dveří a středový tunel. Červené prošívání (včetně koberečků) je samozřejmostí, stejnou barvu potom mají i bezpečnostní pásy. Materiály čalounění doplňuje hliníkový dekor palubní desky. Přístrojová deska je tvořena dvěma kruhovými budíky a 4,5palcovým displejem palubního počítače. Z běžného modelu zůstala volitelná funkce Airscarf.