Kruh kolem rodiny Mercedesu třídy C se pomalu uzavírá. Po sedanu, praktickém kombi a sportovním kupé přišla řada také na kabriolet. Ten byste si mohli z některých úhlů klidně splést s větší třídou S, tak moc jsou si jednotlivé modely s trojcípou hvězdou podobné.
Nejdůležitějším prvkem všech otevřených modelů je skládací střecha, u třídy C plátěná s elektrickým ovládáním. V základní specifikaci je k dispozici jen černá barva, pokud ale sáhnete po modelu s vícero vrstvami a dodatečnými tlumícími materiály, můžete vybírat z hnědé, modré, červené nebo černé. Sklopení proběhne za 20 sekund a lze ho provádět až do rychlosti 50 km/h. Zavazadlový prostor se střechou nahoře pojme 360 litrů, pokud si užíváte jízdu s větrem ve vlasech, počítejte s 285 litry.
Vzhled kabrioletu se zavřenou střechou prakticky odpovídá kupé, bez ní zase z některých úhlů můžete vidět otevřenou třídu S. Blízkou příbuznost s kupátkem naznačuje i stejná délka 4686 milimetrů a rozvor 2840 milimetrů, jediný rozměrový údaj, který se změnil, je tak výška 1409 milimetrů (+ 4 milimetry). Standardem budou 17palcová kola. Uvnitř můžete vybírat ze třinácti barev čalounění a třech odstínů stropu. K dispozici jsou pak skrze různé varianty dekorů z hliníku, dřeva, skelných vláken nebo karbonu. Volně stojící obrazovka infotainmentu v sobě skrývá software základní verze 20 CD nebo Comand Online s televizí, hlasovým ovládáním a WiFi hotspotem.
Speciálně pro Mercedesy s otevřenou karosérii jsou určeny funkce Aircap a Airscarf. Zatímco v prvním případě se jedná o větrný deflektor, v tom druhém jde o vyhřívání v oblasti krku. Klimatizace umí, stejně jako u dalších otevřených modelů koncernu Daimler, přizpůsobit teplotu ve voze jízdě s nebo bez střechy. Mezi příplatky pro karosérii i kabinu najdeme LED diodová světla, navigaci s online informacemi o dopravě, audio Burmester nebo paket AMG Line s 18palcovými koly, upravenými nárazníky a sportovním volantem.
Podvozek se standardními ocelovými pružinami je o 15 milimetrů níže než u sedanu, mezi příplatky se pak objevují i tužší tlumiče a pružiny pod souhrnným názvem Sports Direct-Steer. Pokud toužíte po komfortu, můžete zvolit vzduchové odpružení Airmatic v kombinaci s voličem jízdních režimů Dynamic Select (standardní podvozek ho má za příplatek). Ten obsahuje módy Eco, Comfort, Sport, Sport Plus a Individual.
Motorová paleta začíná u modelu C 180 s výkonem 156 koní a točivým momentem 250 Nm. Z benzínových verzí je dále v nabídce C 200 & C 200 4Matic (184 koní a 300 Nm), C 250 (211 koní a 350 Nm), C 300 (245 koní a 370 Nm) a konečně C 400 4Matic (333 koní a 480 Nm). Naftovou paletu tvoří C 220 d & C 220 d 4Matic (170 koní a 400 Nm), respektive C 250 d (204 koní a 500 Nm). Pohon všech kol je mimochodem u kabrioletu, odvozeného z třídy C, novinkou. Všechny motorové verze pak mohou mít devítistupňový automat 9G-Tronic.
Konstrukce karosérie a podvozku byla již od začátku sestavována s ohledem na možné pozbytí střechy, tím pádem výrazněji neutrpěla tuhost automobilu. Bezpečnostní asistenty potom zastupují například přednárazový systém, adaptivní brzdy, udržování bezpečné vzdálenosti, čtení dopravních značek, panoramatický kamerový systém nebo poloautomatické parkování. V případě převrácení vystřelí z prostoru za zadními sedadly ochranné oblouky.
Vrcholem nabídky bude již tradičně verze od Mercedes-AMG, tentokrát ve specifikaci C 43 s dvakrát přeplňovaným zážehovým třílitrovým šestiválcem. Ten má 367 koní mezi 5500 - 6000 ot./min a 520 Nm mezi 2000 - 4200 ot./min, které v kombinaci s pohonem všech kol (distribuce výkonu 31:69) a devítistupňovým automatem 9G-Tronic s manuálním režimem řazení páčkami pod volantem stačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy a maximální rychlosti 250 km/h. Spotřeba je přitom 8,3 l/100 km.
Podvozek AMG Ride Control má nastavitelné tlumiče do režimů Comfort, Sport nebo Sport Plus. A pokud jde o charakteristiku motoru, převodovky nebo řízení, disponuje C 43 voličem AMG Dynamic Select s režimy Eco, Comfort, Sport, Sport Plus a Individual (a Manual pro převodovku). Řízení s variabilním převodem reaguje na aktuální rychlost vozu a poskytuje tak autentickou zpětnou vazbu, jízdním vlastnostem pomáhá také třístupňový stabilizační systém.
Po designové stránce C 43 AMG poznáte podle diamantové masky chladiče, předního nárazníku s většími nasávacími otvory a decentním splitterem, emblémů „BITURBO - 4MATIC“ a zadního nárazníku s matně stříbrným difuzorem a celkem čtyřmi koncovkami výfuku. Zrcátka a rámy oken jsou lakovány lesklou černou barvou, stejný odstín mají i pětipaprsková kola AMG o velikosti osmnáct, případně devatenáct palců. Za nimi se mimochodem ukrývají odvětrávané kotouče o průměru 360 milimetrů, respektive 320 milimetrů vzadu. Za příplatek bude dostupný Night Package se zatmavenými okny od B-sloupku dál a černým splitterem, difuzorem a koncovkami výfuku.
Základem kabiny sportovního modelu je dole zploštělý volant, čalouněný černou kůží, s červeným prošíváním. Sportovní sedadla kombinují kůži Artico a mikrovlákno Dynamica s červeným prošíváním. Zatímco mikrovlákno bylo použito i na přístrojovou desku, kůží jsou potaženy loketní opěrky, výplně dveří a středový tunel. Červené prošívání (včetně koberečků) je samozřejmostí, stejnou barvu potom mají i bezpečnostní pásy. Materiály čalounění doplňuje hliníkový dekor palubní desky. Přístrojová deska je tvořena dvěma kruhovými budíky a 4,5palcovým displejem palubního počítače. Z běžného modelu zůstala volitelná funkce Airscarf.
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.