Tivoli je od loňského roku nejžhavější zbraní SsangYongu v boji s kompaktními SUV evropských, japonských a korejských značek. A soudě dle 64 tisíc loni vyrobených aut je to zbraň poměrně úspěšná. Pro některé zájemce však mohl být model uvnitř přece jen trošku stísněný, tento nedostatek nyní Korejci vyřešili prodlouženou verzí XLV.
Tivoli XLV stojí na úplně stejné platformě jako jeho menší sourozenec, s nímž sdílí také rozvor náprav o délce 260 milimetrů. Za C-sloupkem ale technici SsangYongu přidali celých 238 milimetrů, což pomohlo zvětšit především zavazadlový prostor na plných 720 litrů. Další litry získáte sklopením zadních sedadel zcela do podlahy, případně využitím některých odkládacích ploch v interiéru. Prostor zavazadelníku, s místem pod podlahou, může být dále vybaven praktickými háčky nebo síťovým programem.
Vzhled karosérie se oproti výchozímu modelu měnil především v zadní části, kde jsou silnější C-sloupek, nový nárazník, přepracované víko pátých dveří a upravená světla. Vpředu došlo na nárazník s chromovaným dekorem, světla obsahují LED diody denního svícení. Pro milovníky individualizace nabízí SsangYong nejen osm základních laků karosérie, ale i dvoubarevné provedení. Kabina může být černá, béžová nebo červená, sedadla jsou čalouněná látkou nebo kůží. Dominantou palubní desky je u vyšších výbavových verzí multimediální systém se sedmipalcovou obrazovkou, jehož součástí je volitelně navigace nebo couvací kamera.
Slabším ze dvou nabízených motorů je naftová šestnáctistovka e-XDi160 o výkonu 115 koní mezi 3400 - 4000 ot./min s točivým momentem 300 Nm mezi 1500 - 2500 ot./min, která kombinuje manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovku s pohonem předních nebo všech kol. Zážehová šestnáctistovka e-XGi160 má 128 koní při 6000 ot./min a 160 Nm při 4600 ot./min, kombinace převodovek a poháněných náprav je stejná, pouze čtyřkolka má v této verzi výhradně automat. Systém pohonu všech kol pracuje za normálních podmínek jako předokolka, při snížení přilnavosti se automaticky připojí zadní kola.
Podvozek má vpředu vzpěry MacPherson, vzadu je u předokolky torzní příčka, nahrazená u čtyřkolky víceprvkovým zavěšením. Řízení s elektronickým posilovačem funguje v režimech Normal, Comfort a Sport. Pasivní bezpečnost reprezentuje karosérie, využívající ve 38,5 procentech konstrukce vysokopevnostní ocel, a sedm airbagů. Aktivní bezpečnost je zastoupena asistentem rozjezdu do kopce, automatickými světly, adaptivním tempomatem nebo dešťovým senzorem.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?