SsangYong Tivoli dostal prodlouženou karosérii, cítit je hlavně v kufru

ar6, 2. března 2016, 03:10 Google+ Geneva International Motor Show 2016

Tivoli je od loňského roku nejžhavější zbraní SsangYongu v boji s kompaktními SUV evropských, japonských a korejských značek. A soudě dle 64 tisíc loni vyrobených aut je to zbraň poměrně úspěšná. Pro některé zájemce však mohl být model uvnitř přece jen trošku stísněný, tento nedostatek nyní Korejci vyřešili prodlouženou verzí XLV.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
SsangYong Tivoli XLV má zavazadelník o objemu 720 litrů.

SsangYong Tivoli XLV má zavazadelník o objemu 720 litrů. | foto: SsangYong

Sdílejte článek

Tivoli XLV stojí na úplně stejné platformě jako jeho menší sourozenec, s nímž sdílí také rozvor náprav o délce 260 milimetrů. Za C-sloupkem ale technici SsangYongu přidali celých 238 milimetrů, což pomohlo zvětšit především zavazadlový prostor na plných 720 litrů. Další litry získáte sklopením zadních sedadel zcela do podlahy, případně využitím některých odkládacích ploch v interiéru. Prostor zavazadelníku, s místem pod podlahou, může být dále vybaven praktickými háčky nebo síťovým programem.

img-responsive

Nárůst délky je znatelný především v zadní části, SsangYong Tivoli XLV. | foto: SsangYong

Vzhled karosérie se oproti výchozímu modelu měnil především v zadní části, kde jsou silnější C-sloupek, nový nárazník, přepracované víko pátých dveří a upravená světla. Vpředu došlo na nárazník s chromovaným dekorem, světla obsahují LED diody denního svícení. Pro milovníky individualizace nabízí SsangYong nejen osm základních laků karosérie, ale i dvoubarevné provedení. Kabina může být černá, béžová nebo červená, sedadla jsou čalouněná látkou nebo kůží. Dominantou palubní desky je u vyšších výbavových verzí multimediální systém se sedmipalcovou obrazovkou, jehož součástí je volitelně navigace nebo couvací kamera.

Slabším ze dvou nabízených motorů je naftová šestnáctistovka e-XDi160 o výkonu 115 koní mezi 3400 - 4000 ot./min s točivým momentem 300 Nm mezi 1500 - 2500 ot./min, která kombinuje manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovku s pohonem předních nebo všech kol. Zážehová šestnáctistovka e-XGi160 má 128 koní při 6000 ot./min a 160 Nm při 4600 ot./min, kombinace převodovek a poháněných náprav je stejná, pouze čtyřkolka má v této verzi výhradně automat. Systém pohonu všech kol pracuje za normálních podmínek jako předokolka, při snížení přilnavosti se automaticky připojí zadní kola.

Podvozek má vpředu vzpěry MacPherson, vzadu je u předokolky torzní příčka, nahrazená u čtyřkolky víceprvkovým zavěšením. Řízení s elektronickým posilovačem funguje v režimech Normal, Comfort a Sport. Pasivní bezpečnost reprezentuje karosérie, využívající ve 38,5 procentech konstrukce vysokopevnostní ocel, a sedm airbagů. Aktivní bezpečnost je zastoupena asistentem rozjezdu do kopce, automatickými světly, adaptivním tempomatem nebo dešťovým senzorem.

Vytisknout

Diskuze: SsangYong Tivoli dostal prodlouženou karosérii, cítit je hlavně v kufru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

reklama

Doporučujeme

Q2 je příspěvkem Audi do segmentu malých SUV.

Audi vstupuje do segmentu malých SUV, Q2 bude sourozencem Volkswagenu i Škody

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud