Tivoli je od loňského roku nejžhavější zbraní SsangYongu v boji s kompaktními SUV evropských, japonských a korejských značek. A soudě dle 64 tisíc loni vyrobených aut je to zbraň poměrně úspěšná. Pro některé zájemce však mohl být model uvnitř přece jen trošku stísněný, tento nedostatek nyní Korejci vyřešili prodlouženou verzí XLV.
Tivoli XLV stojí na úplně stejné platformě jako jeho menší sourozenec, s nímž sdílí také rozvor náprav o délce 260 milimetrů. Za C-sloupkem ale technici SsangYongu přidali celých 238 milimetrů, což pomohlo zvětšit především zavazadlový prostor na plných 720 litrů. Další litry získáte sklopením zadních sedadel zcela do podlahy, případně využitím některých odkládacích ploch v interiéru. Prostor zavazadelníku, s místem pod podlahou, může být dále vybaven praktickými háčky nebo síťovým programem.
Vzhled karosérie se oproti výchozímu modelu měnil především v zadní části, kde jsou silnější C-sloupek, nový nárazník, přepracované víko pátých dveří a upravená světla. Vpředu došlo na nárazník s chromovaným dekorem, světla obsahují LED diody denního svícení. Pro milovníky individualizace nabízí SsangYong nejen osm základních laků karosérie, ale i dvoubarevné provedení. Kabina může být černá, béžová nebo červená, sedadla jsou čalouněná látkou nebo kůží. Dominantou palubní desky je u vyšších výbavových verzí multimediální systém se sedmipalcovou obrazovkou, jehož součástí je volitelně navigace nebo couvací kamera.
Slabším ze dvou nabízených motorů je naftová šestnáctistovka e-XDi160 o výkonu 115 koní mezi 3400 - 4000 ot./min s točivým momentem 300 Nm mezi 1500 - 2500 ot./min, která kombinuje manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovku s pohonem předních nebo všech kol. Zážehová šestnáctistovka e-XGi160 má 128 koní při 6000 ot./min a 160 Nm při 4600 ot./min, kombinace převodovek a poháněných náprav je stejná, pouze čtyřkolka má v této verzi výhradně automat. Systém pohonu všech kol pracuje za normálních podmínek jako předokolka, při snížení přilnavosti se automaticky připojí zadní kola.
Podvozek má vpředu vzpěry MacPherson, vzadu je u předokolky torzní příčka, nahrazená u čtyřkolky víceprvkovým zavěšením. Řízení s elektronickým posilovačem funguje v režimech Normal, Comfort a Sport. Pasivní bezpečnost reprezentuje karosérie, využívající ve 38,5 procentech konstrukce vysokopevnostní ocel, a sedm airbagů. Aktivní bezpečnost je zastoupena asistentem rozjezdu do kopce, automatickými světly, adaptivním tempomatem nebo dešťovým senzorem.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.