Tivoli je od loňského roku nejžhavější zbraní SsangYongu v boji s kompaktními SUV evropských, japonských a korejských značek. A soudě dle 64 tisíc loni vyrobených aut je to zbraň poměrně úspěšná. Pro některé zájemce však mohl být model uvnitř přece jen trošku stísněný, tento nedostatek nyní Korejci vyřešili prodlouženou verzí XLV.
Tivoli XLV stojí na úplně stejné platformě jako jeho menší sourozenec, s nímž sdílí také rozvor náprav o délce 260 milimetrů. Za C-sloupkem ale technici SsangYongu přidali celých 238 milimetrů, což pomohlo zvětšit především zavazadlový prostor na plných 720 litrů. Další litry získáte sklopením zadních sedadel zcela do podlahy, případně využitím některých odkládacích ploch v interiéru. Prostor zavazadelníku, s místem pod podlahou, může být dále vybaven praktickými háčky nebo síťovým programem.
Vzhled karosérie se oproti výchozímu modelu měnil především v zadní části, kde jsou silnější C-sloupek, nový nárazník, přepracované víko pátých dveří a upravená světla. Vpředu došlo na nárazník s chromovaným dekorem, světla obsahují LED diody denního svícení. Pro milovníky individualizace nabízí SsangYong nejen osm základních laků karosérie, ale i dvoubarevné provedení. Kabina může být černá, béžová nebo červená, sedadla jsou čalouněná látkou nebo kůží. Dominantou palubní desky je u vyšších výbavových verzí multimediální systém se sedmipalcovou obrazovkou, jehož součástí je volitelně navigace nebo couvací kamera.
Slabším ze dvou nabízených motorů je naftová šestnáctistovka e-XDi160 o výkonu 115 koní mezi 3400 - 4000 ot./min s točivým momentem 300 Nm mezi 1500 - 2500 ot./min, která kombinuje manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovku s pohonem předních nebo všech kol. Zážehová šestnáctistovka e-XGi160 má 128 koní při 6000 ot./min a 160 Nm při 4600 ot./min, kombinace převodovek a poháněných náprav je stejná, pouze čtyřkolka má v této verzi výhradně automat. Systém pohonu všech kol pracuje za normálních podmínek jako předokolka, při snížení přilnavosti se automaticky připojí zadní kola.
Podvozek má vpředu vzpěry MacPherson, vzadu je u předokolky torzní příčka, nahrazená u čtyřkolky víceprvkovým zavěšením. Řízení s elektronickým posilovačem funguje v režimech Normal, Comfort a Sport. Pasivní bezpečnost reprezentuje karosérie, využívající ve 38,5 procentech konstrukce vysokopevnostní ocel, a sedm airbagů. Aktivní bezpečnost je zastoupena asistentem rozjezdu do kopce, automatickými světly, adaptivním tempomatem nebo dešťovým senzorem.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.