V minulém měsíci jsme Vás informovali o velkolepém návratu automobilky Gumpert. Ta se vrací s novým jménem, novými majiteli, ale co je nejdůležitější, se zcela novým modelem, který bude odhalen v průběhu autosalonu v Ženevě.
Apollo Automobil GmbH. Pod tímto názvem se ukrývá bývalá automobilka Gumpert. Do švýcarské Ženevy míří se svým novým supersportem. Do nedávna sama automobilky tento model označovala jako Arrow. Nyní se ale ukazuje, že vůz bude pravděpodobně nazván ApolloN.
A tento vůz nesoucí jméno řeckého boha slunce má opravdu nemálo ambiciózní cíl. Jeho tvůrci prohlašují, že ApolloN se stane nejrychlejších produkčním automobilem na světě.
ApolloN To ale nebude mít vůbec snad. Ve stejný den se totiž své premiéry dočká i dlouho očekávaný nástupce slavného Veyronu – Bugatti Chiron. A to, že Bugatti neplánuje předat svou pomyslnou korunu nějakému nováčkovi dokazuje i fakt, že Chiron má svým výkonem překonat hranici 1 500 koňských sil.
Dokáže opravdu ApolloN na tuto extrémní porci výkonu odpovědět? Na to si musíme počkat až do prvního března, kdy budou oba vozy slavnostně odhaleny. Prozatím si můžete vychutnat pohled na některé části vozu, které Apollo Automobil odhalil na svém webu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.