V minulém měsíci jsme Vás informovali o velkolepém návratu automobilky Gumpert. Ta se vrací s novým jménem, novými majiteli, ale co je nejdůležitější, se zcela novým modelem, který bude odhalen v průběhu autosalonu v Ženevě.
Apollo Automobil GmbH. Pod tímto názvem se ukrývá bývalá automobilka Gumpert. Do švýcarské Ženevy míří se svým novým supersportem. Do nedávna sama automobilky tento model označovala jako Arrow. Nyní se ale ukazuje, že vůz bude pravděpodobně nazván ApolloN.
A tento vůz nesoucí jméno řeckého boha slunce má opravdu nemálo ambiciózní cíl. Jeho tvůrci prohlašují, že ApolloN se stane nejrychlejších produkčním automobilem na světě.
ApolloN To ale nebude mít vůbec snad. Ve stejný den se totiž své premiéry dočká i dlouho očekávaný nástupce slavného Veyronu – Bugatti Chiron. A to, že Bugatti neplánuje předat svou pomyslnou korunu nějakému nováčkovi dokazuje i fakt, že Chiron má svým výkonem překonat hranici 1 500 koňských sil.
Dokáže opravdu ApolloN na tuto extrémní porci výkonu odpovědět? Na to si musíme počkat až do prvního března, kdy budou oba vozy slavnostně odhaleny. Prozatím si můžete vychutnat pohled na některé části vozu, které Apollo Automobil odhalil na svém webu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?