V loňském roce představil Renault čtvrté pokračování pětidveřového Méganu, respektive sedan a kombi Talisman, nahrazující Lagunu. Ani letos však automobilka s výrazným diamantem ve znaku zahálet nebude, což uvidíme už v Ženevě. Tam budou mít premiéru Mégane Grandtour a Scénic, oba ve čtvrté generaci.
Praktičtější varianta populárního modelu nižší střední třídy nabízí v zásadě stejné tvary jako hatchback. To znamená přední světla s LED diodami denního svícení ve tvaru písmene C či dokonce příplatkovou technologii LED Pure Vision. Zadní světla jsou protažena hluboko do středu pátých dveří. Dalším odlišovacím prvkem jsou matné hliníkové střešní ližiny a chromované orámování bočních oken a C-sloupků. Uvnitř máme očekávat hodně prostoru a velký kufr, konkrétní čísla ale zatím neznáme.
Na zatím zveřejněných fotografiích Renault prezentuje sportovní model GT s výraznějšími nárazníky, nástavci prahů, voštinovou maskou chladiče, difuzorem a chromovanými koncovkami výfuku. Podvozek bude vybaven řízením všech kol 4Control, pod kapotou se objeví 1.6 TCe o výkonu 205 koní nebo 1.6 dCi o výkonu 160 koní. Standardní provedení potom dostane 1.6 SCe o výkonu 115 koní, 1.2 TCe o výkonu 100 a 130 koní, 1.5 dCi o výkonu 90 a 110 koní a 1.6 dCi o výkonu 130 koní.
Nový Scénic kombinuje tvary, představené už crossoverem Captur a MPV Espace. Od klasického velkoprostorového vozu se čtvrté vydání posunulo, podobně jako Espace, blíže segmentu crossoverů. To se projevuje především zvýšenou světlou výškou. Zkrácen byl naopak zadní převis, rozšíření se dočkaly obě nápravy. Jak už bylo naznačeno, vzhledově je Scénic podobný Capturu, což je viditelné hlavně v přední části s volitelnými světly LED Pure Vision. Spodní část bočních dveří zdobí prohnuté okolí otěrových lišt, karosérie bude lakována dvěma kontrastními barvami.
Technicky bude Scénic vycházet z modulární platformy CMF, „ubytovávající“ v rámci této kratší verzi pětici cestujících. Podle zvyklostí by však měla přijít řada i na sedmimístné provedení Grand. Pod kapotou najdeme stejné motory jako u výše zmíněného Méganu, otazník visí snad jen nad nejsilnějším benzínovým a naftovým motorem, které jsou vyhrazené sportovní variantě GT.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.