V loňském roce představil Renault čtvrté pokračování pětidveřového Méganu, respektive sedan a kombi Talisman, nahrazující Lagunu. Ani letos však automobilka s výrazným diamantem ve znaku zahálet nebude, což uvidíme už v Ženevě. Tam budou mít premiéru Mégane Grandtour a Scénic, oba ve čtvrté generaci.
Praktičtější varianta populárního modelu nižší střední třídy nabízí v zásadě stejné tvary jako hatchback. To znamená přední světla s LED diodami denního svícení ve tvaru písmene C či dokonce příplatkovou technologii LED Pure Vision. Zadní světla jsou protažena hluboko do středu pátých dveří. Dalším odlišovacím prvkem jsou matné hliníkové střešní ližiny a chromované orámování bočních oken a C-sloupků. Uvnitř máme očekávat hodně prostoru a velký kufr, konkrétní čísla ale zatím neznáme.
Na zatím zveřejněných fotografiích Renault prezentuje sportovní model GT s výraznějšími nárazníky, nástavci prahů, voštinovou maskou chladiče, difuzorem a chromovanými koncovkami výfuku. Podvozek bude vybaven řízením všech kol 4Control, pod kapotou se objeví 1.6 TCe o výkonu 205 koní nebo 1.6 dCi o výkonu 160 koní. Standardní provedení potom dostane 1.6 SCe o výkonu 115 koní, 1.2 TCe o výkonu 100 a 130 koní, 1.5 dCi o výkonu 90 a 110 koní a 1.6 dCi o výkonu 130 koní.
Nový Scénic kombinuje tvary, představené už crossoverem Captur a MPV Espace. Od klasického velkoprostorového vozu se čtvrté vydání posunulo, podobně jako Espace, blíže segmentu crossoverů. To se projevuje především zvýšenou světlou výškou. Zkrácen byl naopak zadní převis, rozšíření se dočkaly obě nápravy. Jak už bylo naznačeno, vzhledově je Scénic podobný Capturu, což je viditelné hlavně v přední části s volitelnými světly LED Pure Vision. Spodní část bočních dveří zdobí prohnuté okolí otěrových lišt, karosérie bude lakována dvěma kontrastními barvami.
Technicky bude Scénic vycházet z modulární platformy CMF, „ubytovávající“ v rámci této kratší verzi pětici cestujících. Podle zvyklostí by však měla přijít řada i na sedmimístné provedení Grand. Pod kapotou najdeme stejné motory jako u výše zmíněného Méganu, otazník visí snad jen nad nejsilnějším benzínovým a naftovým motorem, které jsou vyhrazené sportovní variantě GT.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).