Renault ukáže v Ženevě Mégane Grandtour a Scénic, máme jejich první fotky

Renault Scénic čtvrté generace mění svou podobu po vzoru Capturu a Espacu.
Renault Scénic čtvrté generace mění svou podobu po vzoru Capturu a Espacu., foto: Renault
ar6 25. února 2016 11:00
Sdílej:

V loňském roce představil Renault čtvrté pokračování pětidveřového Méganu, respektive sedan a kombi Talisman, nahrazující Lagunu. Ani letos však automobilka s výrazným diamantem ve znaku zahálet nebude, což uvidíme už v Ženevě. Tam budou mít premiéru Mégane Grandtour a Scénic, oba ve čtvrté generaci.

Praktičtější varianta populárního modelu nižší střední třídy nabízí v zásadě stejné tvary jako hatchback. To znamená přední světla s LED diodami denního svícení ve tvaru písmene C či dokonce příplatkovou technologii LED Pure Vision. Zadní světla jsou protažena hluboko do středu pátých dveří. Dalším odlišovacím prvkem jsou matné hliníkové střešní ližiny a chromované orámování bočních oken a C-sloupků. Uvnitř máme očekávat hodně prostoru a velký kufr, konkrétní čísla ale zatím neznáme.

Na zatím zveřejněných fotografiích Renault prezentuje sportovní model GT s výraznějšími nárazníky, nástavci prahů, voštinovou maskou chladiče, difuzorem a chromovanými koncovkami výfuku. Podvozek bude vybaven řízením všech kol 4Control, pod kapotou se objeví 1.6 TCe o výkonu 205 koní nebo 1.6 dCi o výkonu 160 koní. Standardní provedení potom dostane 1.6 SCe o výkonu 115 koní, 1.2 TCe o výkonu 100 a 130 koní, 1.5 dCi o výkonu 90 a 110 koní a 1.6 dCi o výkonu 130 koní.

Nový Scénic kombinuje tvary, představené už crossoverem Captur a MPV Espace. Od klasického velkoprostorového vozu se čtvrté vydání posunulo, podobně jako Espace, blíže segmentu crossoverů. To se projevuje především zvýšenou světlou výškou. Zkrácen byl naopak zadní převis, rozšíření se dočkaly obě nápravy. Jak už bylo naznačeno, vzhledově je Scénic podobný Capturu, což je viditelné hlavně v přední části s volitelnými světly LED Pure Vision. Spodní část bočních dveří zdobí prohnuté okolí otěrových lišt, karosérie bude lakována dvěma kontrastními barvami.

Technicky bude Scénic vycházet z modulární platformy CMF, „ubytovávající“ v rámci této kratší verzi pětici cestujících. Podle zvyklostí by však měla přijít řada i na sedmimístné provedení Grand. Pod kapotou najdeme stejné motory jako u výše zmíněného Méganu, otazník visí snad jen nad nejsilnějším benzínovým a naftovým motorem, které jsou vyhrazené sportovní variantě GT.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.