Audi S4 se zatím představilo jen s karosérií sedan, přesto byla premiéra kombi Avant pouze otázkou času. Nakonec se tak stane za pár dnů v Ženevě, tedy téměř přesně půl roku po tříprostorovém modelu. A asi Vás nepřekvapíme tím, že všechny významné mechanické části zůstaly zachovány.
Začít můžeme pod kapotou, kde je přeplňovaný třílitrový šestiválec TFSI o výkonu 354 koní s točivým momentem 500 Nm mezi 1370 až 4500 ot./min. Na všechna kola přenáší sílu osmistupňový automat tiptronic, který se při uvolnění plynového pedálu mezi 55 až 160 km/h přepne do volnoběžného režimu. Trvalý pohon všech kol quattro za standardních podmínek upřednostňuje zadní kola, v případě potřeby ale umí přenést více výkonu na nápravu s horší trakcí. Součástí pohonu je rovněž vektorování točivého momentu, za příplatek je nabízen sportovní aktivní diferenciál.
Výsledkem je maximální rychlost omezená na 250 km/h, akcelerace z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy a průměrná spotřeba 7,5 l/100 km. Vpředu i vzadu najdeme pětiprvkovou nápravu, doplněné o sportovní podvozek se sníženou světlou výškou o 23 milimetrů. Na přání dodávaný podvozek s adaptivními tlumiči lze spolu s motorem, převodovkou, řízením a sportovním diferenciálem nastavit prostřednictvím voliče Audi drive select. Řízení s elektromechanickým posilovačem je standardem, příplatkové dynamické řízení, upravující převodový poměr podle aktuální rychlosti, se ale do sportovního vozu hodí o něco více.
Karosérie se chlubí výrazněji tvarovanými nárazníky, většími nasávacími otvory, nástavci prahů, difuzorem a čtyřmi koncovkami výfuku. Na obou koncích vozu najdeme full-LED světlomety, některé detaily jsou vyvedeny v hliníku. Kola mají 18 palců, mezi volitelnou výbavou se objevují ale i o palec větší ráfky. Odvětrávané kotouče s vnitřním chlazením mají vpředu průměr 350 milimetrů a černé nebo červené šestipístkové třmeny. Kvůli výrazné redukční dietě, kterou známe již ze standardní A4 Avant, váží S4 Avant 1675 kilogramů, což je snížení o 75 kilogramů.
Uvnitř tvoří sportovní atmosféru vlastně jen sedačky v kůži Nappa (červená, černá, šedá) s diamantovým prošíváním, na přání zaměnitelné za sedadla s integrovanou opěrkou hlavy, nastavitelnými bočními polštáři a masážní funkcí. Většina kabiny je laděna do černé barvy, s ní kontrastují dekory z kartáčovaného hliníku. Multimediální rozhraní je tvořeno volitelným digitálním přístrojovým panelem s 12,3palcovou obrazovkou a navigací MMI s 8,3palcovou dotykovou obrazovkou, hardwarem Audi connect a připojením k internetu. Mezi příplatky nechybí bezdrátová nabíječka nebo audiosystém Bang & Olufsen s prostorovým zvukem. Zavazadelník nabídne 505 až 1510 litrů.
Na českém trhu se S4 Avant, společně s klasickou S4, objeví v červnu letošního roku. Cenu kombíku zatím známe pouze na německém trhu, kde startuje na částce 61 150 euro (cca 1 655 000 korun).
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.