Audi S4 Avant umí jezdi rychle a prakticky, cenou ale nepotěší

ar6, 27. února 2016, 03:35 Google+ Geneva International Motor Show 2016

Audi S4 se zatím představilo jen s karosérií sedan, přesto byla premiéra kombi Avant pouze otázkou času. Nakonec se tak stane za pár dnů v Ženevě, tedy téměř přesně půl roku po tříprostorovém modelu. A asi Vás nepřekvapíme tím, že všechny významné mechanické části zůstaly zachovány.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Audi S4 Avant nabízí 505 litrů v kufru a 354 koní pod kapotou.

Audi S4 Avant nabízí 505 litrů v kufru a 354 koní pod kapotou. | foto: Audi

Sdílejte článek

Začít můžeme pod kapotou, kde je přeplňovaný třílitrový šestiválec TFSI o výkonu 354 koní s točivým momentem 500 Nm mezi 1370 až 4500 ot./min. Na všechna kola přenáší sílu osmistupňový automat tiptronic, který se při uvolnění plynového pedálu mezi 55 až 160 km/h přepne do volnoběžného režimu. Trvalý pohon všech kol quattro za standardních podmínek upřednostňuje zadní kola, v případě potřeby ale umí přenést více výkonu na nápravu s horší trakcí. Součástí pohonu je rovněž vektorování točivého momentu, za příplatek je nabízen sportovní aktivní diferenciál.

img-responsive

Dynamicky je na tom nová S4 Avant výborně, stovku zvládne pod pět sekund. | foto: Audi

Výsledkem je maximální rychlost omezená na 250 km/h, akcelerace z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy a průměrná spotřeba 7,5 l/100 km. Vpředu i vzadu najdeme pětiprvkovou nápravu, doplněné o sportovní podvozek se sníženou světlou výškou o 23 milimetrů. Na přání dodávaný podvozek s adaptivními tlumiči lze spolu s motorem, převodovkou, řízením a sportovním diferenciálem nastavit prostřednictvím voliče Audi drive select. Řízení s elektromechanickým posilovačem je standardem, příplatkové dynamické řízení, upravující převodový poměr podle aktuální rychlosti, se ale do sportovního vozu hodí o něco více.

Karosérie se chlubí výrazněji tvarovanými nárazníky, většími nasávacími otvory, nástavci prahů, difuzorem a čtyřmi koncovkami výfuku. Na obou koncích vozu najdeme full-LED světlomety, některé detaily jsou vyvedeny v hliníku. Kola mají 18 palců, mezi volitelnou výbavou se objevují ale i o palec větší ráfky. Odvětrávané kotouče s vnitřním chlazením mají vpředu průměr 350 milimetrů a černé nebo červené šestipístkové třmeny. Kvůli výrazné redukční dietě, kterou známe již ze standardní A4 Avant, váží S4 Avant 1675 kilogramů, což je snížení o 75 kilogramů.

Uvnitř tvoří sportovní atmosféru vlastně jen sedačky v kůži Nappa (červená, černá, šedá) s diamantovým prošíváním, na přání zaměnitelné za sedadla s integrovanou opěrkou hlavy, nastavitelnými bočními polštáři a masážní funkcí. Většina kabiny je laděna do černé barvy, s ní kontrastují dekory z kartáčovaného hliníku. Multimediální rozhraní je tvořeno volitelným digitálním přístrojovým panelem s 12,3palcovou obrazovkou a navigací MMI s 8,3palcovou dotykovou obrazovkou, hardwarem Audi connect a připojením k internetu. Mezi příplatky nechybí bezdrátová nabíječka nebo audiosystém Bang & Olufsen s prostorovým zvukem. Zavazadelník nabídne 505 až 1510 litrů.

Na českém trhu se S4 Avant, společně s klasickou S4, objeví v červnu letošního roku. Cenu kombíku zatím známe pouze na německém trhu, kde startuje na částce 61 150 euro (cca 1 655 000 korun).

Vytisknout

Diskuze: Audi S4 Avant umí jezdi rychle a prakticky, cenou ale nepotěší

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Audi RS6 Avant ABT 120 Anniversary

ABT slaví 120. výročí speciální přestavbou Audi RS6 Avant. Kolik se vyrobí kusů?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud