SUV a crossovery patří k pilířům výrobního programu Nissanu. Jen v Evropě koupíte Juke, Qashqai a X-Trail, jejichž cílová skupina je poměrně široká. Japonci však chtějí ještě větší kus koláče, proto si brousí zuby na luxusnější patra segmentu. A právě sem patří koncepty Premium, odvozené od Qashqaie a X-Trailu.
Dominantní barvou „prémiového“ Qashqaie je matná čerň, kterou doplňují detaily ve zlatavě měděném odstínu. Konkrétně se jedná o podběhy kol, rámy bočních oken, přední světlomety a střešní ližiny. Ve spodní části auta jsou potom karbonová vlákna a především 20palcová hliníková kola. Pokud opustíme barevné schéma, pak má koncepční crossover upravené nárazníky a nástavce prahů. Uvnitř čeká čalounění světlou kůží Nappa, vybrané dekorační plochy zdobí karbon ve zlatavě měděné barvě. Celek doplňují chromované a lesklé černé prvky na volantu a řadící páce.
X-Trail Premium se, na rozdíl od svého menšího sourozence, oděl do matného bílého laku, doplněného střechou a kapotou z uhlíkových vláken. Barva těchto dílů je matně černá. Tmavý odstín mají rovněž spodní části nárazníků a dveří, respektive linka kolem masky chladiče. Kola o rozměru 20 palců kombinují černou se zlatavě měděnou, druhý odstín najdeme také na ochraném krytu motoru v předním nárazníku.
Opěrky hlav a bočnice sedadel jsou čalouněné světle hnědou kůži, zatímco na střední části opěradla a sedáku byla použita černá useň Ultrasuede s páskovým zdobením se zlatými perličkami. Přístrojová deska a výplně dveří mají dekorační plochy z černých karbonových vláken a matného černého chromu. To údajně dodává vozu sportovní charakter.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.