Další Volvo dostalo Thorovo kladivo, V40 odkazuje i na ceněný koncept

Volvo V40
Volvo V40, foto: Volvo
ar6 24. února 2016 11:20
Sdílej:

V roce 2013 rozjelo Volvo novou strategii, týkající se nejen účasti na autosalonech a přímého prodeje, ale rovněž modelového portfolia. Mluvíme samozřejmě o dnes tolik populární unifikaci, projevující se, u Volva, používáním specifických předních světel. Mají je XC90, S90 a V90, brzy se jich dočká také řada V40.

Ona přední světla se vyznačují LED diodovým T, podle nějž se jim říká Thorovo kladivo. V40, a to včetně modelů R-Design a Cross Country, nicméně diody na všech trzích ve standardu nedostane, výraznost reflektorů tím tedy částečně utrpí. Vedle nich dostal hatchback nižší střední třídy novou masku chladiče, přepracované nárazníky a širší paletu barev. Ta nyní obsahuje modré odstíny Amazon, Denim, Mussel a Busting, respektive pískovou Luminous.

Z oceňovaného kombi Concept Estate pochází čalounění City Weave, doplněné o volitelný dvoubarevný volant. Premiéru u řady V40 slaví černé čalounění stropu, dostupné za příplatek. Palubní desku zdobí několik nových hliníkových dekorů, výplně dveří dostaly kontrastní prošívání. Technologie ClearZone filtruje vzduch před tím, než se dostane do kabiny, což zlepšuje „životní prostor“ posádky. Pro chytré telefony bude dostupná aplikace On Call, jejímž prostřednictvím je možná dálkově ovládat vybrané výbavové prvky.

Základní pohonnou jednotkou zůstává čtyřválec T2 o výkonu 122 koní s točivým momentem 220 Nm, který nabídne šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. Je zajímavé, že s ručním řazením má motor objem 2.0 litru, se samočinným ale pouze 1.5 litru. Druhou možností je čtyřválec T3 o výkonu 152 koní s točivým momentem 250 Nm, opět se stejnými převodovkami a objemy motoru. Dvoulitrový čtyřválec T4 disponuje výkonem 190 koní, točivým momentem 300 Newtonmetrů a šestistupňovou manuální převodovkou, nejsilnější dvoulitr T5 o výkonu 245 koní s točivým momentem 350 Newtonmetrů má osmistupňový automat.

Naftové motory mají shodně dvoulitrový objem a výběr mezi šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. Model D2 má 120 koní a 280 Nm, D3 má 150 koní a 320 Nm a konečně D4 má 190 koní a 400 Nm. V40 Cross Country pozbyla základního benzínového čtyřválce, naopak provedení T4 disponuje volitelně pohonem všech kol s osmistupňovým automatem a nejsilnější čtyřválec T5 má tuto kombinaci standardně.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.