V roce 2013 rozjelo Volvo novou strategii, týkající se nejen účasti na autosalonech a přímého prodeje, ale rovněž modelového portfolia. Mluvíme samozřejmě o dnes tolik populární unifikaci, projevující se, u Volva, používáním specifických předních světel. Mají je XC90, S90 a V90, brzy se jich dočká také řada V40.
Ona přední světla se vyznačují LED diodovým T, podle nějž se jim říká Thorovo kladivo. V40, a to včetně modelů R-Design a Cross Country, nicméně diody na všech trzích ve standardu nedostane, výraznost reflektorů tím tedy částečně utrpí. Vedle nich dostal hatchback nižší střední třídy novou masku chladiče, přepracované nárazníky a širší paletu barev. Ta nyní obsahuje modré odstíny Amazon, Denim, Mussel a Busting, respektive pískovou Luminous.
Z oceňovaného kombi Concept Estate pochází čalounění City Weave, doplněné o volitelný dvoubarevný volant. Premiéru u řady V40 slaví černé čalounění stropu, dostupné za příplatek. Palubní desku zdobí několik nových hliníkových dekorů, výplně dveří dostaly kontrastní prošívání. Technologie ClearZone filtruje vzduch před tím, než se dostane do kabiny, což zlepšuje „životní prostor“ posádky. Pro chytré telefony bude dostupná aplikace On Call, jejímž prostřednictvím je možná dálkově ovládat vybrané výbavové prvky.
Základní pohonnou jednotkou zůstává čtyřválec T2 o výkonu 122 koní s točivým momentem 220 Nm, který nabídne šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. Je zajímavé, že s ručním řazením má motor objem 2.0 litru, se samočinným ale pouze 1.5 litru. Druhou možností je čtyřválec T3 o výkonu 152 koní s točivým momentem 250 Nm, opět se stejnými převodovkami a objemy motoru. Dvoulitrový čtyřválec T4 disponuje výkonem 190 koní, točivým momentem 300 Newtonmetrů a šestistupňovou manuální převodovkou, nejsilnější dvoulitr T5 o výkonu 245 koní s točivým momentem 350 Newtonmetrů má osmistupňový automat.
Naftové motory mají shodně dvoulitrový objem a výběr mezi šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. Model D2 má 120 koní a 280 Nm, D3 má 150 koní a 320 Nm a konečně D4 má 190 koní a 400 Nm. V40 Cross Country pozbyla základního benzínového čtyřválce, naopak provedení T4 disponuje volitelně pohonem všech kol s osmistupňovým automatem a nejsilnější čtyřválec T5 má tuto kombinaci standardně.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?