V roce 2013 rozjelo Volvo novou strategii, týkající se nejen účasti na autosalonech a přímého prodeje, ale rovněž modelového portfolia. Mluvíme samozřejmě o dnes tolik populární unifikaci, projevující se, u Volva, používáním specifických předních světel. Mají je XC90, S90 a V90, brzy se jich dočká také řada V40.
Ona přední světla se vyznačují LED diodovým T, podle nějž se jim říká Thorovo kladivo. V40, a to včetně modelů R-Design a Cross Country, nicméně diody na všech trzích ve standardu nedostane, výraznost reflektorů tím tedy částečně utrpí. Vedle nich dostal hatchback nižší střední třídy novou masku chladiče, přepracované nárazníky a širší paletu barev. Ta nyní obsahuje modré odstíny Amazon, Denim, Mussel a Busting, respektive pískovou Luminous.
Z oceňovaného kombi Concept Estate pochází čalounění City Weave, doplněné o volitelný dvoubarevný volant. Premiéru u řady V40 slaví černé čalounění stropu, dostupné za příplatek. Palubní desku zdobí několik nových hliníkových dekorů, výplně dveří dostaly kontrastní prošívání. Technologie ClearZone filtruje vzduch před tím, než se dostane do kabiny, což zlepšuje „životní prostor“ posádky. Pro chytré telefony bude dostupná aplikace On Call, jejímž prostřednictvím je možná dálkově ovládat vybrané výbavové prvky.
Základní pohonnou jednotkou zůstává čtyřválec T2 o výkonu 122 koní s točivým momentem 220 Nm, který nabídne šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. Je zajímavé, že s ručním řazením má motor objem 2.0 litru, se samočinným ale pouze 1.5 litru. Druhou možností je čtyřválec T3 o výkonu 152 koní s točivým momentem 250 Nm, opět se stejnými převodovkami a objemy motoru. Dvoulitrový čtyřválec T4 disponuje výkonem 190 koní, točivým momentem 300 Newtonmetrů a šestistupňovou manuální převodovkou, nejsilnější dvoulitr T5 o výkonu 245 koní s točivým momentem 350 Newtonmetrů má osmistupňový automat.
Naftové motory mají shodně dvoulitrový objem a výběr mezi šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. Model D2 má 120 koní a 280 Nm, D3 má 150 koní a 320 Nm a konečně D4 má 190 koní a 400 Nm. V40 Cross Country pozbyla základního benzínového čtyřválce, naopak provedení T4 disponuje volitelně pohonem všech kol s osmistupňovým automatem a nejsilnější čtyřválec T5 má tuto kombinaci standardně.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?