V roce 2013 rozjelo Volvo novou strategii, týkající se nejen účasti na autosalonech a přímého prodeje, ale rovněž modelového portfolia. Mluvíme samozřejmě o dnes tolik populární unifikaci, projevující se, u Volva, používáním specifických předních světel. Mají je XC90, S90 a V90, brzy se jich dočká také řada V40.
Ona přední světla se vyznačují LED diodovým T, podle nějž se jim říká Thorovo kladivo. V40, a to včetně modelů R-Design a Cross Country, nicméně diody na všech trzích ve standardu nedostane, výraznost reflektorů tím tedy částečně utrpí. Vedle nich dostal hatchback nižší střední třídy novou masku chladiče, přepracované nárazníky a širší paletu barev. Ta nyní obsahuje modré odstíny Amazon, Denim, Mussel a Busting, respektive pískovou Luminous.
Z oceňovaného kombi Concept Estate pochází čalounění City Weave, doplněné o volitelný dvoubarevný volant. Premiéru u řady V40 slaví černé čalounění stropu, dostupné za příplatek. Palubní desku zdobí několik nových hliníkových dekorů, výplně dveří dostaly kontrastní prošívání. Technologie ClearZone filtruje vzduch před tím, než se dostane do kabiny, což zlepšuje „životní prostor“ posádky. Pro chytré telefony bude dostupná aplikace On Call, jejímž prostřednictvím je možná dálkově ovládat vybrané výbavové prvky.
Základní pohonnou jednotkou zůstává čtyřválec T2 o výkonu 122 koní s točivým momentem 220 Nm, který nabídne šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. Je zajímavé, že s ručním řazením má motor objem 2.0 litru, se samočinným ale pouze 1.5 litru. Druhou možností je čtyřválec T3 o výkonu 152 koní s točivým momentem 250 Nm, opět se stejnými převodovkami a objemy motoru. Dvoulitrový čtyřválec T4 disponuje výkonem 190 koní, točivým momentem 300 Newtonmetrů a šestistupňovou manuální převodovkou, nejsilnější dvoulitr T5 o výkonu 245 koní s točivým momentem 350 Newtonmetrů má osmistupňový automat.
Naftové motory mají shodně dvoulitrový objem a výběr mezi šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. Model D2 má 120 koní a 280 Nm, D3 má 150 koní a 320 Nm a konečně D4 má 190 koní a 400 Nm. V40 Cross Country pozbyla základního benzínového čtyřválce, naopak provedení T4 disponuje volitelně pohonem všech kol s osmistupňovým automatem a nejsilnější čtyřválec T5 má tuto kombinaci standardně.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.