Mezi aktuálně nejsilnějšími variantami Mercedesu třídy C s karosérií kupé zeje obrovská propast. Není divu, protože model C 300 má dvoulitrový čtyřválec, zatímco AMG C 63 čtyřlitrový osmiválec. Vyplnit tuto mezeru bude chtít nová verze C 43 AMG s dvakrát přeplňovaným šestiválcem.
Nová pohonná jednotka je součástí rodiny BlueDirect, což na první pohled nezní nijak sportovně, ve skutečnosti jde ale o motory, naladěné divizí AMG. Třílitrový šestiválec se dvěma turbodmychadly tak má 367 koní mezi 5500 - 6000 ot./min a 520 Nm mezi 2000 - 4200 ot./min. Na všechna kola přenáší sílu devítistupňový automat 9G-Tronic s režimy Eco, Comfort, Sport, Sport Plus, Individual a Manual. V tom posledním je jen na řidiči, jaký rychlostní stupeň páčkami pod volantem zvolí.
Maximální rychlost vozu je omezena na 250 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h zabere jen 4,7 sekundy. Spotřeba se pohybuje mezi 7,8 až 8,0 l/100 km. Podvozek AMG Ride Control nabízí kombinaci sportovních jízdních vlastností a komfortu na delších cestách, jeho adaptivní tlumiče lze nastavit do režimu Comfort, Sport nebo Sport Plus. Volič jízdní režimů AMG Dynamic Select upravuje nejen převodovku, ale také odezvy motoru, podvozku a řízení. Dostupné jsou režimy Eco, Comfort, Sport, Sport Plus a Individual (plus samozřejmě Manual pro převodovku). Sportovní řízení (na přední nápravě jsou nové klouby) dostalo variabilní převod, přizpůsobující se aktuální rychlosti.
Po designové stránce C 43 AMG poznáte podle diamantové masky chladiče, předního nárazníku s většími nasávacími otvory a decentním splitterem, emblémů „BITURBO - 4MATIC“ a zadního nárazníku s matně stříbrným difuzorem a celkem čtyřmi koncovkami výfuku. Zrcátka a rámy oken jsou lakovány lesklou černou barvou, stejný odstín mají i pětipaprsková kola AMG o velikosti osmnáct, případně devatenáct palců. Za nimi se mimochodem ukrývají odvětrávané kotouče o průměru 360 milimetrů, respektive 320 milimetrů vzadu. Za příplatek bude dostupný Night Package se zatmavenými okny od B-sloupku dál a černým splitterem, difuzorem a koncovkami výfuku.
Základem kabiny sportovního modelu je dole zploštělý volant, čalouněný černou kůží, s červeným prošíváním. Sportovní sedadla kombinují kůži Artico a mikrovlákno Dynamica s červeným prošíváním. Zatímco mikrovlákno bylo použito i na přístrojovou desku, kůží jsou potaženy loketní opěrky, výplně dveří a středový tunel. Červené prošívání (včetně koberečků) je samozřejmostí, stejnou barvu potom mají i bezpečnostní pásy. Materiály čalounění doplňuje hliníkový dekor palubní desky. Přístrojová deska je tvořena dvěma kruhovými budíky a 4,5palcovým displejem palubního počítače.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?