Mercedes-AMG představil „vyměklou“ třídu C, pořád má 367 koní

ar6, 25. února 2016, 02:35 Google+ Geneva International Motor Show 2016

Mezi aktuálně nejsilnějšími variantami Mercedesu třídy C s karosérií kupé zeje obrovská propast. Není divu, protože model C 300 má dvoulitrový čtyřválec, zatímco AMG C 63 čtyřlitrový osmiválec. Vyplnit tuto mezeru bude chtít nová verze C 43 AMG s dvakrát přeplňovaným šestiválcem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedes-AMG ukázal mezistupeň mezi klasickou třídou C a AMG C 63.

Mercedes-AMG ukázal mezistupeň mezi klasickou třídou C a AMG C 63. | foto: Mercedes-AMG

Sdílejte článek

Nová pohonná jednotka je součástí rodiny BlueDirect, což na první pohled nezní nijak sportovně, ve skutečnosti jde ale o motory, naladěné divizí AMG. Třílitrový šestiválec se dvěma turbodmychadly tak má 367 koní mezi 5500 - 6000 ot./min a 520 Nm mezi 2000 - 4200 ot./min. Na všechna kola přenáší sílu devítistupňový automat 9G-Tronic s režimy Eco, Comfort, Sport, Sport Plus, Individual a Manual. V tom posledním je jen na řidiči, jaký rychlostní stupeň páčkami pod volantem zvolí.

img-responsive

Síla 367 koní je znát, Mercedes-AMG C 43. | foto: Mercedes-AMG

Maximální rychlost vozu je omezena na 250 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h zabere jen 4,7 sekundy. Spotřeba se pohybuje mezi 7,8 až 8,0 l/100 km. Podvozek AMG Ride Control nabízí kombinaci sportovních jízdních vlastností a komfortu na delších cestách, jeho adaptivní tlumiče lze nastavit do režimu Comfort, Sport nebo Sport Plus. Volič jízdní režimů AMG Dynamic Select upravuje nejen převodovku, ale také odezvy motoru, podvozku a řízení. Dostupné jsou režimy Eco, Comfort, Sport, Sport Plus a Individual (plus samozřejmě Manual pro převodovku). Sportovní řízení (na přední nápravě jsou nové klouby) dostalo variabilní převod, přizpůsobující se aktuální rychlosti.

Po designové stránce C 43 AMG poznáte podle diamantové masky chladiče, předního nárazníku s většími nasávacími otvory a decentním splitterem, emblémů „BITURBO - 4MATIC“ a zadního nárazníku s matně stříbrným difuzorem a celkem čtyřmi koncovkami výfuku. Zrcátka a rámy oken jsou lakovány lesklou černou barvou, stejný odstín mají i pětipaprsková kola AMG o velikosti osmnáct, případně devatenáct palců. Za nimi se mimochodem ukrývají odvětrávané kotouče o průměru 360 milimetrů, respektive 320 milimetrů vzadu. Za příplatek bude dostupný Night Package se zatmavenými okny od B-sloupku dál a černým splitterem, difuzorem a koncovkami výfuku.

Základem kabiny sportovního modelu je dole zploštělý volant, čalouněný černou kůží, s červeným prošíváním. Sportovní sedadla kombinují kůži Artico a mikrovlákno Dynamica s červeným prošíváním. Zatímco mikrovlákno bylo použito i na přístrojovou desku, kůží jsou potaženy loketní opěrky, výplně dveří a středový tunel. Červené prošívání (včetně koberečků) je samozřejmostí, stejnou barvu potom mají i bezpečnostní pásy. Materiály čalounění doplňuje hliníkový dekor palubní desky. Přístrojová deska je tvořena dvěma kruhovými budíky a 4,5palcovým displejem palubního počítače.

Vytisknout

Diskuze: Mercedes-AMG představil „vyměklou“ třídu C, pořád má 367 koní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

McLaren představuje svůj nejpraktičtější model, 570GT má dva kufry a bohatou výbavu.

McLaren představuje rodinný model, 570GT má kufr o objemu 370 litrů

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud