Mercedes-AMG představil „vyměklou“ třídu C, pořád má 367 koní

Mercedes-AMG ukázal mezistupeň mezi klasickou třídou C a AMG C 63.
Mercedes-AMG ukázal mezistupeň mezi klasickou třídou C a AMG C 63., foto: Mercedes-AMG
ar6 25. února 2016 02:35
Sdílej:

Mezi aktuálně nejsilnějšími variantami Mercedesu třídy C s karosérií kupé zeje obrovská propast. Není divu, protože model C 300 má dvoulitrový čtyřválec, zatímco AMG C 63 čtyřlitrový osmiválec. Vyplnit tuto mezeru bude chtít nová verze C 43 AMG s dvakrát přeplňovaným šestiválcem.

Nová pohonná jednotka je součástí rodiny BlueDirect, což na první pohled nezní nijak sportovně, ve skutečnosti jde ale o motory, naladěné divizí AMG. Třílitrový šestiválec se dvěma turbodmychadly tak má 367 koní mezi 5500 - 6000 ot./min a 520 Nm mezi 2000 - 4200 ot./min. Na všechna kola přenáší sílu devítistupňový automat 9G-Tronic s režimy Eco, Comfort, Sport, Sport Plus, Individual a Manual. V tom posledním je jen na řidiči, jaký rychlostní stupeň páčkami pod volantem zvolí.

Maximální rychlost vozu je omezena na 250 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h zabere jen 4,7 sekundy. Spotřeba se pohybuje mezi 7,8 až 8,0 l/100 km. Podvozek AMG Ride Control nabízí kombinaci sportovních jízdních vlastností a komfortu na delších cestách, jeho adaptivní tlumiče lze nastavit do režimu Comfort, Sport nebo Sport Plus. Volič jízdní režimů AMG Dynamic Select upravuje nejen převodovku, ale také odezvy motoru, podvozku a řízení. Dostupné jsou režimy Eco, Comfort, Sport, Sport Plus a Individual (plus samozřejmě Manual pro převodovku). Sportovní řízení (na přední nápravě jsou nové klouby) dostalo variabilní převod, přizpůsobující se aktuální rychlosti.

Po designové stránce C 43 AMG poznáte podle diamantové masky chladiče, předního nárazníku s většími nasávacími otvory a decentním splitterem, emblémů „BITURBO - 4MATIC“ a zadního nárazníku s matně stříbrným difuzorem a celkem čtyřmi koncovkami výfuku. Zrcátka a rámy oken jsou lakovány lesklou černou barvou, stejný odstín mají i pětipaprsková kola AMG o velikosti osmnáct, případně devatenáct palců. Za nimi se mimochodem ukrývají odvětrávané kotouče o průměru 360 milimetrů, respektive 320 milimetrů vzadu. Za příplatek bude dostupný Night Package se zatmavenými okny od B-sloupku dál a černým splitterem, difuzorem a koncovkami výfuku.

Základem kabiny sportovního modelu je dole zploštělý volant, čalouněný černou kůží, s červeným prošíváním. Sportovní sedadla kombinují kůži Artico a mikrovlákno Dynamica s červeným prošíváním. Zatímco mikrovlákno bylo použito i na přístrojovou desku, kůží jsou potaženy loketní opěrky, výplně dveří a středový tunel. Červené prošívání (včetně koberečků) je samozřejmostí, stejnou barvu potom mají i bezpečnostní pásy. Materiály čalounění doplňuje hliníkový dekor palubní desky. Přístrojová deska je tvořena dvěma kruhovými budíky a 4,5palcovým displejem palubního počítače.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.