Rip Curl je světová jednička ve světě potřeb pro sufrování, a jak to u podobných firem bývá, čas od času se spojí s nějakou automobilkou. V případě australské společnosti to byl Renault, s nímž je ale spolupráce zjevně zapomenuta. V Ženevě se totiž ukáže Citroën C4 Cactus Rip Curl, přinášející nádech svobody a dobrodružství.
„Pichlavý“ crossover se řadí k nejextravagantnějším modelům na současné automobilové mapě, přičemž provedení Rip Curl jeho výjimečnost ještě podtrhuje. Samozřejmě, nečekejte vůz do písečných dun, s menšími nerovnostmi se ale tato edice popasuje zřejmě lépe než běžný model. Svůj podíl na tom má systém Grip Control, což je ve své podstatě vylepšený protiprokluzový systém, v kombinaci s pneumatikami Mud & Snow.
Grip Control pracuje v režimech Standard, Písek, Terén, Sníh a ESP Off, které vybírá řidič otočným ovladačem. Pod kapotou speciální edice najdeme výhradně nejsilnější motory v nabídce, tedy zážehový tříválec 1.2 PureTech o výkonu 110 koní a vznětový čtyřválec 1.6 BlueHDi o výkonu 100 koní. Oba motory mají manuální převodovku.
Vnější i vnitřní design Cactusu odkazuje na svět windsurfingu. Karosérii na první pohled poznáte díky hliníkovým plátům v předním i zadním nárazníku a bílým krytům zrcátek, nosiči a fólii na předním blatníku. Vše doplňují loga Rip Curl. Na výběr bude pět barevných odstínů, hnědá Olive, černá Obsidien, červená Arden, šedá Aluminium a perleťová bílá Perle, které doplní kapsle Airbump v černé, hnědé, šedé nebo písečné. Na konci roku potom přijde řada na modrý lak Baltic.
V interiéru kontrastují prvky v oranžové Pulp s šedým látkovým nebo černým polokoženým čalouněním, respektive provedením palubní desky a výplní dveří v šedém odstínu Stone. Ovládání funkcí vozu probíhá i nadále přes sedmipalcovou obrazovku multimediálního systému. Výbava vychází z linie Shine, doplněnou o panoramatické střešní okno s vysokou tepelnou ochranou. Do prodeje speciální C4 Cactus zamíří na jaře.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?