Rip Curl je světová jednička ve světě potřeb pro sufrování, a jak to u podobných firem bývá, čas od času se spojí s nějakou automobilkou. V případě australské společnosti to byl Renault, s nímž je ale spolupráce zjevně zapomenuta. V Ženevě se totiž ukáže Citroën C4 Cactus Rip Curl, přinášející nádech svobody a dobrodružství.
„Pichlavý“ crossover se řadí k nejextravagantnějším modelům na současné automobilové mapě, přičemž provedení Rip Curl jeho výjimečnost ještě podtrhuje. Samozřejmě, nečekejte vůz do písečných dun, s menšími nerovnostmi se ale tato edice popasuje zřejmě lépe než běžný model. Svůj podíl na tom má systém Grip Control, což je ve své podstatě vylepšený protiprokluzový systém, v kombinaci s pneumatikami Mud & Snow.
Grip Control pracuje v režimech Standard, Písek, Terén, Sníh a ESP Off, které vybírá řidič otočným ovladačem. Pod kapotou speciální edice najdeme výhradně nejsilnější motory v nabídce, tedy zážehový tříválec 1.2 PureTech o výkonu 110 koní a vznětový čtyřválec 1.6 BlueHDi o výkonu 100 koní. Oba motory mají manuální převodovku.
Vnější i vnitřní design Cactusu odkazuje na svět windsurfingu. Karosérii na první pohled poznáte díky hliníkovým plátům v předním i zadním nárazníku a bílým krytům zrcátek, nosiči a fólii na předním blatníku. Vše doplňují loga Rip Curl. Na výběr bude pět barevných odstínů, hnědá Olive, černá Obsidien, červená Arden, šedá Aluminium a perleťová bílá Perle, které doplní kapsle Airbump v černé, hnědé, šedé nebo písečné. Na konci roku potom přijde řada na modrý lak Baltic.
V interiéru kontrastují prvky v oranžové Pulp s šedým látkovým nebo černým polokoženým čalouněním, respektive provedením palubní desky a výplní dveří v šedém odstínu Stone. Ovládání funkcí vozu probíhá i nadále přes sedmipalcovou obrazovku multimediálního systému. Výbava vychází z linie Shine, doplněnou o panoramatické střešní okno s vysokou tepelnou ochranou. Do prodeje speciální C4 Cactus zamíří na jaře.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?