Rip Curl je světová jednička ve světě potřeb pro sufrování, a jak to u podobných firem bývá, čas od času se spojí s nějakou automobilkou. V případě australské společnosti to byl Renault, s nímž je ale spolupráce zjevně zapomenuta. V Ženevě se totiž ukáže Citroën C4 Cactus Rip Curl, přinášející nádech svobody a dobrodružství.
„Pichlavý“ crossover se řadí k nejextravagantnějším modelům na současné automobilové mapě, přičemž provedení Rip Curl jeho výjimečnost ještě podtrhuje. Samozřejmě, nečekejte vůz do písečných dun, s menšími nerovnostmi se ale tato edice popasuje zřejmě lépe než běžný model. Svůj podíl na tom má systém Grip Control, což je ve své podstatě vylepšený protiprokluzový systém, v kombinaci s pneumatikami Mud & Snow.
Grip Control pracuje v režimech Standard, Písek, Terén, Sníh a ESP Off, které vybírá řidič otočným ovladačem. Pod kapotou speciální edice najdeme výhradně nejsilnější motory v nabídce, tedy zážehový tříválec 1.2 PureTech o výkonu 110 koní a vznětový čtyřválec 1.6 BlueHDi o výkonu 100 koní. Oba motory mají manuální převodovku.
Vnější i vnitřní design Cactusu odkazuje na svět windsurfingu. Karosérii na první pohled poznáte díky hliníkovým plátům v předním i zadním nárazníku a bílým krytům zrcátek, nosiči a fólii na předním blatníku. Vše doplňují loga Rip Curl. Na výběr bude pět barevných odstínů, hnědá Olive, černá Obsidien, červená Arden, šedá Aluminium a perleťová bílá Perle, které doplní kapsle Airbump v černé, hnědé, šedé nebo písečné. Na konci roku potom přijde řada na modrý lak Baltic.
V interiéru kontrastují prvky v oranžové Pulp s šedým látkovým nebo černým polokoženým čalouněním, respektive provedením palubní desky a výplní dveří v šedém odstínu Stone. Ovládání funkcí vozu probíhá i nadále přes sedmipalcovou obrazovku multimediálního systému. Výbava vychází z linie Shine, doplněnou o panoramatické střešní okno s vysokou tepelnou ochranou. Do prodeje speciální C4 Cactus zamíří na jaře.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.