SUV od Maserati je jednou z nejočekávanějších novinek nadcházejícího ženevského autosalonu. Automobilka v letech 2003 a 2011 představila dvě verze konceptu Kubang, sériová výroba ale ne a ne přijít. Navzdory tomu se nakonec vůz z roku 2011 stal téměř věrnou kopií toho, co uvidíme v Palexpu. Akorát místo jména Kubang na zádi naleznete Levante.
Nutno podotknout, že mnoho informací Maserati ven zatím nepustilo. Z technických detailů víme pouze to, že podvozek bude mít pro Maserati typické sportovní jízdní vlastnosti, kombinované s větší jistotou při jízdě se sníženou přilnavostí. Všechny motorové varianty dostanou vzduchové odpružení a adaptivní tlumiče, stejné je to s pohonem všech kol Q4 a osmistupňovým automatem.
Díky úniku informací Vám ale můžeme přidat alespoň základní informace o motorech. Z benzínových jednotek bude dostupný třílitrový šestiválec s výkonem 350 nebo 430 koní – slabší akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy a dosáhne na 243 km/h, silnější zvládne sprint na 100 km/h za 5,2 sekundy a vyvine maximální rychlost 264 km/h. Levante Diesel má pod kapotou rovněž třílitrový šestiválec, vzhledem k síle 275 koní ale zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy a dosáhne jen na 230 km/h.
Vzhled prvního SUV v historii automobilky s trojzubcem je poněkud diskutabilní. Především zadní partie z některých úhlů až moc připomínají Porsche Cayenne. Hlavní roli v tom asi hraje tvar světlometů, spojených chromovanou lištou. Střecha končí poměrně výrazným spoilerem, čtyři koncovky výfuku už tak nějak k vozům sportovních značek patří. Zatímco zadní sloupek má tradiční logo trojzubce, v předních blatnících jsou tři nasávací otvory, objevující se u všech vozů Maserati. Zajímavé jistě budou bezrámové dveře. Přední části dominují nová zúžená světla, navazující na velkou chromovanou masku chladiče. Kulaté mlhovky jsou posunuty blíže hlavním reflektorům, dynamický vzhled dotváří výrazný splitter.
Kabina zůstala v rámci oficiálních fotek zatím nepřístupná, již zmíněný únik ale nabídl pohled na červenou kůží potažená sportovní sedadla, multimediální systém a karbonové dekory. Na více informací si budeme muset počkat pravděpodobně až do Ženevy. Už nyní je ale jisté, že Levante, jehož prodej začne na jaře, vzbudí množství protichůdných emocí…
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.