SUV od Maserati je jednou z nejočekávanějších novinek nadcházejícího ženevského autosalonu. Automobilka v letech 2003 a 2011 představila dvě verze konceptu Kubang, sériová výroba ale ne a ne přijít. Navzdory tomu se nakonec vůz z roku 2011 stal téměř věrnou kopií toho, co uvidíme v Palexpu. Akorát místo jména Kubang na zádi naleznete Levante.
Nutno podotknout, že mnoho informací Maserati ven zatím nepustilo. Z technických detailů víme pouze to, že podvozek bude mít pro Maserati typické sportovní jízdní vlastnosti, kombinované s větší jistotou při jízdě se sníženou přilnavostí. Všechny motorové varianty dostanou vzduchové odpružení a adaptivní tlumiče, stejné je to s pohonem všech kol Q4 a osmistupňovým automatem.
Díky úniku informací Vám ale můžeme přidat alespoň základní informace o motorech. Z benzínových jednotek bude dostupný třílitrový šestiválec s výkonem 350 nebo 430 koní – slabší akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy a dosáhne na 243 km/h, silnější zvládne sprint na 100 km/h za 5,2 sekundy a vyvine maximální rychlost 264 km/h. Levante Diesel má pod kapotou rovněž třílitrový šestiválec, vzhledem k síle 275 koní ale zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy a dosáhne jen na 230 km/h.
Vzhled prvního SUV v historii automobilky s trojzubcem je poněkud diskutabilní. Především zadní partie z některých úhlů až moc připomínají Porsche Cayenne. Hlavní roli v tom asi hraje tvar světlometů, spojených chromovanou lištou. Střecha končí poměrně výrazným spoilerem, čtyři koncovky výfuku už tak nějak k vozům sportovních značek patří. Zatímco zadní sloupek má tradiční logo trojzubce, v předních blatnících jsou tři nasávací otvory, objevující se u všech vozů Maserati. Zajímavé jistě budou bezrámové dveře. Přední části dominují nová zúžená světla, navazující na velkou chromovanou masku chladiče. Kulaté mlhovky jsou posunuty blíže hlavním reflektorům, dynamický vzhled dotváří výrazný splitter.
Kabina zůstala v rámci oficiálních fotek zatím nepřístupná, již zmíněný únik ale nabídl pohled na červenou kůží potažená sportovní sedadla, multimediální systém a karbonové dekory. Na více informací si budeme muset počkat pravděpodobně až do Ženevy. Už nyní je ale jisté, že Levante, jehož prodej začne na jaře, vzbudí množství protichůdných emocí…
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?