SUV od Maserati je jednou z nejočekávanějších novinek nadcházejícího ženevského autosalonu. Automobilka v letech 2003 a 2011 představila dvě verze konceptu Kubang, sériová výroba ale ne a ne přijít. Navzdory tomu se nakonec vůz z roku 2011 stal téměř věrnou kopií toho, co uvidíme v Palexpu. Akorát místo jména Kubang na zádi naleznete Levante.
Nutno podotknout, že mnoho informací Maserati ven zatím nepustilo. Z technických detailů víme pouze to, že podvozek bude mít pro Maserati typické sportovní jízdní vlastnosti, kombinované s větší jistotou při jízdě se sníženou přilnavostí. Všechny motorové varianty dostanou vzduchové odpružení a adaptivní tlumiče, stejné je to s pohonem všech kol Q4 a osmistupňovým automatem.
Díky úniku informací Vám ale můžeme přidat alespoň základní informace o motorech. Z benzínových jednotek bude dostupný třílitrový šestiválec s výkonem 350 nebo 430 koní – slabší akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy a dosáhne na 243 km/h, silnější zvládne sprint na 100 km/h za 5,2 sekundy a vyvine maximální rychlost 264 km/h. Levante Diesel má pod kapotou rovněž třílitrový šestiválec, vzhledem k síle 275 koní ale zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy a dosáhne jen na 230 km/h.
Vzhled prvního SUV v historii automobilky s trojzubcem je poněkud diskutabilní. Především zadní partie z některých úhlů až moc připomínají Porsche Cayenne. Hlavní roli v tom asi hraje tvar světlometů, spojených chromovanou lištou. Střecha končí poměrně výrazným spoilerem, čtyři koncovky výfuku už tak nějak k vozům sportovních značek patří. Zatímco zadní sloupek má tradiční logo trojzubce, v předních blatnících jsou tři nasávací otvory, objevující se u všech vozů Maserati. Zajímavé jistě budou bezrámové dveře. Přední části dominují nová zúžená světla, navazující na velkou chromovanou masku chladiče. Kulaté mlhovky jsou posunuty blíže hlavním reflektorům, dynamický vzhled dotváří výrazný splitter.
Kabina zůstala v rámci oficiálních fotek zatím nepřístupná, již zmíněný únik ale nabídl pohled na červenou kůží potažená sportovní sedadla, multimediální systém a karbonové dekory. Na více informací si budeme muset počkat pravděpodobně až do Ženevy. Už nyní je ale jisté, že Levante, jehož prodej začne na jaře, vzbudí množství protichůdných emocí…
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?