Maserati odhalilo SUV Levante, vzhledem připomíná Porsche Cayenne

Levante je historicky prvním sériovým SUV značky Maserati.
Levante je historicky prvním sériovým SUV značky Maserati., foto: Maserati
ar6 20. února 2016 00:40
Sdílej:

SUV od Maserati je jednou z nejočekávanějších novinek nadcházejícího ženevského autosalonu. Automobilka v letech 2003 a 2011 představila dvě verze konceptu Kubang, sériová výroba ale ne a ne přijít. Navzdory tomu se nakonec vůz z roku 2011 stal téměř věrnou kopií toho, co uvidíme v Palexpu. Akorát místo jména Kubang na zádi naleznete Levante.

Nutno podotknout, že mnoho informací Maserati ven zatím nepustilo. Z technických detailů víme pouze to, že podvozek bude mít pro Maserati typické sportovní jízdní vlastnosti, kombinované s větší jistotou při jízdě se sníženou přilnavostí. Všechny motorové varianty dostanou vzduchové odpružení a adaptivní tlumiče, stejné je to s pohonem všech kol Q4 a osmistupňovým automatem.

Díky úniku informací Vám ale můžeme přidat alespoň základní informace o motorech. Z benzínových jednotek bude dostupný třílitrový šestiválec s výkonem 350 nebo 430 koní – slabší akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy a dosáhne na 243 km/h, silnější zvládne sprint na 100 km/h za 5,2 sekundy a vyvine maximální rychlost 264 km/h. Levante Diesel má pod kapotou rovněž třílitrový šestiválec, vzhledem k síle 275 koní ale zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy a dosáhne jen na 230 km/h.

Vzhled prvního SUV v historii automobilky s trojzubcem je poněkud diskutabilní. Především zadní partie z některých úhlů až moc připomínají Porsche Cayenne. Hlavní roli v tom asi hraje tvar světlometů, spojených chromovanou lištou. Střecha končí poměrně výrazným spoilerem, čtyři koncovky výfuku už tak nějak k vozům sportovních značek patří. Zatímco zadní sloupek má tradiční logo trojzubce, v předních blatnících jsou tři nasávací otvory, objevující se u všech vozů Maserati. Zajímavé jistě budou bezrámové dveře. Přední části dominují nová zúžená světla, navazující na velkou chromovanou masku chladiče. Kulaté mlhovky jsou posunuty blíže hlavním reflektorům, dynamický vzhled dotváří výrazný splitter.

Kabina zůstala v rámci oficiálních fotek zatím nepřístupná, již zmíněný únik ale nabídl pohled na červenou kůží potažená sportovní sedadla, multimediální systém a karbonové dekory. Na více informací si budeme muset počkat pravděpodobně až do Ženevy. Už nyní je ale jisté, že Levante, jehož prodej začne na jaře, vzbudí množství protichůdných emocí…

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?