Velký návrat automobilky Alpine je žhavým tématem posledních několika let. Že to Renault myslí vážně ukázal koncept A110-50 z roku 2012, respektive Célébration z loňského června. Téměř definitivním předobrazem se pak stává Alpine Vision, odhalená dnes, stylově, v Monte Carlu.
Vnější vzhled sněhobílého konceptu je dokonalým důkazem, že klasické tvary kupé A110 se jen tak neokoukají. Nečekejte sice vystupující chromované nárazníky, ale dvojitá přední světla (samozřejmě s LED diodami), svalnaté blatníky nebo tvar zadního okna musí chytnout za srdce každého fandu nejen francouzské automobilky. Trochu méně povedené jsou zadní partie s úzkými světly, v nichž září písmenko X, a centrální koncovkou výfuku. Logo automobilky je mimochodem použito jen na předních blatnících, na obou koncích auta najdeme pouze nápis „Alpine.“ Vedle konceptu Vision se na některých fotkách představuje též upravený model Célébration z loňského roku.
Dvoumístná kabina je relativně strohá, za to se v ní objevují prvotřídní materiály jako hliník, karbon, mikrovlákno nebo kůže. Kombinací posledních dvou jsou potažená nejen anatomická sedadla, ale také výplně dveří, u nichž je zajímavá třeba francouzská trikolóra nebo bíle lakovaný segment. Před sportovním koženým volantem s modrým prošíváním a oranžovým vymezením ideální pozice je přístrojový panel, tvořený TFT displejem. Druhá obrazovka, tentokrát multimediálního systému, je na středové konzoli nad kolébkovými ovladači, zakomponovány do ní jsou analogové hodiny.
Skoro jako ve stíhačce vypadá červené startovací tlačítko, ukryté pod plastovou krytkou. Spolu s druhým červeným tlačítkem režimu Sport na volantu pak patří k nejvýraznějším prvkům interiéru. Zklamáním je přítomnost dvouspojkové automatické převodovky EDC, ovládané tlačítky na středovém tunelu nebo pádly pod volantem. Samočinná převodovka bude spolupracovat s uprostřed uloženým přeplňovaným čtyřválcem, nově vyvinutý pod taktovkou Renault Sportu. Cílem pohonného ústrojí je dostat hodnotu zrychlení z 0 na 100 km/h pod 4,5 sekundy.
Na další konkrétní informace si budeme muset počkat na konec letošního roku. To se koncept Vision dočká sériové podoby, jejíž prodej se rozběhne ve druhém čtvrtletí příštího roku. Vedle Evropy se počítá také s prodejem na dalších čtyřech kontinentech. A pokud si myslíte, že produkční verze tohoto konceptu bude jediným modelem s logem Alpine, pak se mýlíte. Francouzi plánují i další modelové řady. Jaká bude jejich úspěšnost proti zavedeným modelům převážně německých a japonských značek ale ukáže až čas.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?