Velký návrat automobilky Alpine je žhavým tématem posledních několika let. Že to Renault myslí vážně ukázal koncept A110-50 z roku 2012, respektive Célébration z loňského června. Téměř definitivním předobrazem se pak stává Alpine Vision, odhalená dnes, stylově, v Monte Carlu.
Vnější vzhled sněhobílého konceptu je dokonalým důkazem, že klasické tvary kupé A110 se jen tak neokoukají. Nečekejte sice vystupující chromované nárazníky, ale dvojitá přední světla (samozřejmě s LED diodami), svalnaté blatníky nebo tvar zadního okna musí chytnout za srdce každého fandu nejen francouzské automobilky. Trochu méně povedené jsou zadní partie s úzkými světly, v nichž září písmenko X, a centrální koncovkou výfuku. Logo automobilky je mimochodem použito jen na předních blatnících, na obou koncích auta najdeme pouze nápis „Alpine.“ Vedle konceptu Vision se na některých fotkách představuje též upravený model Célébration z loňského roku.
Dvoumístná kabina je relativně strohá, za to se v ní objevují prvotřídní materiály jako hliník, karbon, mikrovlákno nebo kůže. Kombinací posledních dvou jsou potažená nejen anatomická sedadla, ale také výplně dveří, u nichž je zajímavá třeba francouzská trikolóra nebo bíle lakovaný segment. Před sportovním koženým volantem s modrým prošíváním a oranžovým vymezením ideální pozice je přístrojový panel, tvořený TFT displejem. Druhá obrazovka, tentokrát multimediálního systému, je na středové konzoli nad kolébkovými ovladači, zakomponovány do ní jsou analogové hodiny.
Skoro jako ve stíhačce vypadá červené startovací tlačítko, ukryté pod plastovou krytkou. Spolu s druhým červeným tlačítkem režimu Sport na volantu pak patří k nejvýraznějším prvkům interiéru. Zklamáním je přítomnost dvouspojkové automatické převodovky EDC, ovládané tlačítky na středovém tunelu nebo pádly pod volantem. Samočinná převodovka bude spolupracovat s uprostřed uloženým přeplňovaným čtyřválcem, nově vyvinutý pod taktovkou Renault Sportu. Cílem pohonného ústrojí je dostat hodnotu zrychlení z 0 na 100 km/h pod 4,5 sekundy.
Na další konkrétní informace si budeme muset počkat na konec letošního roku. To se koncept Vision dočká sériové podoby, jejíž prodej se rozběhne ve druhém čtvrtletí příštího roku. Vedle Evropy se počítá také s prodejem na dalších čtyřech kontinentech. A pokud si myslíte, že produkční verze tohoto konceptu bude jediným modelem s logem Alpine, pak se mýlíte. Francouzi plánují i další modelové řady. Jaká bude jejich úspěšnost proti zavedeným modelům převážně německých a japonských značek ale ukáže až čas.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.