Velký návrat automobilky Alpine je žhavým tématem posledních několika let. Že to Renault myslí vážně ukázal koncept A110-50 z roku 2012, respektive Célébration z loňského června. Téměř definitivním předobrazem se pak stává Alpine Vision, odhalená dnes, stylově, v Monte Carlu.
Vnější vzhled sněhobílého konceptu je dokonalým důkazem, že klasické tvary kupé A110 se jen tak neokoukají. Nečekejte sice vystupující chromované nárazníky, ale dvojitá přední světla (samozřejmě s LED diodami), svalnaté blatníky nebo tvar zadního okna musí chytnout za srdce každého fandu nejen francouzské automobilky. Trochu méně povedené jsou zadní partie s úzkými světly, v nichž září písmenko X, a centrální koncovkou výfuku. Logo automobilky je mimochodem použito jen na předních blatnících, na obou koncích auta najdeme pouze nápis „Alpine.“ Vedle konceptu Vision se na některých fotkách představuje též upravený model Célébration z loňského roku.
Dvoumístná kabina je relativně strohá, za to se v ní objevují prvotřídní materiály jako hliník, karbon, mikrovlákno nebo kůže. Kombinací posledních dvou jsou potažená nejen anatomická sedadla, ale také výplně dveří, u nichž je zajímavá třeba francouzská trikolóra nebo bíle lakovaný segment. Před sportovním koženým volantem s modrým prošíváním a oranžovým vymezením ideální pozice je přístrojový panel, tvořený TFT displejem. Druhá obrazovka, tentokrát multimediálního systému, je na středové konzoli nad kolébkovými ovladači, zakomponovány do ní jsou analogové hodiny.
Skoro jako ve stíhačce vypadá červené startovací tlačítko, ukryté pod plastovou krytkou. Spolu s druhým červeným tlačítkem režimu Sport na volantu pak patří k nejvýraznějším prvkům interiéru. Zklamáním je přítomnost dvouspojkové automatické převodovky EDC, ovládané tlačítky na středovém tunelu nebo pádly pod volantem. Samočinná převodovka bude spolupracovat s uprostřed uloženým přeplňovaným čtyřválcem, nově vyvinutý pod taktovkou Renault Sportu. Cílem pohonného ústrojí je dostat hodnotu zrychlení z 0 na 100 km/h pod 4,5 sekundy.
Na další konkrétní informace si budeme muset počkat na konec letošního roku. To se koncept Vision dočká sériové podoby, jejíž prodej se rozběhne ve druhém čtvrtletí příštího roku. Vedle Evropy se počítá také s prodejem na dalších čtyřech kontinentech. A pokud si myslíte, že produkční verze tohoto konceptu bude jediným modelem s logem Alpine, pak se mýlíte. Francouzi plánují i další modelové řady. Jaká bude jejich úspěšnost proti zavedeným modelům převážně německých a japonských značek ale ukáže až čas.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?