Malé SUV Taigun ukázal Volkswagen poprvé v roce 2012 na autosalonu v Sao Paulu. Jeho upravená verze potom přijela do Nového Dillí o dva roky později a zdálo se, že německý gigant to s výrobou myslí vážně. V uplynulých dnech se nicméně do médií dostaly informace, že Taigun končí, aniž by se někdy oficiálně začal vyrábět.
Primární destinací necelé čtyři metry dlouhého SUV měla být Jižní Amerika. Tam ostatně začal svou úspěšnou pouť také Ford EcoSport, jeden z hlavních rivalů Taigunu. Když tedy prosákly informace o ukončení celého projektu, logicky se jako první vysvětlení (dobře, možná až po Dieselgate) nabízela finanční nestabilita tamních trhů.
Německý magazín Focus nicméně tuto informaci záhy vyvrátil a jako pravý důvod zaříznutí Taigunu uvedl jeho příliš malé rozměry. Tuto informaci mu údajně potvrdil zdroj přímo z automobilky. Pokud bychom to tedy měli rozvést, tak Volkswagen nebude vyrábět malé SUV proto, že je příliš malé.
Malého SUV s logem „lidového vozu“ se ale nakonec přece jen dočkáme. Již za dva roky má totiž přijet vůz na základech Pola. Jeho vzhled by měl předznamenávat koncept, který uvidíme už za pár týdnů v Ženevě, s platformou MQB a délkou kolem čtyř metrů. Tato zpráva pak také mimochodem otevírá možnost uvedení SUV na základech Fabie, o němž se už několik měsíců spekuluje.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?