Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) spustilo nový pilotní projekt. V něm testuje svou vlastní asistenční službu pro motoristy na dálnici D1.
Vše má být zcela zdarma a pracovníci asisteční služby pomohou všem řidičům, kteří se dostanou do nesnází na dálnici D1. Celý chod asistenční služby je hrazen z peněz vybraných za dálniční známky a ti, kdož o této novince ještě nevědí, by si měli zapsat telefonní číslo 800 280 281.
Doposud stát poskytl hned čtyři Volkswageny Transporter, které mají rozdělené své sektory a každý z nich operuje na úseku přibližně 50 km. Posádky servisních vozů mají za úkol svůj úsek projet dvakrát v noci a třikrát přes den.
K tomu se samozřejmě počítají samotné zásahy, o které si každý řidič nemusí stydět zavolat. Pokud to bude možné, po příjezdu servisní služby lze provést pokus o opravu nepojízdného automobilu, popřípadě jeho odtažení.
Pokud se nově zřízená služba motoristům osvědčí, chce ŘSD asistenci rozšířit i na další dálniční úseky.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?