Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) spustilo nový pilotní projekt. V něm testuje svou vlastní asistenční službu pro motoristy na dálnici D1.
Vše má být zcela zdarma a pracovníci asisteční služby pomohou všem řidičům, kteří se dostanou do nesnází na dálnici D1. Celý chod asistenční služby je hrazen z peněz vybraných za dálniční známky a ti, kdož o této novince ještě nevědí, by si měli zapsat telefonní číslo 800 280 281.
Doposud stát poskytl hned čtyři Volkswageny Transporter, které mají rozdělené své sektory a každý z nich operuje na úseku přibližně 50 km. Posádky servisních vozů mají za úkol svůj úsek projet dvakrát v noci a třikrát přes den.
K tomu se samozřejmě počítají samotné zásahy, o které si každý řidič nemusí stydět zavolat. Pokud to bude možné, po příjezdu servisní služby lze provést pokus o opravu nepojízdného automobilu, popřípadě jeho odtažení.
Pokud se nově zřízená služba motoristům osvědčí, chce ŘSD asistenci rozšířit i na další dálniční úseky.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?