Omlazený Hyundai Santa Fe se evropskému publiku představil na loňském frankfurtském autosalonu. Americký zákazník si musel počkat až na právě probíhající výstavu v Chicagu, kde se v modernizované podobě představuje nejen Santa Fe (u nás s přídomkem Grand), ale i Santa Fe Sport (u nás běžný model).
Vzhledem k nedávné premiéře menšího modelu nás bude více zajímat větší provedení, v Evropě označované slovíčkem Grand. To dostalo ještě výraznější hexagonální masku chladiče, přepracovaná světla na obou koncích auta, vertikální LED diody denního svícení, příplatkové diodové mlhovky a dvojitou koncovku výfuku. Litá kola s modernějším designem mají 17, 18 nebo 19 palců, nabídku laků obohatila modrá Storm.
Uvnitř je hlavní novinkou přepracovaný multimediální systém se sedmipalcovou obrazovkou a rozhraním Android Auto, respektive Hyundai Blue Link. Za příplatek je dostupný o palec větší displej, jehož součástí je i navigace. Pro třetí řadu sedadel nabízí jihokorejská automobilka USB port, mezi řidičem a spolujezdcem je pro změnu upravený středový tunel. Pokud zvolíte výbavovou linii s koženým čalouněním, dostanete dřevěné obložení palubní desky. Další změny se projeví, až když si budete ochotni připlatit. To dostanete audio Infinity s prostorovým zvukem a elektricky stavitelné sedadlo spolujezdce.
Pod kapotou sedmimístného SUV pokračuje 3.3litrový šestiválec Lambda II o výkonu 294 koní, kombinovaný se šestistupňovým automatem a pohonem předních nebo všech kol. Standardem je volič Drive Mode s režimy Sport, Eco a Normal, ovlivňující mimo jiné i elektrický posilovač řízení. Mezi bezpečnostními asistenty jsou novinkou tempomat, varování při vybočení z jízdního purhu, nouzové brzdění s detekcí chodců, panoramatický kamerový systém nebo elektronická parkovací brzda. Základní cena je 30 800 dolarů (cca 739 000 korun), na výběr budou celkem čtyři výbavové stupně.
Santa Fe Sport u nás díky nedávnému faceliftu běžného Santa Fe již nějakou dobu známe. Neškodí ale připomenout, že úpravami prošla maska chladiče, světla vpředu i vzadu, LED diody denního svícení mají nyní horizontální pozici a výfuk dvě koncovky. Kola mohou mít 17, 18 nebo 19 palců, paletu barev doplnila modrá Nightfall.
Uvnitř proběhly stejné změny jako u většího sourozence, v základu je ale pouze pětipalcový LCD displej audiosystému. Pro infotaimnment se sedmipalcovou obrazovkou musíte mezi příplatky. Navigace dostupná není, to platí i pro dřevěné obložení a USB port ve třetí řadě sedadel i přes to, že Santa Fe Sport může být pěti-, šesti- nebo sedmimístné.
K pohonu i nadále slouží zážehový čtyřválec o objemu 2.4 litru s výkonem 188 koní nebo přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 243 koní. V obou případech dostanete šestistupňový automat a možnost volby mezi pohonem předních nebo všech kol. Volič Drive Mode je standardem i u verze Sport, stejné jsou i možnosti příplatkové výbavy za bezpečnostní asistenty. Jen cena je v tomto případě nižší. Startuje na 25 350 dolarech (cca 609 000 korun), dostupné jsou jen dva výbavové stupně.
V České republice se omlazená dvojice Santa Fe a Grand Santa Fe objeví v průběhu jara. Změny designu budou v obou případech téměř stejné, minimálně menší (a u nás populárnější) Santa Fe ale dostane naftový čtyřválec CRDi.
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.