Omlazený Hyundai Santa Fe se evropskému publiku představil na loňském frankfurtském autosalonu. Americký zákazník si musel počkat až na právě probíhající výstavu v Chicagu, kde se v modernizované podobě představuje nejen Santa Fe (u nás s přídomkem Grand), ale i Santa Fe Sport (u nás běžný model).
Vzhledem k nedávné premiéře menšího modelu nás bude více zajímat větší provedení, v Evropě označované slovíčkem Grand. To dostalo ještě výraznější hexagonální masku chladiče, přepracovaná světla na obou koncích auta, vertikální LED diody denního svícení, příplatkové diodové mlhovky a dvojitou koncovku výfuku. Litá kola s modernějším designem mají 17, 18 nebo 19 palců, nabídku laků obohatila modrá Storm.
Uvnitř je hlavní novinkou přepracovaný multimediální systém se sedmipalcovou obrazovkou a rozhraním Android Auto, respektive Hyundai Blue Link. Za příplatek je dostupný o palec větší displej, jehož součástí je i navigace. Pro třetí řadu sedadel nabízí jihokorejská automobilka USB port, mezi řidičem a spolujezdcem je pro změnu upravený středový tunel. Pokud zvolíte výbavovou linii s koženým čalouněním, dostanete dřevěné obložení palubní desky. Další změny se projeví, až když si budete ochotni připlatit. To dostanete audio Infinity s prostorovým zvukem a elektricky stavitelné sedadlo spolujezdce.
Pod kapotou sedmimístného SUV pokračuje 3.3litrový šestiválec Lambda II o výkonu 294 koní, kombinovaný se šestistupňovým automatem a pohonem předních nebo všech kol. Standardem je volič Drive Mode s režimy Sport, Eco a Normal, ovlivňující mimo jiné i elektrický posilovač řízení. Mezi bezpečnostními asistenty jsou novinkou tempomat, varování při vybočení z jízdního purhu, nouzové brzdění s detekcí chodců, panoramatický kamerový systém nebo elektronická parkovací brzda. Základní cena je 30 800 dolarů (cca 739 000 korun), na výběr budou celkem čtyři výbavové stupně.
Santa Fe Sport u nás díky nedávnému faceliftu běžného Santa Fe již nějakou dobu známe. Neškodí ale připomenout, že úpravami prošla maska chladiče, světla vpředu i vzadu, LED diody denního svícení mají nyní horizontální pozici a výfuk dvě koncovky. Kola mohou mít 17, 18 nebo 19 palců, paletu barev doplnila modrá Nightfall.
Uvnitř proběhly stejné změny jako u většího sourozence, v základu je ale pouze pětipalcový LCD displej audiosystému. Pro infotaimnment se sedmipalcovou obrazovkou musíte mezi příplatky. Navigace dostupná není, to platí i pro dřevěné obložení a USB port ve třetí řadě sedadel i přes to, že Santa Fe Sport může být pěti-, šesti- nebo sedmimístné.
K pohonu i nadále slouží zážehový čtyřválec o objemu 2.4 litru s výkonem 188 koní nebo přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 243 koní. V obou případech dostanete šestistupňový automat a možnost volby mezi pohonem předních nebo všech kol. Volič Drive Mode je standardem i u verze Sport, stejné jsou i možnosti příplatkové výbavy za bezpečnostní asistenty. Jen cena je v tomto případě nižší. Startuje na 25 350 dolarech (cca 609 000 korun), dostupné jsou jen dva výbavové stupně.
V České republice se omlazená dvojice Santa Fe a Grand Santa Fe objeví v průběhu jara. Změny designu budou v obou případech téměř stejné, minimálně menší (a u nás populárnější) Santa Fe ale dostane naftový čtyřválec CRDi.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.