Vzpomínáte si, že měl Opel Mokka sourozence? A dokonce ne jednoho, nicméně jen Chevrolet Trax se u nás, před stáhnutím automobilky z Evropy, nabízel. S faceliftem Mokky je potom nasnadě, že dílčí „plastickou operaci“ prodělal také Trax, představený v USA teprve před třinácti měsíci. A změnilo se překvapivě to samé, jako u německého SUV.
Druhé nejprodávanější malé SUV na americkém trhu se pro modelový rok 2017 chlubí zcela novou přední částí s dvoudílnou maskou chladiče, evokující poslední modely značky včetně Voltu, Boltu a Cruze. Zahnutá přední světla nyní více zasahují do boku karosérie, v liniích LT a Premier mají halogenové projektorové čočky, respektive LED diody denního svícení. Základní výbava LS se musí spokojit s klasickými halogeny. Vzadu došlo na přepracovaný nárazník a novou optiku světel, u výbavy Premier vyzbrojených LED diodami. A nejvyšší výbava potřetí, tentokrát v souvislosti s 18palcovými litými koly v novém designu.
Pokud jste viděli kabinu Mokky X, asi Vás nepřekvapí přítomnost multimediálního systému MyLink se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou a rozhraním Apple CarPlay, respektive Android Auto. Zrychlené internetové připojení 4G LTE může z auta udělat WiFi hotspot až pro sedm různých zařízení. Zpět ale k palubní desce, která má nyní nejen méně tlačítek, ale také nové dekorační prvky. Přístrojová deska dostala přepracovaný displej palubního počítače a výraznější rychloměr, její barevné schéma může, v provedení Premier, ladit s koženým čalouněním.
Ve standardní výbavě zakotvila po faceliftu couvací kamera a hned deset airbagů, v kolonce příplatků najdeme nově sledování mrtvého úhlu, varování před zezadu se přibližujícími auty, přednárazový systém a upozornění na vyjetí z jízdního pruhu. Pod kapotou bude přeplňovaná zážehová čtrnáctistovka o výkonu 139 koní s točivým momentem 200 Nm v kombinaci se šestistupňovým automatem. Prodej omlazeného Chevroletu Trax odstartuje na podzim.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?