Vzpomínáte si, že měl Opel Mokka sourozence? A dokonce ne jednoho, nicméně jen Chevrolet Trax se u nás, před stáhnutím automobilky z Evropy, nabízel. S faceliftem Mokky je potom nasnadě, že dílčí „plastickou operaci“ prodělal také Trax, představený v USA teprve před třinácti měsíci. A změnilo se překvapivě to samé, jako u německého SUV.
Druhé nejprodávanější malé SUV na americkém trhu se pro modelový rok 2017 chlubí zcela novou přední částí s dvoudílnou maskou chladiče, evokující poslední modely značky včetně Voltu, Boltu a Cruze. Zahnutá přední světla nyní více zasahují do boku karosérie, v liniích LT a Premier mají halogenové projektorové čočky, respektive LED diody denního svícení. Základní výbava LS se musí spokojit s klasickými halogeny. Vzadu došlo na přepracovaný nárazník a novou optiku světel, u výbavy Premier vyzbrojených LED diodami. A nejvyšší výbava potřetí, tentokrát v souvislosti s 18palcovými litými koly v novém designu.
Pokud jste viděli kabinu Mokky X, asi Vás nepřekvapí přítomnost multimediálního systému MyLink se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou a rozhraním Apple CarPlay, respektive Android Auto. Zrychlené internetové připojení 4G LTE může z auta udělat WiFi hotspot až pro sedm různých zařízení. Zpět ale k palubní desce, která má nyní nejen méně tlačítek, ale také nové dekorační prvky. Přístrojová deska dostala přepracovaný displej palubního počítače a výraznější rychloměr, její barevné schéma může, v provedení Premier, ladit s koženým čalouněním.
Ve standardní výbavě zakotvila po faceliftu couvací kamera a hned deset airbagů, v kolonce příplatků najdeme nově sledování mrtvého úhlu, varování před zezadu se přibližujícími auty, přednárazový systém a upozornění na vyjetí z jízdního pruhu. Pod kapotou bude přeplňovaná zážehová čtrnáctistovka o výkonu 139 koní s točivým momentem 200 Nm v kombinaci se šestistupňovým automatem. Prodej omlazeného Chevroletu Trax odstartuje na podzim.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?