Vzpomínáte si, že měl Opel Mokka sourozence? A dokonce ne jednoho, nicméně jen Chevrolet Trax se u nás, před stáhnutím automobilky z Evropy, nabízel. S faceliftem Mokky je potom nasnadě, že dílčí „plastickou operaci“ prodělal také Trax, představený v USA teprve před třinácti měsíci. A změnilo se překvapivě to samé, jako u německého SUV.
Druhé nejprodávanější malé SUV na americkém trhu se pro modelový rok 2017 chlubí zcela novou přední částí s dvoudílnou maskou chladiče, evokující poslední modely značky včetně Voltu, Boltu a Cruze. Zahnutá přední světla nyní více zasahují do boku karosérie, v liniích LT a Premier mají halogenové projektorové čočky, respektive LED diody denního svícení. Základní výbava LS se musí spokojit s klasickými halogeny. Vzadu došlo na přepracovaný nárazník a novou optiku světel, u výbavy Premier vyzbrojených LED diodami. A nejvyšší výbava potřetí, tentokrát v souvislosti s 18palcovými litými koly v novém designu.
Pokud jste viděli kabinu Mokky X, asi Vás nepřekvapí přítomnost multimediálního systému MyLink se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou a rozhraním Apple CarPlay, respektive Android Auto. Zrychlené internetové připojení 4G LTE může z auta udělat WiFi hotspot až pro sedm různých zařízení. Zpět ale k palubní desce, která má nyní nejen méně tlačítek, ale také nové dekorační prvky. Přístrojová deska dostala přepracovaný displej palubního počítače a výraznější rychloměr, její barevné schéma může, v provedení Premier, ladit s koženým čalouněním.
Ve standardní výbavě zakotvila po faceliftu couvací kamera a hned deset airbagů, v kolonce příplatků najdeme nově sledování mrtvého úhlu, varování před zezadu se přibližujícími auty, přednárazový systém a upozornění na vyjetí z jízdního pruhu. Pod kapotou bude přeplňovaná zážehová čtrnáctistovka o výkonu 139 koní s točivým momentem 200 Nm v kombinaci se šestistupňovým automatem. Prodej omlazeného Chevroletu Trax odstartuje na podzim.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.