Hned na pěti místech najednou, včetně značkového muzea v Arese, měla pompézní premiéru inovovaná Alfa Romeo Giulietta. Pětidveřový hatchback si vypůjčil několik prvků od větší Giulie a dostal nový naftový motor, ve výsledku je ale vlastně pořád stejný jako před modernizací.
Pokud se na vůz podíváte jen letmo, možná ani nezaznamenáte nějaký výrazný vzhledový rozdíl. Až při pozornějším ohledáním zaregistrujete novou masku chladiče se strukturou včelí plástve, přepracovaný nárazník, leštěné světlomety a zkosené koncovky výfuku. Na obou koncích vozu jsou nová loga Alfy Romeo, páté dveře zdobí nápis „Giulietta“ ve stejném fontu jako u Giulie.
Uvnitř je změn snad ještě méně. Tou asi nejzásadnější je použití multimediálního systému UConnect s 5- nebo 6,5palcovou obrazovkou, streamováním hudby, příjmem digitálního rádia a čtením SMS zpráv. Pro obě verze jsou k dispozici služby UConnect Live s možností připojení chytrého telefonu, pro verzi s 6,5palcovým displejem jsou dále dodávány služby Alfa Performance a satelitní navigace s 3D zobrazováním a hlasovým ovládáním. Nové jsou i sedadla s šedo-černým textilním čalouněním, matné dekory palubní desky a velurové koberečky.
Vedle klasické Giulietty budou dostupný i provedení Super a Veloce. Giulietta Super se vyznačuje 16palcovými litými koly, chromovanými detaily, šedými nebo černými látkovými potahy a bohatší výbavou. S tímto modelem bude rovněž možné kombinovat pakety Lusso (obsahuje výškově nastavitelná kožená sedadla, loketní opěrky vpředu a vzadu, hliníkové prahové lišty a systém UConnect Radio Nav s 6,5palcovou obrazovkou) a Veloce (obsahuje stylistické prvky nejsilnějšího provedení).
Až doposud bylo nejsilnější provedení QV, to se ale s novým modelovým rokem přejmenovalo na Veloce. Jeho specifikem jsou karbonová světla, sportovní nárazníky, 17palcová litá kola, antracitová barva na exponovaných místech, ve spodní části zploštělý volant a anatomická sedadla v kombinaci kůže a Alcantary s červeným prošíváním. Podvozek disponuje sportovním zavěšením a brzdami Brembo, pod kapotou najdeme přeplňovaný čtyřválec 1.75 TBi o výkonu 240 koní s dvouspojkovým automatem TCT.
Pod kapotou běžné Giulietty je nováčkem čtyřválcový turbodiesel 1.6 JTDm o výkonu 120 koní při 3750 ot./min s točivým momentem 320 Nm při 1750 ot./min. Na přední kola posílá sílu motoru šestistupňová manuální nebo dvouspojková automatická převodovka TCT s možností sekvenčního řazení. Stokilometrové rychlosti dosáhne Italka za 10,2 sekundy, rozjede se až na 195 km/h a spotřebuje, v ekologickém režimu, jen 3,8 l/100 km. Nejen u této motorizace najdeme volič jízdních režimů Alfa DNA, upravující odezvu plynu, funkci samosvorného diferenciálu Q2 a nastavení motoru, brzd i převodovky.
Vedle nového naftového čtyřválce budou dostupné přeplňovaná zážehová čtrnáctistovka o výkonu 120 koní, přeplňovaná zážehová čtrnáctistovka MultiAir o výkonu 150 nebo 170 koní, naftový dvoulitr JTDm o výkonu 150 nebo 175 koní a konečně čtrnáctistovka TB o výkonu 120 koní s pohonem na benzín a LPG. Jak nejsilnější benzín, tak i nejsilnější diesel, mají shodně dvouspojkový automat TCT, zbytek si musí vystačit s manuálním šestikvaltem.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.