Alfa Romeo Giulietta podstoupila plastiku, vidět ale moc není

Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo Giulietta, foto: Alfa Romeo
ar6 26. února 2016 17:35
Sdílej:

Hned na pěti místech najednou, včetně značkového muzea v Arese, měla pompézní premiéru inovovaná Alfa Romeo Giulietta. Pětidveřový hatchback si vypůjčil několik prvků od větší Giulie a dostal nový naftový motor, ve výsledku je ale vlastně pořád stejný jako před modernizací.

Pokud se na vůz podíváte jen letmo, možná ani nezaznamenáte nějaký výrazný vzhledový rozdíl. Až při pozornějším ohledáním zaregistrujete novou masku chladiče se strukturou včelí plástve, přepracovaný nárazník, leštěné světlomety a zkosené koncovky výfuku. Na obou koncích vozu jsou nová loga Alfy Romeo, páté dveře zdobí nápis „Giulietta“ ve stejném fontu jako u Giulie.

Uvnitř je změn snad ještě méně. Tou asi nejzásadnější je použití multimediálního systému UConnect s 5- nebo 6,5palcovou obrazovkou, streamováním hudby, příjmem digitálního rádia a čtením SMS zpráv. Pro obě verze jsou k dispozici služby UConnect Live s možností připojení chytrého telefonu, pro verzi s 6,5palcovým displejem jsou dále dodávány služby Alfa Performance a satelitní navigace s 3D zobrazováním a hlasovým ovládáním. Nové jsou i sedadla s šedo-černým textilním čalouněním, matné dekory palubní desky a velurové koberečky.

Vedle klasické Giulietty budou dostupný i provedení Super a Veloce. Giulietta Super se vyznačuje 16palcovými litými koly, chromovanými detaily, šedými nebo černými látkovými potahy a bohatší výbavou. S tímto modelem bude rovněž možné kombinovat pakety Lusso (obsahuje výškově nastavitelná kožená sedadla, loketní opěrky vpředu a vzadu, hliníkové prahové lišty a systém UConnect Radio Nav s 6,5palcovou obrazovkou) a Veloce (obsahuje stylistické prvky nejsilnějšího provedení).

Až doposud bylo nejsilnější provedení QV, to se ale s novým modelovým rokem přejmenovalo na Veloce. Jeho specifikem jsou karbonová světla, sportovní nárazníky, 17palcová litá kola, antracitová barva na exponovaných místech, ve spodní části zploštělý volant a anatomická sedadla v kombinaci kůže a Alcantary s červeným prošíváním. Podvozek disponuje sportovním zavěšením a brzdami Brembo, pod kapotou najdeme přeplňovaný čtyřválec 1.75 TBi o výkonu 240 koní s dvouspojkovým automatem TCT.

Pod kapotou běžné Giulietty je nováčkem čtyřválcový turbodiesel 1.6 JTDm o výkonu 120 koní při 3750 ot./min s točivým momentem 320 Nm při 1750 ot./min. Na přední kola posílá sílu motoru šestistupňová manuální nebo dvouspojková automatická převodovka TCT s možností sekvenčního řazení. Stokilometrové rychlosti dosáhne Italka za 10,2 sekundy, rozjede se až na 195 km/h a spotřebuje, v ekologickém režimu, jen 3,8 l/100 km. Nejen u této motorizace najdeme volič jízdních režimů Alfa DNA, upravující odezvu plynu, funkci samosvorného diferenciálu Q2 a nastavení motoru, brzd i převodovky.

Vedle nového naftového čtyřválce budou dostupné přeplňovaná zážehová čtrnáctistovka o výkonu 120 koní, přeplňovaná zážehová čtrnáctistovka MultiAir o výkonu 150 nebo 170 koní, naftový dvoulitr JTDm o výkonu 150 nebo 175 koní a konečně čtrnáctistovka TB o výkonu 120 koní s pohonem na benzín a LPG. Jak nejsilnější benzín, tak i nejsilnější diesel, mají shodně dvouspojkový automat TCT, zbytek si musí vystačit s manuálním šestikvaltem.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.