BMW M7 jsme se nikdy oficiálně nedočkali, neoficiálně však její pozici zastupuje „sedmička“ od Alpiny. A jinak nejsou (zatím) karty rozdány ani u nejnovější generace bavorské limuzíny. Ta měla premiéru na podzim loňského roku, už za pár týdnů potom v Ženevě uvidíme její sportovní sestřičku B7 Bi-Turbo.
Základem Alpiny B7 Bi-Turbo je sedmičková řada v provedení s dlouhým rozvorem, v řeči čísel dlouhým 3210 milimetrů. Celková délka auta je 5250 milimetrů, šířka 1902 milimetrů a výška 1491 milimetrů. Pokud je B7 prázdná, váží mamutích 2110 kilogramů, které do pohybu uvádí 4.4litrový osmiválec s přeplňováním dvěma twin-scroll turbodmychadly. Mimo ně dostala jednotka upravené sání, chlazení, nepřímý mezichladič nebo výfukové potrubí vlastní výroby. A vězte, že zvuk, linoucí se z koncovek, je skutečně fantastický.
Celkově má auto 608 koní mezi 5750 - 6250 ot./min a 800 Nm, dostupných od 3000 ot./min. Přes osmistupňovou automatickou převodovku ZF, s možností manuálního řazení prostřednictvím tlačítek Switch-Tronic, jsou poháněna všechna kola. Jedná se o systém xDrive, upravený Alpinou pro co nejlepší sportovní výkony. Pokud jde o převodovku, ta je vybavena také sportovním režimem řazení. B7 tak „vystřelí“ na 100 km/h za 3,7 sekundy a dosáhne maximálně 310 km/h. Průměrná spotřeba je 10,4 l/100 km.
Co nejlepším jízdním vlastnostem nenapomáhají jen elektronicky řízení tlumiče, vzduchové odpružení a aktivní stabilizátory, ale také řízení zadních kol. To je u Alpiny vůbec poprvé kombinováno se čtyřkolkou. K dispozici bude několik jízdních režimů včetně vůbec nejsportovnějšího Sport+, u něhož se kromě přenastavení převodovky, motoru nebo tlumičů dočkáme také o 20 milimetrů snížené světlé výšky. Na opačném konci spektra je režim Comfort+. Bezpečné zastavení mají na starosti čtyřpístkové kotouče o průměru 395 milimetrů vpředu a 370 milimetrů vzadu.
Zvenku je B7 Bi-Turbo klasickou Alpinou se sportovním, ale na druhou stranu pořád docela nenápadným vzhledem. Přepracovány byly oba nárazníky, vzadu navíc se dvěma elipsovitými koncovkami výfuku, nástavce prahů a charakteristické ledvinky. Ty nově obsahují aktivní klapky na usměrňování vzduchu. Za příplatek se od předních kol až ke dveřím táhne retro grafika Deco-Set ve stříbrné nebo zlaté barvě. Klasikou jsou dvacetipalcová dvacetipaprsková kola Alpina Classic s pneumatikami 255/40 vpředu a 295/35 vzadu, alternativně zaměnitelná za 21palcová hliníkové kované ráfky. Vedle všech běžných laků BMW bude Alpina dostupná také ve své vlastní zelené a modré metalíze.
Vedle nového volantu je uvnitř nejzajímavější LED diodami tvořený digitální přístrojový panel, měnící pozadí podle zvoleného jízdního režimu. V komfortním je pozadí modré a ručičky červené, ve sportovním pozadí ztmavne a do popředí se dostávají zelené indikátory. Jinak samozřejmě nechybí ty nejlepší materiály, včetně kůže Nappa a Lavalina, keramického obložení, klavírního laku nebo dřeva, a plná výbava. Základní cena je 4 213 800 korun.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.