Nejrychlejší BMW řady 7 je na světě, opět nosí logo Alpina a označení B7 Bi-Turbo

ar6, 10. února 2016, 02:15 Google+ Geneva International Motor Show 2016

BMW M7 jsme se nikdy oficiálně nedočkali, neoficiálně však její pozici zastupuje „sedmička“ od Alpiny. A jinak nejsou (zatím) karty rozdány ani u nejnovější generace bavorské limuzíny. Ta měla premiéru na podzim loňského roku, už za pár týdnů potom v Ženevě uvidíme její sportovní sestřičku B7 Bi-Turbo.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Alpina B7 Bi-Turbo přichází s výkonem 608 koní a řízením všech kol.

Alpina B7 Bi-Turbo přichází s výkonem 608 koní a řízením všech kol. | foto: Alpina

Sdílejte článek

Základem Alpiny B7 Bi-Turbo je sedmičková řada v provedení s dlouhým rozvorem, v řeči čísel dlouhým 3210 milimetrů. Celková délka auta je 5250 milimetrů, šířka 1902 milimetrů a výška 1491 milimetrů. Pokud je B7 prázdná, váží mamutích 2110 kilogramů, které do pohybu uvádí 4.4litrový osmiválec s přeplňováním dvěma twin-scroll turbodmychadly. Mimo ně dostala jednotka upravené sání, chlazení, nepřímý mezichladič nebo výfukové potrubí vlastní výroby. A vězte, že zvuk, linoucí se z koncovek, je skutečně fantastický.

Celkově má auto 608 koní mezi 5750 - 6250 ot./min a 800 Nm, dostupných od 3000 ot./min. Přes osmistupňovou automatickou převodovku ZF, s možností manuálního řazení prostřednictvím tlačítek Switch-Tronic, jsou poháněna všechna kola. Jedná se o systém xDrive, upravený Alpinou pro co nejlepší sportovní výkony. Pokud jde o převodovku, ta je vybavena také sportovním režimem řazení. B7 tak „vystřelí“ na 100 km/h za 3,7 sekundy a dosáhne maximálně 310 km/h. Průměrná spotřeba je 10,4 l/100 km.

Co nejlepším jízdním vlastnostem nenapomáhají jen elektronicky řízení tlumiče, vzduchové odpružení a aktivní stabilizátory, ale také řízení zadních kol. To je u Alpiny vůbec poprvé kombinováno se čtyřkolkou. K dispozici bude několik jízdních režimů včetně vůbec nejsportovnějšího Sport+, u něhož se kromě přenastavení převodovky, motoru nebo tlumičů dočkáme také o 20 milimetrů snížené světlé výšky. Na opačném konci spektra je režim Comfort+. Bezpečné zastavení mají na starosti čtyřpístkové kotouče o průměru 395 milimetrů vpředu a 370 milimetrů vzadu.

Zvenku je B7 Bi-Turbo klasickou Alpinou se sportovním, ale na druhou stranu pořád docela nenápadným vzhledem. Přepracovány byly oba nárazníky, vzadu navíc se dvěma elipsovitými koncovkami výfuku, nástavce prahů a charakteristické ledvinky. Ty nově obsahují aktivní klapky na usměrňování vzduchu. Za příplatek se od předních kol až ke dveřím táhne retro grafika Deco-Set ve stříbrné nebo zlaté barvě. Klasikou jsou dvacetipalcová dvacetipaprsková kola Alpina Classic s pneumatikami 255/40 vpředu a 295/35 vzadu, alternativně zaměnitelná za 21palcová hliníkové kované ráfky. Vedle všech běžných laků BMW bude Alpina dostupná také ve své vlastní zelené a modré metalíze.

Vedle nového volantu je uvnitř nejzajímavější LED diodami tvořený digitální přístrojový panel, měnící pozadí podle zvoleného jízdního režimu. V komfortním je pozadí modré a ručičky červené, ve sportovním pozadí ztmavne a do popředí se dostávají zelené indikátory. Jinak samozřejmě nechybí ty nejlepší materiály, včetně kůže Nappa a Lavalina, keramického obložení, klavírního laku nebo dřeva, a plná výbava. Základní cena je 4 213 800 korun.

Vytisknout

Diskuze: Nejrychlejší BMW řady 7 je na světě, opět nosí logo Alpina a označení B7 Bi-Turbo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Proč Alfa Romeo oddaluje příchod Giulie? Známe pravý důvod!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud