Mercedes představuje vysoce luxusní edici Exclusive pro svůj model V. Německé rodinné velké MPV tak přináší řadu luxusních prvků, které majitelé jistě ocení.
Jedná se o vrcholnou variantu z modelové řady V a přichází s velkorysou výbavou. V základu nechybí panoramatické posuvné střešní okno, kožené čalounění Nappa a nebo 16 reproduktorů audiosystému Burmester.
Noblesní MPV také dostalo zakázková kola z lehkých slitin o rozměru 19 palců, sportovní odpružení a "exkluzivní" plaketky na karoserii a v kabině. Ty značí, že se nejedná o žádnou obyčejnou rodinnou dodávku.
Speciálně pro tento model Mercedes použil dekory z leštěného hliníku. Ten najdeme například okolo větracích otvorů. K dispozici je také nová velká středová konzole s čalouněnou loketní opěrkou a chlazeným prostorem spolu s termo držáky na nápoje, které jsou osvětleny LED diodami.
Řidič a spolujezdec si budou moci užívat elektricky nastavitelných sedadel s elektrickým výhřevem a odvětráváním. Z hlediska bezpečnosti se auto chlubí celou řadou systémů jako je Attention Assist, Crosswind Assist či parkovací asistent s 360stupňovou kamerou.
Nový Mercedes-Benz V Exclusive jde pomalu do prodeje v Německu, přičemž jeho cena startuje na 74 911 eurech.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.