Na právě probíhajícím autosalonu v Novém Dillí by to v jednu chvíli mohlo vypadat na „vražedný“ souboj sportovních hatchbacků domácí výroby. Na stánku Taty totiž slaví premiéru Bolt Sport, jen o kousek dále potom stojí koncepční Maruti Suzuki Baleno RS.
Pětidveřový Bolt Sport vznikl v kooperaci Taty a Jayem Automotives. Druhá jmenovaná firma se podílela především na nastavení přeplňované čtyřválcové dvanáctistovky pod kapotou 3916 milimetrů dlouhého modelu. Nutno však podotknout, že 110 koní mezi 5300 - 5500 ot./min a 170 Nm mezi 3000 - 3800 ot./min nejsou nikterak oslnivé hodnoty. V kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou také stačí na zrychlení z 0 na 100 km/h za 12 sekund. A tuto hodnotu nevylepšily ani posílené kotoučové brzdy na všech kolech nebo snížený a přitvrzený podvozek.
Bodykit karosérie zahrnuje přepracované nárazníky (vzadu s difuzorem), nástavce prahů a výrazný střešní spoiler. Oproti sérii bylo také ztmaveno pozadí světlometů, místo log Taty zaujalo stylizované S a blatníky vyplňují 17palcová litá kola. Kabinu od série odlišují červené rámečky výdechů ventilace, sportovní kožený volant s prošíváním červenou nití a upravená hlavice řadící páky, jak jinak než s červenými detaily a prošíváním. Sedadla mají sportovnější tvarování, totéž se dá říct i o pedálech. Prodej Boltu Sport by měl začít ještě v letošním roce.
To Maruti Suzuki Baleno RS je prozatím jen konceptem, byť blízkým sériové výrobě. Logicky tak nemáme přesná technická data, vůz vystavený na Auto Expo nicméně má pod kapotou přeplňovaný litrový tříválec Boosterjet, který najdeme také pod kapotou evropského Balena. Podle serveru Indianautosblog.com se s „naší“ specifikací shoduje také výkon 112 koní a točivý moment 170 Newtonmetrů.
Vnější vzhled Balena RS determinují především agresivnější nárazníky, vzadu samozřejmě s výrazným difuzorem. Upravena byl také maska chladiče se strukturou včelí plástve, na víku pátých dveří nechybí decentní střešní spoiler. Černá litá kola dobře ladí s tmavými sloupky karosérie i tmavě modrou barvou konceptu. Uvnitř se oproti evropské specifikaci nezměnilo vůbec nic a dá se předpokládat, že to tak zůstane až do sériové produkce. Ta by měla být spuštěna v „nejbližší době.“
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.