Tata pracuje na změně jména Zica, mezitím představila sedan Kite 5

Tata Kite 5 je méně než čtyři metry dlouhý sedan, který je spřízněný s modelem Zica.
Tata Kite 5 je méně než čtyři metry dlouhý sedan, který je spřízněný s modelem Zica., foto: Tata
ar6 8. února 2016 03:10
Sdílej:

Na konci minulého roku představená Tata Zica plní v posledních dnech stránky mnoha motoristických magazínu, a to především ve spojení se zákeřným virem zika, řádícím už nejen v Jižní Americe. Na změně nešťastně zvoleného jména už Indové údajně pracují, malou radost jim tak může udělat alespoň sedan Kite 5, sdílející mnoho technických řešení právě se Zicou.

S délkou 3995 milimetrů, šířkou 1647 milimetrů a výškou 1535 milimetrů se Kite 5 řadí do segmentu takzvaných sedanů s délkou pod čtyři metry. Tato skupina automobilů je v Indii zatížena nižší daní, čímž každým rokem roste její popularita. Svými tvary nováček výrazně odkazuje na výchozí hatchback, jehož vliv je znatelný především na ztvárnění přední části s velkými světly a úzkou maskou chladiče.

Více změn nastává při přechodu k zadním partiím, kterým vládnou skupinová LED světla. Premiéru v celém segmentu slaví s Tatou integrovaný střešní spoiler s diodovým třetím brzdovým světlem. Tvar střechy, zakončený právě spoilerem, navíc podle automobilky připomíná čtyřdveřové kupé. Vzhledem k výrazné převaze plechu v zadní části vozu vypadají 15palcová litá kola poněkud utopeně.

Základní architektura interiéru, s budíky z modelů Bolt a Zest a hexagonálním tvarováním středové konzole, přebírá Kite 5 od Zicy. Vedle standardního rádia bude dostupný také multimediální systém Harman s pětipalcovou dotykovou obrazovkou, USB konektivitou, čtením SMS, couvací kamerou a několika premiérovými aplikacemi. S infotainmentem je spojen také audiosystém s osmi reproduktory.

K dispozici bude jeden zážehový a jeden vznětový motor, oba pocházející z řady Revotron. Benzín spaluje dvanáctistovka o výkonu 85 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 114 Nm při 3500 ot./min, na naftu jezdí jednotka s objemem 1.05 litru, jejíž výkon 70 koní při 4000 ot./min a točivý moment 140 Nm mezi 1800 - 3000 ot./min bude pravděpodobně stejný jako u hatchbacku Zica. Oba motory dostanou v základu volič s jízdními režimy Eco a City, přičemž výchozím bude druhý jmenovaný. Podvozek má vpředu vzpěry MacPherson, vzadu je částečně nezávislá náprava.

Témata:
Stalo se