Na konci minulého roku představená Tata Zica plní v posledních dnech stránky mnoha motoristických magazínu, a to především ve spojení se zákeřným virem zika, řádícím už nejen v Jižní Americe. Na změně nešťastně zvoleného jména už Indové údajně pracují, malou radost jim tak může udělat alespoň sedan Kite 5, sdílející mnoho technických řešení právě se Zicou.
S délkou 3995 milimetrů, šířkou 1647 milimetrů a výškou 1535 milimetrů se Kite 5 řadí do segmentu takzvaných sedanů s délkou pod čtyři metry. Tato skupina automobilů je v Indii zatížena nižší daní, čímž každým rokem roste její popularita. Svými tvary nováček výrazně odkazuje na výchozí hatchback, jehož vliv je znatelný především na ztvárnění přední části s velkými světly a úzkou maskou chladiče.
Více změn nastává při přechodu k zadním partiím, kterým vládnou skupinová LED světla. Premiéru v celém segmentu slaví s Tatou integrovaný střešní spoiler s diodovým třetím brzdovým světlem. Tvar střechy, zakončený právě spoilerem, navíc podle automobilky připomíná čtyřdveřové kupé. Vzhledem k výrazné převaze plechu v zadní části vozu vypadají 15palcová litá kola poněkud utopeně.
Základní architektura interiéru, s budíky z modelů Bolt a Zest a hexagonálním tvarováním středové konzole, přebírá Kite 5 od Zicy. Vedle standardního rádia bude dostupný také multimediální systém Harman s pětipalcovou dotykovou obrazovkou, USB konektivitou, čtením SMS, couvací kamerou a několika premiérovými aplikacemi. S infotainmentem je spojen také audiosystém s osmi reproduktory.
K dispozici bude jeden zážehový a jeden vznětový motor, oba pocházející z řady Revotron. Benzín spaluje dvanáctistovka o výkonu 85 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 114 Nm při 3500 ot./min, na naftu jezdí jednotka s objemem 1.05 litru, jejíž výkon 70 koní při 4000 ot./min a točivý moment 140 Nm mezi 1800 - 3000 ot./min bude pravděpodobně stejný jako u hatchbacku Zica. Oba motory dostanou v základu volič s jízdními režimy Eco a City, přičemž výchozím bude druhý jmenovaný. Podvozek má vpředu vzpěry MacPherson, vzadu je částečně nezávislá náprava.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?