Na konci minulého roku představená Tata Zica plní v posledních dnech stránky mnoha motoristických magazínu, a to především ve spojení se zákeřným virem zika, řádícím už nejen v Jižní Americe. Na změně nešťastně zvoleného jména už Indové údajně pracují, malou radost jim tak může udělat alespoň sedan Kite 5, sdílející mnoho technických řešení právě se Zicou.
S délkou 3995 milimetrů, šířkou 1647 milimetrů a výškou 1535 milimetrů se Kite 5 řadí do segmentu takzvaných sedanů s délkou pod čtyři metry. Tato skupina automobilů je v Indii zatížena nižší daní, čímž každým rokem roste její popularita. Svými tvary nováček výrazně odkazuje na výchozí hatchback, jehož vliv je znatelný především na ztvárnění přední části s velkými světly a úzkou maskou chladiče.
Více změn nastává při přechodu k zadním partiím, kterým vládnou skupinová LED světla. Premiéru v celém segmentu slaví s Tatou integrovaný střešní spoiler s diodovým třetím brzdovým světlem. Tvar střechy, zakončený právě spoilerem, navíc podle automobilky připomíná čtyřdveřové kupé. Vzhledem k výrazné převaze plechu v zadní části vozu vypadají 15palcová litá kola poněkud utopeně.
Základní architektura interiéru, s budíky z modelů Bolt a Zest a hexagonálním tvarováním středové konzole, přebírá Kite 5 od Zicy. Vedle standardního rádia bude dostupný také multimediální systém Harman s pětipalcovou dotykovou obrazovkou, USB konektivitou, čtením SMS, couvací kamerou a několika premiérovými aplikacemi. S infotainmentem je spojen také audiosystém s osmi reproduktory.
K dispozici bude jeden zážehový a jeden vznětový motor, oba pocházející z řady Revotron. Benzín spaluje dvanáctistovka o výkonu 85 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 114 Nm při 3500 ot./min, na naftu jezdí jednotka s objemem 1.05 litru, jejíž výkon 70 koní při 4000 ot./min a točivý moment 140 Nm mezi 1800 - 3000 ot./min bude pravděpodobně stejný jako u hatchbacku Zica. Oba motory dostanou v základu volič s jízdními režimy Eco a City, přičemž výchozím bude druhý jmenovaný. Podvozek má vpředu vzpěry MacPherson, vzadu je částečně nezávislá náprava.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?