Jako koncept se Hexa, šestimístný kříženec SUV a MPV indické Taty, představila loni na ženevském autosalonu. Už tehdy bylo všem přítomným jasné, že během několika měsíců se toto auto objeví v sériové podobě. A skutečně, na autosalonu v Novém Dillí má světovou premiéru Hexa v produkční specifikaci.
Vzhled karosérie i interiéru byl navrhován tak, aby na první pohled upoutal zákazníkovu pozornost. V případě exteriéru to tak znamená použití typicky široké masky chladiče indického výrobce, na níž navazují do boků protažené projektorové světlomety. Oba nárazníky jsou, stejně jako podběhy (vyplněné 19palcovými koly) a spodní část dveří, obloženy šedým plastem, chránící auto od poškození například odletujícími kamínky.
Nárazníky se dále chlubí stříbrně lakovaným středem, což zlepšuje estetickou stránku Hexy. Skupinové svítilny, mezi nimiž je chromovaná lišta, využívají LED diody. Zatmavené boční sloupky vytvářejí efekt plovoucí střechy. O podobnosti konceptu s realitou již byla řeč, dalším důkazem budiž také shodná délka 4764 milimetrů, šířka 1895 milimetrů, výška 1780 milimetrů i rozvor náprav o délce 2850 milimetrů.
Základní architekturou palubní desky Hexa nepřekvapí tolik jako crossover Nexon, přesto je na míle vzdálená předchozí produkci Taty. Hlavním prvkem je pětipalcová dotyková obrazovka multimediálního systému společnosti Harman s USB portem, parkovací kamerou, čtením SMS nebo možností připojení iPodu a paměťové karty. Špičkový zvuk má na starosti audiosystém JBL s deseti reproduktory, podle nálady lze volit až osm barev ambientního osvětlení (čtyři jsou samostatné, čtyři odpovídají zvolenému jízdnímu režimu). Výhodou vozu je zvýšená pozice řidičova sedadla, které je nastavitelné v osmi směrech.
Pod kapotou najdeme 2.2litrový diesel Varicor o výkonu 156 koní při 4000 ot./min s točivým momentem 400 Nm mezi 1700 - 2700 ot./min. Na kola tuto sílu přenáší šestistupňový manuál nebo šestistupňový automat, o voliči s režimy Auto, Comfort, Dynamic a Rough Road již byla řeč. Dostupný by měl být rovněž pohon všech kol, alespoň to napovídají loga na blatnících „celočerné“ verze Tuff. Bezpečnost posádky má na starosti šestice airbagů, ABS, kontrola trakce nebo tempomat. V prodeji se Hexa objeví během letošního roku.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.