Označení RS performance nosí od minulého roku kombi RS6 Avant a čtyřdveřové kupé RS7 Sportback. Nyní se do této vybrané společnosti přidává SUV RS Q3, jehož největší zbraní je posílený pětiválec 2.5 TFSI.
V porovnání se sériovou RS Q3 má verze performance o 27 koní víc. Ty vývojáři z pětiválce vydolovali lepším hlavním chladičem a optimalizovaným palivovým čerpadlem. Celkově tak „superSUV“ disponuje výkonem 367 koní a točivým momentem 465 Nm, který je dostupný mezi 1625 - 5550 ot./min. V kombinaci se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem S tronic (ten disponuje možností manuálního řazení pádly pod volantem) a trvalým pohonem všech kol quattro zrychluje Q3 z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 270 km/h. Spotřeba se podle tabulek drží na 8,6 l/100 km.
Pohon všech kol je založen na systému s hydraulicky ovládanou a elektronicky řízenou vícelamelovou mezinápravovou spojkou, hnací síla je tak automaticky rozdělována mezi přední a zadní nápravu. Stabilizační systém s rozdělováním točivého momentu mezi jednotlivá kola lze úplně deaktivovat, méně zkušení řidiči pak mohou alespoň využít sportovní režim. Součástí celého pohonného ústrojí je i volič Audi drive select s režimy Comfort, Auto a Dynamic. V posledním jmenovaném je každé přeřazení doprovázeno přidáváním meziplynu. Sportovní podvozek je o 20 milimetrů blíže k vozovce, za příplatek budou dostupné adaptivní tlumiče.
Po vzhledové stránce se provedení performance odlišuje sportovními nárazníky, difuzorem s mohutnou koncovkou výfuku a lesklou černou voštinovou mřížkou maskou chladiče. Pouze tomuto modelu jsou určeny doplňky s matně titanovou povrchovou úpravou, mezi ně patří například rámeček masky chladiče, klapky na otvorech pro přívod vzduchu, kryty zrcátek nebo střešní ližiny. Stejnou barvu mají i 20palcová kola, za nimiž se ukrývají červené nebo černé třmeny kotoučových brzd, vpředu o průměru 365 milimetrů. Modrý lak Ascari na fotkách rovněž nedostanete u žádné jiné verze Q3.
Sportovní sedadla kombinují standardně kůži a Alcantaru, respektive černou a modrou, především s druhou jmenovanou barvou ladí také prošívání sportovního koženého volantu, manžety páky voliče, středové loketní opěrky a podlahových rohoží. Budíky mají šedé podklady, bílé stupnice a červené ručičky, čímž je „uměle“ zvyšován dynamický charakter vozu. Dekorační obložení obstarává uhlíkový kompozit s vetkanými modrými vlákny, vyměnit jej lze za hliník nebo klavírní lak. Za příplatek bude dodáván stylistický paket RS performance, stejně jako čalounění kůží Nappa v černé nebo stříbrné.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?