Označení RS performance nosí od minulého roku kombi RS6 Avant a čtyřdveřové kupé RS7 Sportback. Nyní se do této vybrané společnosti přidává SUV RS Q3, jehož největší zbraní je posílený pětiválec 2.5 TFSI.
V porovnání se sériovou RS Q3 má verze performance o 27 koní víc. Ty vývojáři z pětiválce vydolovali lepším hlavním chladičem a optimalizovaným palivovým čerpadlem. Celkově tak „superSUV“ disponuje výkonem 367 koní a točivým momentem 465 Nm, který je dostupný mezi 1625 - 5550 ot./min. V kombinaci se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem S tronic (ten disponuje možností manuálního řazení pádly pod volantem) a trvalým pohonem všech kol quattro zrychluje Q3 z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 270 km/h. Spotřeba se podle tabulek drží na 8,6 l/100 km.
Pohon všech kol je založen na systému s hydraulicky ovládanou a elektronicky řízenou vícelamelovou mezinápravovou spojkou, hnací síla je tak automaticky rozdělována mezi přední a zadní nápravu. Stabilizační systém s rozdělováním točivého momentu mezi jednotlivá kola lze úplně deaktivovat, méně zkušení řidiči pak mohou alespoň využít sportovní režim. Součástí celého pohonného ústrojí je i volič Audi drive select s režimy Comfort, Auto a Dynamic. V posledním jmenovaném je každé přeřazení doprovázeno přidáváním meziplynu. Sportovní podvozek je o 20 milimetrů blíže k vozovce, za příplatek budou dostupné adaptivní tlumiče.
Po vzhledové stránce se provedení performance odlišuje sportovními nárazníky, difuzorem s mohutnou koncovkou výfuku a lesklou černou voštinovou mřížkou maskou chladiče. Pouze tomuto modelu jsou určeny doplňky s matně titanovou povrchovou úpravou, mezi ně patří například rámeček masky chladiče, klapky na otvorech pro přívod vzduchu, kryty zrcátek nebo střešní ližiny. Stejnou barvu mají i 20palcová kola, za nimiž se ukrývají červené nebo černé třmeny kotoučových brzd, vpředu o průměru 365 milimetrů. Modrý lak Ascari na fotkách rovněž nedostanete u žádné jiné verze Q3.
Sportovní sedadla kombinují standardně kůži a Alcantaru, respektive černou a modrou, především s druhou jmenovanou barvou ladí také prošívání sportovního koženého volantu, manžety páky voliče, středové loketní opěrky a podlahových rohoží. Budíky mají šedé podklady, bílé stupnice a červené ručičky, čímž je „uměle“ zvyšován dynamický charakter vozu. Dekorační obložení obstarává uhlíkový kompozit s vetkanými modrými vlákny, vyměnit jej lze za hliník nebo klavírní lak. Za příplatek bude dodáván stylistický paket RS performance, stejně jako čalounění kůží Nappa v černé nebo stříbrné.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.