Audi RS Q3 bude prohánět supersporty, verze performance má až 367 koní

Audi RS Q3 má v provedení performance 367 koní a 465 Nm.
Audi RS Q3 má v provedení performance 367 koní a 465 Nm., foto: Audi
ar6 4. února 2016 12:38
Sdílej:

Označení RS performance nosí od minulého roku kombi RS6 Avant a čtyřdveřové kupé RS7 Sportback. Nyní se do této vybrané společnosti přidává SUV RS Q3, jehož největší zbraní je posílený pětiválec 2.5 TFSI.

V porovnání se sériovou RS Q3 má verze performance o 27 koní víc. Ty vývojáři z pětiválce vydolovali lepším hlavním chladičem a optimalizovaným palivovým čerpadlem. Celkově tak „superSUV“ disponuje výkonem 367 koní a točivým momentem 465 Nm, který je dostupný mezi 1625 - 5550 ot./min. V kombinaci se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem S tronic (ten disponuje možností manuálního řazení pádly pod volantem) a trvalým pohonem všech kol quattro zrychluje Q3 z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 270 km/h. Spotřeba se podle tabulek drží na 8,6 l/100 km.

Pohon všech kol je založen na systému s hydraulicky ovládanou a elektronicky řízenou vícelamelovou mezinápravovou spojkou, hnací síla je tak automaticky rozdělována mezi přední a zadní nápravu. Stabilizační systém s rozdělováním točivého momentu mezi jednotlivá kola lze úplně deaktivovat, méně zkušení řidiči pak mohou alespoň využít sportovní režim. Součástí celého pohonného ústrojí je i volič Audi drive select s režimy Comfort, Auto a Dynamic. V posledním jmenovaném je každé přeřazení doprovázeno přidáváním meziplynu. Sportovní podvozek je o 20 milimetrů blíže k vozovce, za příplatek budou dostupné adaptivní tlumiče.

Po vzhledové stránce se provedení performance odlišuje sportovními nárazníky, difuzorem s mohutnou koncovkou výfuku a lesklou černou voštinovou mřížkou maskou chladiče. Pouze tomuto modelu jsou určeny doplňky s matně titanovou povrchovou úpravou, mezi ně patří například rámeček masky chladiče, klapky na otvorech pro přívod vzduchu, kryty zrcátek nebo střešní ližiny. Stejnou barvu mají i 20palcová kola, za nimiž se ukrývají červené nebo černé třmeny kotoučových brzd, vpředu o průměru 365 milimetrů. Modrý lak Ascari na fotkách rovněž nedostanete u žádné jiné verze Q3.

Sportovní sedadla kombinují standardně kůži a Alcantaru, respektive černou a modrou, především s druhou jmenovanou barvou ladí také prošívání sportovního koženého volantu, manžety páky voliče, středové loketní opěrky a podlahových rohoží. Budíky mají šedé podklady, bílé stupnice a červené ručičky, čímž je „uměle“ zvyšován dynamický charakter vozu. Dekorační obložení obstarává uhlíkový kompozit s vetkanými modrými vlákny, vyměnit jej lze za hliník nebo klavírní lak. Za příplatek bude dodáván stylistický paket RS performance, stejně jako čalounění kůží Nappa v černé nebo stříbrné.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.