Označení RS performance nosí od minulého roku kombi RS6 Avant a čtyřdveřové kupé RS7 Sportback. Nyní se do této vybrané společnosti přidává SUV RS Q3, jehož největší zbraní je posílený pětiválec 2.5 TFSI.
V porovnání se sériovou RS Q3 má verze performance o 27 koní víc. Ty vývojáři z pětiválce vydolovali lepším hlavním chladičem a optimalizovaným palivovým čerpadlem. Celkově tak „superSUV“ disponuje výkonem 367 koní a točivým momentem 465 Nm, který je dostupný mezi 1625 - 5550 ot./min. V kombinaci se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem S tronic (ten disponuje možností manuálního řazení pádly pod volantem) a trvalým pohonem všech kol quattro zrychluje Q3 z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 270 km/h. Spotřeba se podle tabulek drží na 8,6 l/100 km.
Pohon všech kol je založen na systému s hydraulicky ovládanou a elektronicky řízenou vícelamelovou mezinápravovou spojkou, hnací síla je tak automaticky rozdělována mezi přední a zadní nápravu. Stabilizační systém s rozdělováním točivého momentu mezi jednotlivá kola lze úplně deaktivovat, méně zkušení řidiči pak mohou alespoň využít sportovní režim. Součástí celého pohonného ústrojí je i volič Audi drive select s režimy Comfort, Auto a Dynamic. V posledním jmenovaném je každé přeřazení doprovázeno přidáváním meziplynu. Sportovní podvozek je o 20 milimetrů blíže k vozovce, za příplatek budou dostupné adaptivní tlumiče.
Po vzhledové stránce se provedení performance odlišuje sportovními nárazníky, difuzorem s mohutnou koncovkou výfuku a lesklou černou voštinovou mřížkou maskou chladiče. Pouze tomuto modelu jsou určeny doplňky s matně titanovou povrchovou úpravou, mezi ně patří například rámeček masky chladiče, klapky na otvorech pro přívod vzduchu, kryty zrcátek nebo střešní ližiny. Stejnou barvu mají i 20palcová kola, za nimiž se ukrývají červené nebo černé třmeny kotoučových brzd, vpředu o průměru 365 milimetrů. Modrý lak Ascari na fotkách rovněž nedostanete u žádné jiné verze Q3.
Sportovní sedadla kombinují standardně kůži a Alcantaru, respektive černou a modrou, především s druhou jmenovanou barvou ladí také prošívání sportovního koženého volantu, manžety páky voliče, středové loketní opěrky a podlahových rohoží. Budíky mají šedé podklady, bílé stupnice a červené ručičky, čímž je „uměle“ zvyšován dynamický charakter vozu. Dekorační obložení obstarává uhlíkový kompozit s vetkanými modrými vlákny, vyměnit jej lze za hliník nebo klavírní lak. Za příplatek bude dodáván stylistický paket RS performance, stejně jako čalounění kůží Nappa v černé nebo stříbrné.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.