Tata Nexon je SUV evropského střihu, proti němu stojí Juke a spol.

ar6, 4. února 2016, 02:50 Google+

Před dvěma roky se Tata prezentovala konceptem Nexon, což byl poměrně stylový crossover s proti sobě se otevírajícími dveřmi. Ty tedy sériové provedení postrádá, jinak se ale od koncepčního modelu zase tolik neliší. Mohla by tak indická automobilka konečně prorazit i v Evropě?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nexon je nejnovějším SUV indické Taty, na mušce má i evropskou konkurenci.

Nexon je nejnovějším SUV indické Taty, na mušce má i evropskou konkurenci. | foto: Tata

Sdílejte článek

Vzhledem karosérie Nexon rozhodně neurazí. Přední části dominuje maska chladiče, na níž plynule navazují hlavní světla s LED diodami denního svícení. Reflektory v sobě mají také zakomponovanou černou i stříbrnou linku, jimiž je maska ohraničená. Světlou výšku 200 milimetrů zdůrazňuje plastové obložení nárazníků a blatníků, ty přitom vyplňují 16palcová litá kola.

img-responsive

Zadní část dostala světla s čirou optikou, Tata Nexon. | foto: Tata

Hodně zajímavá je bílá linka pod bočními okny, na níž vizuálně navazuje stejně barevná lišta v pátých dveřích. Ty se chlubí relativně malým oknem a čirou optikou LED diodových světel. Celkově povedený vzhled podtrhuje dvoubarevné lakování v kombinaci modré a šedé.

Uvnitř je Nexon překvapivě hodně moderní a především přehledný. Na středové konzoli není zbytečně mnoho tlačítek, její vrchol „zdobí“ volně stojící 6,5palcová obrazovka multimediálního systému Harman. Jeho součástí je nejen navigace, ale také hlasové ovládání a audiosystém s osmi reproduktory s prostorovým zvukem. Čistě designovou záležitostí je stříbrný dekor palubní desky, ladící se stejně „osvěženým“ středovým tunelem.

Pod kapotou se objeví přeplňovaná zážehová dvanáctistovka nebo naftová patnáctistovka. Ta se chlubí výkonem 110 koní a točivým momentem 260 Nm, kombinována bude se šestistupňovou manuální převodovkou. Její součástí jsou tři režimy nastavení. Prodej se rozběhne během letošního roku, evropskou premiéru můžeme s velkou pravděpodobností očekávat již za měsíc v Ženevě.

Vytisknout

Diskuze: Tata Nexon je SUV evropského střihu, proti němu stojí Juke a spol.

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Maruti Suzuki Vitara Brezza je malým SUV s délkou pod čtyři metry.

Maruti Suzuki ukazuje ještě menší Vitaru, říká si Brezza a nemá ani čtyři metry

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud