Před dvěma roky se Tata prezentovala konceptem Nexon, což byl poměrně stylový crossover s proti sobě se otevírajícími dveřmi. Ty tedy sériové provedení postrádá, jinak se ale od koncepčního modelu zase tolik neliší. Mohla by tak indická automobilka konečně prorazit i v Evropě?
Vzhledem karosérie Nexon rozhodně neurazí. Přední části dominuje maska chladiče, na níž plynule navazují hlavní světla s LED diodami denního svícení. Reflektory v sobě mají také zakomponovanou černou i stříbrnou linku, jimiž je maska ohraničená. Světlou výšku 200 milimetrů zdůrazňuje plastové obložení nárazníků a blatníků, ty přitom vyplňují 16palcová litá kola.
Hodně zajímavá je bílá linka pod bočními okny, na níž vizuálně navazuje stejně barevná lišta v pátých dveřích. Ty se chlubí relativně malým oknem a čirou optikou LED diodových světel. Celkově povedený vzhled podtrhuje dvoubarevné lakování v kombinaci modré a šedé.
Uvnitř je Nexon překvapivě hodně moderní a především přehledný. Na středové konzoli není zbytečně mnoho tlačítek, její vrchol „zdobí“ volně stojící 6,5palcová obrazovka multimediálního systému Harman. Jeho součástí je nejen navigace, ale také hlasové ovládání a audiosystém s osmi reproduktory s prostorovým zvukem. Čistě designovou záležitostí je stříbrný dekor palubní desky, ladící se stejně „osvěženým“ středovým tunelem.
Pod kapotou se objeví přeplňovaná zážehová dvanáctistovka nebo naftová patnáctistovka. Ta se chlubí výkonem 110 koní a točivým momentem 260 Nm, kombinována bude se šestistupňovou manuální převodovkou. Její součástí jsou tři režimy nastavení. Prodej se rozběhne během letošního roku, evropskou premiéru můžeme s velkou pravděpodobností očekávat již za měsíc v Ženevě.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?