Chevrolet Beat na první pohled pravděpodobně znát nebudete, vězte však, že jde o i nám známý Spark v indickém kabátku. A jelikož je nyní na většinu světových trhů uváděn Spark čtvrté generace, dočkali jsme se i nového Beatu. Zatím však pouze ve formě konceptů Activ a Essentia.
Beat Activ je variance na dnes tolik populární modely s mírně zvýšenou světlou výškou a ochrannými plasty kolem karosérie. Chevrolet k tomu ještě přidal velice povedený zelený lak a stříbrně lakované segmenty nárazníků a prahů. Oproti sériovému modelu jsou tu navíc velké kulaté diodové mlhovky a přední LED světla.
Uvnitř zaujmou nejen anatomicky tvarovaná sedadla s unikátním čalouněním středu sedáků a opěradel, ale především sedmipalcová dotyková obrazovka multimediálního systému MyLink s rozhraním Apple CarPlay a Android Auto. Z předchozí generace byl převzat motocyklový styl přístrojové desky, naopak zcela unikátní je provedení zavazadlového prostoru s praktickou sítí. Nad bezpečnostní posádky bdí dvojice airbagů, ABS nebo couvací kamera. S karosérií ladí plejáda zelených detailů.
Také sedan Essentia, pyšnící se délkou pod čtyři metry a tím pádem řazením do nižší daňové sazby, nezapře svou příbuznost s městským hatchbackem. Prozrazuje ho především přední část s dvoudílnou maskou chladiče a do boků protaženými světlomety. Ty už jsou klasické, tím pádem se vlastně díváme na budoucí tvář všech modelů se jménem Beat. Zajímavým prvkem je zvedající se linie oken, naopak tvarování zadní části je naprosto ordinérní.
Kabina kombinuje hnědou a béžovou, což má vyvolávat pocit luxusu. Bohužel plasty jsou takové, jaké u levného modelu očekáváte. S Beatem Activ sdílí Essentia multimediální systém, bezpečnostní výbavu i přístrojový panel. Naopak sedadla mají sériové tvarování a místo leskle černého plastu je kolem středové konzole plast matně stříbrný. Bližší technické specifikace ani o jednom modelu bohužel indická pobočka GM nezveřejnila, prodej by ale měl být zahájen ještě v letošním roce.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?