O velkém SUV Škody se mluví již hodně dlouhou dobu. Dokonce víme, že sériová podoba dostane jméno Kodiaq a její představení proběhne na podzim v Paříži, předobraz toho stejného auta se potom ukáže již v Ženevě se jménem VisionS. Poslední neznámou tak byl vzhled, který si ale díky prvním skicám přímo z automobilky můžeme od nynějška také odškrtnout.
4,7 metru dlouhý, 1,91 metru široký a 1,68 metru široký VisionS rozhodně nebude, soudě dle prvních fotografií, běžným tuctovým SUV. Přední části dominuje široká maska chladiče s vertikálními lamelami, osázenými českým křišťálem. Stejný materiál byl použit také na logo okřídleného šípu. Čtveřice světel s klínovitým tvarem je umístěna poměrně vysoko, samozřejmě v nich nechybí LED diody.
Podobně jako například u Fabie se přes celou délku karosérie táhne linie Tornado. Blatníky dostaly až off-roadové vykrojení, přičemž ukrývají rozměrná litá kola velmi specifického vzhledu. Automobilka též upozorňuje na klesající linii střechy, zakončenou spoilerem, podporující vizuální dynamiku VisionuS. Tento prvek by ale zároveň neměl omezovat vnitřní prostor sedmimístného SUV.
Vzadu jsou světla s tvarem písmene C, velice podobná těm u Superbu nebo předloňské studie VisionC. Mimo hlavních reflektorů je do nárazníku zakomponován ještě druhý světelný pás, lákající opět na písmeno C. Potenciál vozu naznačuje výrazný difuzor se dvěma koncovkami výfuku. O výrazném spoileru již byla řeč, pod ním potom následuje relativně malé zadní okno.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?