O velkém SUV Škody se mluví již hodně dlouhou dobu. Dokonce víme, že sériová podoba dostane jméno Kodiaq a její představení proběhne na podzim v Paříži, předobraz toho stejného auta se potom ukáže již v Ženevě se jménem VisionS. Poslední neznámou tak byl vzhled, který si ale díky prvním skicám přímo z automobilky můžeme od nynějška také odškrtnout.
4,7 metru dlouhý, 1,91 metru široký a 1,68 metru široký VisionS rozhodně nebude, soudě dle prvních fotografií, běžným tuctovým SUV. Přední části dominuje široká maska chladiče s vertikálními lamelami, osázenými českým křišťálem. Stejný materiál byl použit také na logo okřídleného šípu. Čtveřice světel s klínovitým tvarem je umístěna poměrně vysoko, samozřejmě v nich nechybí LED diody.
Podobně jako například u Fabie se přes celou délku karosérie táhne linie Tornado. Blatníky dostaly až off-roadové vykrojení, přičemž ukrývají rozměrná litá kola velmi specifického vzhledu. Automobilka též upozorňuje na klesající linii střechy, zakončenou spoilerem, podporující vizuální dynamiku VisionuS. Tento prvek by ale zároveň neměl omezovat vnitřní prostor sedmimístného SUV.
Vzadu jsou světla s tvarem písmene C, velice podobná těm u Superbu nebo předloňské studie VisionC. Mimo hlavních reflektorů je do nárazníku zakomponován ještě druhý světelný pás, lákající opět na písmeno C. Potenciál vozu naznačuje výrazný difuzor se dvěma koncovkami výfuku. O výrazném spoileru již byla řeč, pod ním potom následuje relativně malé zadní okno.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.