O velkém SUV Škody se mluví již hodně dlouhou dobu. Dokonce víme, že sériová podoba dostane jméno Kodiaq a její představení proběhne na podzim v Paříži, předobraz toho stejného auta se potom ukáže již v Ženevě se jménem VisionS. Poslední neznámou tak byl vzhled, který si ale díky prvním skicám přímo z automobilky můžeme od nynějška také odškrtnout.
4,7 metru dlouhý, 1,91 metru široký a 1,68 metru široký VisionS rozhodně nebude, soudě dle prvních fotografií, běžným tuctovým SUV. Přední části dominuje široká maska chladiče s vertikálními lamelami, osázenými českým křišťálem. Stejný materiál byl použit také na logo okřídleného šípu. Čtveřice světel s klínovitým tvarem je umístěna poměrně vysoko, samozřejmě v nich nechybí LED diody.
Podobně jako například u Fabie se přes celou délku karosérie táhne linie Tornado. Blatníky dostaly až off-roadové vykrojení, přičemž ukrývají rozměrná litá kola velmi specifického vzhledu. Automobilka též upozorňuje na klesající linii střechy, zakončenou spoilerem, podporující vizuální dynamiku VisionuS. Tento prvek by ale zároveň neměl omezovat vnitřní prostor sedmimístného SUV.
Vzadu jsou světla s tvarem písmene C, velice podobná těm u Superbu nebo předloňské studie VisionC. Mimo hlavních reflektorů je do nárazníku zakomponován ještě druhý světelný pás, lákající opět na písmeno C. Potenciál vozu naznačuje výrazný difuzor se dvěma koncovkami výfuku. O výrazném spoileru již byla řeč, pod ním potom následuje relativně malé zadní okno.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?