O velkém SUV Škody se mluví již hodně dlouhou dobu. Dokonce víme, že sériová podoba dostane jméno Kodiaq a její představení proběhne na podzim v Paříži, předobraz toho stejného auta se potom ukáže již v Ženevě se jménem VisionS. Poslední neznámou tak byl vzhled, který si ale díky prvním skicám přímo z automobilky můžeme od nynějška také odškrtnout.
4,7 metru dlouhý, 1,91 metru široký a 1,68 metru široký VisionS rozhodně nebude, soudě dle prvních fotografií, běžným tuctovým SUV. Přední části dominuje široká maska chladiče s vertikálními lamelami, osázenými českým křišťálem. Stejný materiál byl použit také na logo okřídleného šípu. Čtveřice světel s klínovitým tvarem je umístěna poměrně vysoko, samozřejmě v nich nechybí LED diody.
Podobně jako například u Fabie se přes celou délku karosérie táhne linie Tornado. Blatníky dostaly až off-roadové vykrojení, přičemž ukrývají rozměrná litá kola velmi specifického vzhledu. Automobilka též upozorňuje na klesající linii střechy, zakončenou spoilerem, podporující vizuální dynamiku VisionuS. Tento prvek by ale zároveň neměl omezovat vnitřní prostor sedmimístného SUV.
Vzadu jsou světla s tvarem písmene C, velice podobná těm u Superbu nebo předloňské studie VisionC. Mimo hlavních reflektorů je do nárazníku zakomponován ještě druhý světelný pás, lákající opět na písmeno C. Potenciál vozu naznačuje výrazný difuzor se dvěma koncovkami výfuku. O výrazném spoileru již byla řeč, pod ním potom následuje relativně malé zadní okno.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.