Uzbecký Ravon se na automobilovou mapu vrhnul se vší vervou na konci minulého roku. Jeho nabídku doposud tvořil pětidveřový Matiz a sedany Nexia a Gentra. Všechny zmíněné modely přitom vycházejí ze starších modelů Chevroletu, respektive Daewoo. Až nyní přichází přece jen modernější vůz, jehož základ hledejme v šest let starém Chevroletu Spark.
Ravon R2 má na délku 3640 milimetrů, na šířku 1597 milimetrů a na výšku 1522 milimetrů, přičemž od původního Sparku jej odlišuje jen maska chladiče a tvarování předního nárazníku. Zbytek, včetně vyšší stavby karosérie a „schovaných“ zadních klik, zůstal stejný. V nejnižší výbavě najdeme 13palcová ocelová kola, dostupné budou ale i hliníkové disky spolu s dvanácti odstíny karosérie.
Totožnost s originálem je vlastní i interiéru s motocyklovým ztvárněním přístrojového štítu, který je složený z analogového rychloměru a digitálního otáčkoměru s palubním počítačem. Palubní desce sice chybí barevný dekor před spolujezdcem, jinak je ale jednoduchá a přehledná jako u Sparku. Stejný je i volant, postrádající však tlačítka na ovládání audiosystému a dalších funkcí. Rádio s CD, MP3 a dvěma reproduktory je, stejně jako ABS, dvojice airbagů, přepínače bezpečnostních pásů a úchyty Isofix, v základní výbavě. Do zavazadlového prostoru se vejde 170 litrů.
Pod kapotou najdeme zážehový čtyřválec o objemu 1.25 litru, který má 85 koní při 6400 ot./min. Specialitou R2 je použití pouze čtyřstupňové automatické převodovky, s níž hatchback akceleruje z 0 na 100 km/h za 12,4 sekundy a dosáhne na maximálních 161 km/h. Průměrná spotřeba je 6,6 l/100 km, pohonná jednotka plní emisní normu Euro 5+.
S již zmíněnou základní výbavou Comfort vychází Ravon R2 v Rusku na 369 000 rublů (cca 120 000 korun). A to je, s přihlédnutím na typ převodovky, naprosto bezkonkurenční cena. V průběhu roku dorazí také lépe vybavené linie Optimum a Elegant, „nejluxusnější“ R2 tak ve výsledku dostane šest airbagů, vyhřívaná sedadla, klimatizaci, elektrická okna nebo zadní parkovací senzory.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?