Ravon představuje hatchback R2, je mnohem levnější než modely Dacia

ar6, 2. února 2016, 03:10 Google+

Uzbecký Ravon se na automobilovou mapu vrhnul se vší vervou na konci minulého roku. Jeho nabídku doposud tvořil pětidveřový Matiz a sedany Nexia a Gentra. Všechny zmíněné modely přitom vycházejí ze starších modelů Chevroletu, respektive Daewoo. Až nyní přichází přece jen modernější vůz, jehož základ hledejme v šest let starém Chevroletu Spark.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ravon R2 je na ruském trhu nejlevnějším modelem s automatickou převodovkou.

Ravon R2 je na ruském trhu nejlevnějším modelem s automatickou převodovkou. | foto: Ravon

Sdílejte článek

Ravon R2 má na délku 3640 milimetrů, na šířku 1597 milimetrů a na výšku 1522 milimetrů, přičemž od původního Sparku jej odlišuje jen maska chladiče a tvarování předního nárazníku. Zbytek, včetně vyšší stavby karosérie a „schovaných“ zadních klik, zůstal stejný. V nejnižší výbavě najdeme 13palcová ocelová kola, dostupné budou ale i hliníkové disky spolu s dvanácti odstíny karosérie.

img-responsive

Kabina Ravonu R2 odpovídá výchozímu Chevroletu Spark. | foto: Ravon

Totožnost s originálem je vlastní i interiéru s motocyklovým ztvárněním přístrojového štítu, který je složený z analogového rychloměru a digitálního otáčkoměru s palubním počítačem. Palubní desce sice chybí barevný dekor před spolujezdcem, jinak je ale jednoduchá a přehledná jako u Sparku. Stejný je i volant, postrádající však tlačítka na ovládání audiosystému a dalších funkcí. Rádio s CD, MP3 a dvěma reproduktory je, stejně jako ABS, dvojice airbagů, přepínače bezpečnostních pásů a úchyty Isofix, v základní výbavě. Do zavazadlového prostoru se vejde 170 litrů.

Pod kapotou najdeme zážehový čtyřválec o objemu 1.25 litru, který má 85 koní při 6400 ot./min. Specialitou R2 je použití pouze čtyřstupňové automatické převodovky, s níž hatchback akceleruje z 0 na 100 km/h za 12,4 sekundy a dosáhne na maximálních 161 km/h. Průměrná spotřeba je 6,6 l/100 km, pohonná jednotka plní emisní normu Euro 5+.

S již zmíněnou základní výbavou Comfort vychází Ravon R2 v Rusku na 369 000 rublů (cca 120 000 korun). A to je, s přihlédnutím na typ převodovky, naprosto bezkonkurenční cena. V průběhu roku dorazí také lépe vybavené linie Optimum a Elegant, „nejluxusnější“ R2 tak ve výsledku dostane šest airbagů, vyhřívaná sedadla, klimatizaci, elektrická okna nebo zadní parkovací senzory.

Vytisknout

Diskuze: Ravon představuje hatchback R2, je mnohem levnější než modely Dacia

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Lada Samara se kvůli tuhé ruské zimě proměnila na malý tank.

VIDEO: Lada Samara dostala tankové pásy, bez problémů tak brázdí zasněženou…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud