Uzbecký Ravon se na automobilovou mapu vrhnul se vší vervou na konci minulého roku. Jeho nabídku doposud tvořil pětidveřový Matiz a sedany Nexia a Gentra. Všechny zmíněné modely přitom vycházejí ze starších modelů Chevroletu, respektive Daewoo. Až nyní přichází přece jen modernější vůz, jehož základ hledejme v šest let starém Chevroletu Spark.
Ravon R2 má na délku 3640 milimetrů, na šířku 1597 milimetrů a na výšku 1522 milimetrů, přičemž od původního Sparku jej odlišuje jen maska chladiče a tvarování předního nárazníku. Zbytek, včetně vyšší stavby karosérie a „schovaných“ zadních klik, zůstal stejný. V nejnižší výbavě najdeme 13palcová ocelová kola, dostupné budou ale i hliníkové disky spolu s dvanácti odstíny karosérie.
Totožnost s originálem je vlastní i interiéru s motocyklovým ztvárněním přístrojového štítu, který je složený z analogového rychloměru a digitálního otáčkoměru s palubním počítačem. Palubní desce sice chybí barevný dekor před spolujezdcem, jinak je ale jednoduchá a přehledná jako u Sparku. Stejný je i volant, postrádající však tlačítka na ovládání audiosystému a dalších funkcí. Rádio s CD, MP3 a dvěma reproduktory je, stejně jako ABS, dvojice airbagů, přepínače bezpečnostních pásů a úchyty Isofix, v základní výbavě. Do zavazadlového prostoru se vejde 170 litrů.
Pod kapotou najdeme zážehový čtyřválec o objemu 1.25 litru, který má 85 koní při 6400 ot./min. Specialitou R2 je použití pouze čtyřstupňové automatické převodovky, s níž hatchback akceleruje z 0 na 100 km/h za 12,4 sekundy a dosáhne na maximálních 161 km/h. Průměrná spotřeba je 6,6 l/100 km, pohonná jednotka plní emisní normu Euro 5+.
S již zmíněnou základní výbavou Comfort vychází Ravon R2 v Rusku na 369 000 rublů (cca 120 000 korun). A to je, s přihlédnutím na typ převodovky, naprosto bezkonkurenční cena. V průběhu roku dorazí také lépe vybavené linie Optimum a Elegant, „nejluxusnější“ R2 tak ve výsledku dostane šest airbagů, vyhřívaná sedadla, klimatizaci, elektrická okna nebo zadní parkovací senzory.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.