Sedany s délkou pod čtyři metry jsou, díky menšímu daňovému zatížení, v Indii nesmírně populární. Model s touto karosérií tak dnes nabízí Tata, Maruti Suzuki, Hyundai nebo Honda. Nejnovějším členem této společnosti je Volkswagen, jehož Ameo je vlastně Polo s takovým malinkým batůžkem.
Ameo při pohledu zepředu od klasického Pola nejspíše nerozeznáte. Jsou tu stejná světla, nárazník s chromovanou lištou i maska chladiče. Změny začínají až od B-sloupku dál. Tou nejvýraznější je ostře řezané víko kufru, naroubované na velice krátký převis. Pravidla třídy jsou zkrátka striktní. Světla jsou sice také nová, jejich vzhled ale přesně zapadá do designového jazyka německého výrobce. Ameo je mimochodem úplně prvním Volkswagen, speciálně vyvinutým v Indii a pro Indii.
Kabina je svými tvary stejná jako u Pola, na druhou stranu působí i díky jiným budíkům a některým ovladačům o něco méně hodnotně. Poprvé bude v segmentu sedanů pod čtyři metry dostupný multimediální systém s dotykovou obrazovkou, čtením SMS zpráv, iPod konektivitou a rozhraním MirrorLink, stejný primát si připisuje také dešťový senzor a tempomat. Standardem ve všech výbavových liniích budou přední airbagy a ABS, u vybraných provedení se dále objeví klimatizace Climatronic se zadními výdechy, couvací kamera nebo zadní parkovací senzory.
Technickým základem Amea je platforma PQ25. Pod kapotou se objeví tříválcová zážehová dvanáctistovka MPI s pětistupňovou manuální převodovkou nebo vznětová patnáctistovka TDI s pětistupňovou manuální nebo sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG. Výroba bude probíhat ve městě Puné, náležící do regionu Maháráštra.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.