Když Suzuki předloni nahradilo Grand Vitaru necelé 4,2 metru dlouhou Vitarou, mnozí odborníci i fanoušci značky si povážlivě klepali na čelo. Že jde ale vyrobit ještě menší Vitaru ukazuje indické Maruti s modelem Brezza.
Že je Maruti indickou dceřinou automobilkou Suzuki asi víte. Pak by Vás mohlo také napadnout, že Vitara Brezza je vlastně jen „přebouchanou“ evropskou Vitarou. Není. Indové totiž nezapomínají připomenout, že jde o vůbec první auto, vyvinuté kompletně pod taktovkou Maruti Suzuki. Pod kabátkem ale přesto najdeme „pouze“ prodlouženou platformu malého Swiftu.
Na délku měří Brezza 3995 milimetrů, na šířku 1790 milimetrů a na výšku 1640 milimetrů. V porovnání s v Evropě prodávanou Vitarou je tedy kratší, ale i vyšší a širší. Jediný údaj, kde jsou oba modely shodné, je rozvor náprav o délce 2500 milimetrů. Do kufru indického SUV naložíte 328 litrů.
Možnostmi individualizace má být Brezza indickým průkopníkem. Dostupné budou tři různé stylizace karosérie - Glamour, Urban a Sporty - pasující na různé osobnosti potenciálních zákazníků. Jako první ve své kategorie nabídne SUV také dvoubarevnou karosérii. Vpředu jsou kromě chromované masky chladiče projektorová světla s LED diodami denního svícení, vzadu nechybí rozměrná chromovaná lišta se jménem modelu.
Pětimístný interiér se pomyslně rozdělen na několik částí. Řidiče bude kromě volantu a budíků nejvíce zajímat středová konzole s lesklým černým rámečkem a obrazovkou multimediálního systému SmartPlay. Ten je nicméně vyhrazen pouze vrcholné výbavové linii ZDi+. Dostupných bude celkem sedm výbavových stupňů, připlácet se u toho nejnižšího bude i za airbag spolujezdce a ABS. Naopak nafukovací vak pro řidiče je standardem.
Pod kapotou se objeví vznětová třináctistovka DDiS o výkonu 90 koní při 4000 ot./min s točivým momentem 200 Nm při 1750 ot./min. S jednotkou spolupracuje pětistupňová manuální převodovka, pohon všech kol ale i přes světlou výšku 198 milimetrů nečekejte. Do konce roku se má v nabídce objevit zážehová patnáctistovka, v příštím roce přijde řada na robotizovanou převodovku. Prodej se rozběhne již v březnu, v tom čase se také dozvíme ceny Vitary Brezza.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.