Před dvěma roky se v Detroitu s velkou pompou představovala nová generace Chrysleru 200, což měla být zbraň proti všem jihokorejským a japonským modelům střední třídy. Návštěvníky vůz zaujal nejen pohlednou karosérií, ale též dobře postaveným interiérem. Jenomže první vyhrání z kapsy vyhání, takže dnes je „dvoustovka“ na odstřel. A není sama.
Největší problém tříprostorového Chrysleru tkví v tom, že mu magazín Consumer Reports neudělil své doporučení, zákazníci tak raději míří ke konkurenci. Důvodem byla především rychle se svažující střecha, která tak kromě prostoru vzadu nad hlavou limituje i komfort nastupování na zadní sedačky. Tuto skutečnost nedávno velice ostře kritizoval šéf koncernu FCA Sergio Marchionne. Ten svým designérům vytkl přílišnou inspiraci Hyundaiem (nejspíše modelem Sonata), několik jich dokonce kvůli této záležitosti vyhodil.
Chvíli se zdálo, že se celá situace uklidní, jenomže pak přišla tisková konference k novému byznys plánu koncernu Fiat Chrysler Automobiles, a „dvoustovka“ se řešila znovu. Opět to bylo ostré a výsledkem Marchionneho projevu se stal konec sedanu střední třídy. Ten tedy nepřijde ihned, ale během osmnácti měsíců dojde k postupnému utlumování produkce.
Stejný osud stihne také, a opět poněkud překvapivě, Dodge Dart, který se sice řadí do nižší střední třídy, technicky je ale s Chryslerem 200 spřízněný. Dart je na trhu od roku 2012, přičemž v posledních měsících se spekulovalo o příchodu sportovní verze SRT s pohonem všech kol. Na tu už se samozřejmě nedostane, stejně jako na chystaný facelift kompaktního Dodge.
Obě automobilky chtějí vrhnout své síly především do segmentu crossoverů, SUV a pickupů, kde leží aktuálně největší komerční potenciál. Navíc se podle analytiků koncernu zdá, že nízké ceny benzínu se ve střednědobém horizontu udrží, což je taky živnou půdou pro větší auta. Na kompaktní sedany ale ani jedna značka údajně úplně nezanevře. Aktuálně jsou například zkoumány potenciální možnosti spolupráce s dalším výrobcem.
Zdroj: autonews.com, worldcarfans.com
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?