Před dvěma roky se v Detroitu s velkou pompou představovala nová generace Chrysleru 200, což měla být zbraň proti všem jihokorejským a japonským modelům střední třídy. Návštěvníky vůz zaujal nejen pohlednou karosérií, ale též dobře postaveným interiérem. Jenomže první vyhrání z kapsy vyhání, takže dnes je „dvoustovka“ na odstřel. A není sama.
Největší problém tříprostorového Chrysleru tkví v tom, že mu magazín Consumer Reports neudělil své doporučení, zákazníci tak raději míří ke konkurenci. Důvodem byla především rychle se svažující střecha, která tak kromě prostoru vzadu nad hlavou limituje i komfort nastupování na zadní sedačky. Tuto skutečnost nedávno velice ostře kritizoval šéf koncernu FCA Sergio Marchionne. Ten svým designérům vytkl přílišnou inspiraci Hyundaiem (nejspíše modelem Sonata), několik jich dokonce kvůli této záležitosti vyhodil.
Chvíli se zdálo, že se celá situace uklidní, jenomže pak přišla tisková konference k novému byznys plánu koncernu Fiat Chrysler Automobiles, a „dvoustovka“ se řešila znovu. Opět to bylo ostré a výsledkem Marchionneho projevu se stal konec sedanu střední třídy. Ten tedy nepřijde ihned, ale během osmnácti měsíců dojde k postupnému utlumování produkce.
Stejný osud stihne také, a opět poněkud překvapivě, Dodge Dart, který se sice řadí do nižší střední třídy, technicky je ale s Chryslerem 200 spřízněný. Dart je na trhu od roku 2012, přičemž v posledních měsících se spekulovalo o příchodu sportovní verze SRT s pohonem všech kol. Na tu už se samozřejmě nedostane, stejně jako na chystaný facelift kompaktního Dodge.
Obě automobilky chtějí vrhnout své síly především do segmentu crossoverů, SUV a pickupů, kde leží aktuálně největší komerční potenciál. Navíc se podle analytiků koncernu zdá, že nízké ceny benzínu se ve střednědobém horizontu udrží, což je taky živnou půdou pro větší auta. Na kompaktní sedany ale ani jedna značka údajně úplně nezanevře. Aktuálně jsou například zkoumány potenciální možnosti spolupráce s dalším výrobcem.
Zdroj: autonews.com, worldcarfans.com
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.