Před dvěma roky se v Detroitu s velkou pompou představovala nová generace Chrysleru 200, což měla být zbraň proti všem jihokorejským a japonským modelům střední třídy. Návštěvníky vůz zaujal nejen pohlednou karosérií, ale též dobře postaveným interiérem. Jenomže první vyhrání z kapsy vyhání, takže dnes je „dvoustovka“ na odstřel. A není sama.
Největší problém tříprostorového Chrysleru tkví v tom, že mu magazín Consumer Reports neudělil své doporučení, zákazníci tak raději míří ke konkurenci. Důvodem byla především rychle se svažující střecha, která tak kromě prostoru vzadu nad hlavou limituje i komfort nastupování na zadní sedačky. Tuto skutečnost nedávno velice ostře kritizoval šéf koncernu FCA Sergio Marchionne. Ten svým designérům vytkl přílišnou inspiraci Hyundaiem (nejspíše modelem Sonata), několik jich dokonce kvůli této záležitosti vyhodil.
Chvíli se zdálo, že se celá situace uklidní, jenomže pak přišla tisková konference k novému byznys plánu koncernu Fiat Chrysler Automobiles, a „dvoustovka“ se řešila znovu. Opět to bylo ostré a výsledkem Marchionneho projevu se stal konec sedanu střední třídy. Ten tedy nepřijde ihned, ale během osmnácti měsíců dojde k postupnému utlumování produkce.
Stejný osud stihne také, a opět poněkud překvapivě, Dodge Dart, který se sice řadí do nižší střední třídy, technicky je ale s Chryslerem 200 spřízněný. Dart je na trhu od roku 2012, přičemž v posledních měsících se spekulovalo o příchodu sportovní verze SRT s pohonem všech kol. Na tu už se samozřejmě nedostane, stejně jako na chystaný facelift kompaktního Dodge.
Obě automobilky chtějí vrhnout své síly především do segmentu crossoverů, SUV a pickupů, kde leží aktuálně největší komerční potenciál. Navíc se podle analytiků koncernu zdá, že nízké ceny benzínu se ve střednědobém horizontu udrží, což je taky živnou půdou pro větší auta. Na kompaktní sedany ale ani jedna značka údajně úplně nezanevře. Aktuálně jsou například zkoumány potenciální možnosti spolupráce s dalším výrobcem.
Zdroj: autonews.com, worldcarfans.com
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?