Chrysler 200 končí, jeho na oko hezké křivky nejsou příliš praktické

Chrysler 200 zabil elegantní tvar karosérie.
Chrysler 200 zabil elegantní tvar karosérie., foto: Chrysler
ar6 31. ledna 2016 02:35
Sdílej:

Před dvěma roky se v Detroitu s velkou pompou představovala nová generace Chrysleru 200, což měla být zbraň proti všem jihokorejským a japonským modelům střední třídy. Návštěvníky vůz zaujal nejen pohlednou karosérií, ale též dobře postaveným interiérem. Jenomže první vyhrání z kapsy vyhání, takže dnes je „dvoustovka“ na odstřel. A není sama.

Největší problém tříprostorového Chrysleru tkví v tom, že mu magazín Consumer Reports neudělil své doporučení, zákazníci tak raději míří ke konkurenci. Důvodem byla především rychle se svažující střecha, která tak kromě prostoru vzadu nad hlavou limituje i komfort nastupování na zadní sedačky. Tuto skutečnost nedávno velice ostře kritizoval šéf koncernu FCA Sergio Marchionne. Ten svým designérům vytkl přílišnou inspiraci Hyundaiem (nejspíše modelem Sonata), několik jich dokonce kvůli této záležitosti vyhodil.

Chvíli se zdálo, že se celá situace uklidní, jenomže pak přišla tisková konference k novému byznys plánu koncernu Fiat Chrysler Automobiles, a „dvoustovka“ se řešila znovu. Opět to bylo ostré a výsledkem Marchionneho projevu se stal konec sedanu střední třídy. Ten tedy nepřijde ihned, ale během osmnácti měsíců dojde k postupnému utlumování produkce.

Stejný osud stihne také, a opět poněkud překvapivě, Dodge Dart, který se sice řadí do nižší střední třídy, technicky je ale s Chryslerem 200 spřízněný. Dart je na trhu od roku 2012, přičemž v posledních měsících se spekulovalo o příchodu sportovní verze SRT s pohonem všech kol. Na tu už se samozřejmě nedostane, stejně jako na chystaný facelift kompaktního Dodge.

Obě automobilky chtějí vrhnout své síly především do segmentu crossoverů, SUV a pickupů, kde leží aktuálně největší komerční potenciál. Navíc se podle analytiků koncernu zdá, že nízké ceny benzínu se ve střednědobém horizontu udrží, což je taky živnou půdou pro větší auta. Na kompaktní sedany ale ani jedna značka údajně úplně nezanevře. Aktuálně jsou například zkoumány potenciální možnosti spolupráce s dalším výrobcem.

Zdroj: autonews.com, worldcarfans.com

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.