Před dvěma roky se v Detroitu s velkou pompou představovala nová generace Chrysleru 200, což měla být zbraň proti všem jihokorejským a japonským modelům střední třídy. Návštěvníky vůz zaujal nejen pohlednou karosérií, ale též dobře postaveným interiérem. Jenomže první vyhrání z kapsy vyhání, takže dnes je „dvoustovka“ na odstřel. A není sama.
Největší problém tříprostorového Chrysleru tkví v tom, že mu magazín Consumer Reports neudělil své doporučení, zákazníci tak raději míří ke konkurenci. Důvodem byla především rychle se svažující střecha, která tak kromě prostoru vzadu nad hlavou limituje i komfort nastupování na zadní sedačky. Tuto skutečnost nedávno velice ostře kritizoval šéf koncernu FCA Sergio Marchionne. Ten svým designérům vytkl přílišnou inspiraci Hyundaiem (nejspíše modelem Sonata), několik jich dokonce kvůli této záležitosti vyhodil.
Chvíli se zdálo, že se celá situace uklidní, jenomže pak přišla tisková konference k novému byznys plánu koncernu Fiat Chrysler Automobiles, a „dvoustovka“ se řešila znovu. Opět to bylo ostré a výsledkem Marchionneho projevu se stal konec sedanu střední třídy. Ten tedy nepřijde ihned, ale během osmnácti měsíců dojde k postupnému utlumování produkce.
Stejný osud stihne také, a opět poněkud překvapivě, Dodge Dart, který se sice řadí do nižší střední třídy, technicky je ale s Chryslerem 200 spřízněný. Dart je na trhu od roku 2012, přičemž v posledních měsících se spekulovalo o příchodu sportovní verze SRT s pohonem všech kol. Na tu už se samozřejmě nedostane, stejně jako na chystaný facelift kompaktního Dodge.
Obě automobilky chtějí vrhnout své síly především do segmentu crossoverů, SUV a pickupů, kde leží aktuálně největší komerční potenciál. Navíc se podle analytiků koncernu zdá, že nízké ceny benzínu se ve střednědobém horizontu udrží, což je taky živnou půdou pro větší auta. Na kompaktní sedany ale ani jedna značka údajně úplně nezanevře. Aktuálně jsou například zkoumány potenciální možnosti spolupráce s dalším výrobcem.
Zdroj: autonews.com, worldcarfans.com
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.