Logo GT nosí v modelové paletě Kie aktuálně pouze Cee’d a Pro_Cee’d, do konce roku by ale měla následovat Optima a především dlouho očekávané sportovní kupé. Ještě zajímavější model se ale chytá na rok 2018.
Aktuální Rio, nabízené jako hatchback nebo sedan, projde v příštím roce generační obměnou, čehož chce využít také sportovní oddělení automobilky. Tu mimochodem vede Albert Biermann, bývalý šéf divize M u BMW. Pod jeho dohledem dostane Rio GT sportovnější podvozek, optický bodykit a především poladěnou přeplňovanou šestnáctistovku o výkonu kolem 180 koní. Standardní model bude stát na zcela nové platformě, pod jeho kapotou najdeme také přeplňovaný litrový tříválec.
Chystané sportovní kupé se údajně představí už na podzim v Paříži, jeho styling přitom bude ovlivněn nejen konceptem GT z roku 2011, ale i kupé Stinger z před dvou let. Detailní informace zatím zůstávají pod pokličkou, podle všech indicií má jít, jak Angličané říkají, o „halo model“ sportovní řady GT. V hodně volném překladu tedy můžeme čekat naprostou pecku…
Zdroj: Autocar
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?