Na špionáž a úniky informací jsme v automobilovém průmyslu více než zvyklí. Někdy se nad nějakým únikem ale i nám zastaví rozum. Nic to ale nemění na faktu, že jsme za tyto uniklé informace rádi.
V loňském roce jsme se mohli pobavit na účet Bentley. To si výslednou podobu své Bentaygy skvěle hlídalo. Bohužel ještě před jejím uvedením na trh si automobilka objednala její zmenšeniny jako propagační předměty. Zaměstnance firmy vyrábějící tyto modely samozřejmě nenapadlo nic jiného, než jeden z modelů vyfotit a informovat o jeho podobě celý svět.
Nyní se podobná nehoda stala Jaguaru. Nejedná se ale jen o únik podoby vozu ale o únik celé brožury, která nás detailně seznamuje s použitou technikou u dlouho očekávaného F-Typu v ostré verzi SVR. Celou brožuru, kterou vypátrali redaktoři nizozemského časopisu Autovisie, si můžete porhlédnout ZDE.
To, že SVR není jen tak obyčejný Jaguar, je poznat již na první pohled. Napovídá aerodynamicky efektivnější bodykit, obsahující mimo jiné zvětšený zadní difuzor, a aktivní přítlačné křído na zádi vozu.
Pod svou typicky dlouhou kapotou ukrývá F-Type pětilitrový motor V8 s kompresorem. Ten produkuje ohromujících 575 koňských sil a točivý moment celých 700 Nm. Tato porce výkonu a síly je přenášena osmistupňovou automatickou převodovkou na všechna čtyři kola.
Z klidu se vůz rozjedena 100 km/h za 3,7 vteřiny a maximální rychlost činí 322 km/h.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?