Na špionáž a úniky informací jsme v automobilovém průmyslu více než zvyklí. Někdy se nad nějakým únikem ale i nám zastaví rozum. Nic to ale nemění na faktu, že jsme za tyto uniklé informace rádi.
V loňském roce jsme se mohli pobavit na účet Bentley. To si výslednou podobu své Bentaygy skvěle hlídalo. Bohužel ještě před jejím uvedením na trh si automobilka objednala její zmenšeniny jako propagační předměty. Zaměstnance firmy vyrábějící tyto modely samozřejmě nenapadlo nic jiného, než jeden z modelů vyfotit a informovat o jeho podobě celý svět.
Nyní se podobná nehoda stala Jaguaru. Nejedná se ale jen o únik podoby vozu ale o únik celé brožury, která nás detailně seznamuje s použitou technikou u dlouho očekávaného F-Typu v ostré verzi SVR. Celou brožuru, kterou vypátrali redaktoři nizozemského časopisu Autovisie, si můžete porhlédnout ZDE.
To, že SVR není jen tak obyčejný Jaguar, je poznat již na první pohled. Napovídá aerodynamicky efektivnější bodykit, obsahující mimo jiné zvětšený zadní difuzor, a aktivní přítlačné křído na zádi vozu.
Pod svou typicky dlouhou kapotou ukrývá F-Type pětilitrový motor V8 s kompresorem. Ten produkuje ohromujících 575 koňských sil a točivý moment celých 700 Nm. Tato porce výkonu a síly je přenášena osmistupňovou automatickou převodovkou na všechna čtyři kola.
Z klidu se vůz rozjedena 100 km/h za 3,7 vteřiny a maximální rychlost činí 322 km/h.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?