V posledních dnech se po severních částech Švédska prohánějí maskované prototypy nadcházející vrcholné verze Mercedesu-AMG GT.
Ta zřejmě dostane přízvisko R a má být oficiálně představena letos v létě. Jak je vidět na zahraničních špionážních fotkách, největší novinkou je oproti sériovým verzím velké zadní křídlo. To ještě víc zvýší přítlak na zadní nápravě.
Vůz dostal i velký difuzor a robustní oválné koncovku výfuku. Podle přiložených snímků se zdá být jiný i zadní nárazník se svislými nasávacími otvory mezi zadními světly. Proměnou prošla dále přední maska a nová budou i sportovní litá kola.
Jisté je už také to, že hardcore verze R bude využívat aktivní aerodynamiku a shodí několik desítek kilogramů na své váze. Pokud jde o motor, pod kapotou najdeme zmodernizovaný 4,0litrový benzínový osmiválec biturbo, který pravděpodobně nabídne 550 koňských sil. Prakticky se tak bude jednat o obdobu někdejších provedení Mercedes Black Series. Sama automobilka však řekla, že označení Black Series vůz nedostane.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?