Spolu s modelem FF je California T tím vůbec nejkomfortnějším Ferrari na současné automobilové mapě. Komfort jde samozřejmě ruku v ruce s výbornými jízdními vlastnostmi a silným přeplňovaným osmiválcem, přesto možná někteří zájemci o čtyřmístný kabriolet zatouží po větším množství sportovních schopností. A proto vznikl balíček Handling Speciale.
Poznat standardní Californii T od té s příplatkovým sportovním paketem nebude snadné ani pro zkušené oko. Samo Ferrari upozorňuje na masku chladiče a difuzor ve stříbrné metalíze Grigio Ferro, respektive matně černé koncovky výfuku. Ty díky upravenému potrubí vypouštějí jadrnější zvuk, který roste spolu s rychlostí. Už při nastartování je však poznat, že nesedíte v obyčejné verzi italského plnokrevníka.
Hlavním bodem balíčku Handling Speciale jsou ale upravené tlumiče s rychlejší zpětnou vazbou a tužší pružiny. Ona tuhost byla konkrétně vylepšena vpředu o 16 a vzadu dokonce o 19 procent, auto tak sice ztratilo něco z komfortu, zároveň se ale zlepšila stabilita a jízdní vlastnosti. Tomu konec konců napomáhá i rychlejší přeřazování a podřazování převodovky v režimu Sport a přepracovaná kontrola trakce F1-Trac, projevující se především lepší akcelerací na výjezdu ze zatáček.
Aby byl původ a zaměření auta vždy na očích celé posádky, je v interiéru speciální plaketa s označením modelu. Premiéru Californie T Handling Speciale bude hostit ženevský autosalon na začátku března.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?