Znovuzrozená automobilka Automobili Turismo e Sport (ATS) nám v loňském roce představila supersport s názvem 2500 GT. Ten nabízí motor V8 a výkon přesahující 640 koní. Jejich poslední výtvor tak silný sice není, to mu ale nic neubírá na jeho výjimečnosti. Spíše naopak.
Nejnovější počin této italské automobilky nese název Dieci. Jedná se o supersport, zaměřený na závodní okruhy. Srdce této zběsilosti, která svým designem připomíná prototypy závodní série Le Mans, tvoří pouze litrový agregát Honda. I přes svůj malý objem dosahuje tento motocyklový motor výkonu 190 koňských sil. Poměr výkon/hmotnost zde díky nízké hmotnosti vozu dosahuje hodnoty 490 koní na jednu tunu.
Vůz v sobě nezapře své závodní zacílení. Karoserie vozu je tvořena sklolaminátem, zatímco celé šasi tvoří pravá nerezová ocel. Přední i zadní zavěšení je plně nastavitelné. Výkon vozu zastavují extrémně výkonné brzdy Tarox.
Automobilka již prodala 15 kusů, přičemž již velmi brzy by se měl vůz dočkat homologace pro závodní kategorii FIA E2B Sport Prototype.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.