490 koní na jednu tunu v italské zběsilosti

ATS Dieci je nejnovější kreac automobilky, pocházející z roku 1962
ATS Dieci je nejnovější kreac automobilky, pocházející z roku 1962, foto: ATS
ar3 20. ledna 2016 10:25
Sdílej:

Znovuzrozená automobilka Automobili Turismo e Sport (ATS) nám v loňském roce představila supersport s názvem 2500 GT. Ten nabízí motor V8 a výkon přesahující 640 koní. Jejich poslední výtvor tak silný sice není, to mu ale nic neubírá na jeho výjimečnosti. Spíše naopak.

Nejnovější počin této italské automobilky nese název Dieci. Jedná se o supersport, zaměřený na závodní okruhy. Srdce této zběsilosti, která svým designem připomíná prototypy závodní série Le Mans, tvoří pouze litrový agregát Honda. I přes svůj malý objem dosahuje tento motocyklový motor výkonu 190 koňských sil. Poměr výkon/hmotnost zde díky nízké hmotnosti vozu dosahuje hodnoty 490 koní na jednu tunu.

Vůz v sobě nezapře své závodní zacílení. Karoserie vozu je tvořena sklolaminátem, zatímco celé šasi tvoří pravá nerezová ocel. Přední i zadní zavěšení je plně nastavitelné. Výkon vozu zastavují extrémně výkonné brzdy Tarox.

Automobilka již prodala 15 kusů, přičemž již velmi brzy by se měl vůz dočkat homologace pro závodní kategorii FIA E2B Sport Prototype.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.