Italské Ferrari je již od svého vzniku neodmyslitelně spjaté s automobilovými závody. Krom formule 1 se Ferrari účastní i dalších závodních kategorií. Úspěchy si pravidelně připisuje například na poli vytrvalostních závodů. Nyní jeden ze svých úspěchů oslavuje novou edicí automobilu California T.
Tato jedinečná California T byla představena, na právě probíhajícím bruselském autosalonu, jako pocta týmu, který zvítězil s vozem 458 GT3 v kategorii Pro-Am Cup na loňském závodě 24 Hodin SPA.
Exteriér vozu je vyveden v, pro Ferrari typické, červené barvě Rosso corsa. Verze se skládací střechou je navíc vybavena výraznými žlutými šipkami na klikách dveří a žlutými detaily na kolech Argento Nürburgring. Nejvýraznějším prvkem exteriéru, podle kterého zaručeně tuto speciální edici, již má na svědomí divize Tailor Made, poznáte jsou závodní pruhu na středu vozu. Modré, bílá a červené pruhy se táhnou od čumáku až po záď.
Interiér odkazuje na závodní vozy Ferrari. Nalezneme zde velké množství detailů s karbonovým dekorem. Sedačky jsou, stejně jako palubní deska, zabaleny do luxusní modré Alcantary. Jedinečnost vozu dokazuje i hliníková plaketa, odkazující na výše zmíněné vítězství ve vytrvalostním závodě ve Spa.
Pod kapotou nalezneme motor, který známe z běžné Californie T. Jedná se o osmiválec 3,8 litru s výkonem 553 koňských sil.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.