Malý čtyřmístný kabriolet ve sportovní specifikaci, to je i na dnešní tržně rozmanité poměry nezvyklá kombinace. A přesně toto spojení nabídne již druhá generace Mini Cabrio JCW, která do prodeje zamíří již v dubnu.
Podobně jako dříve představený hatchback, disponuje i kabriolet dvoulitrovým čtyřválcem TwinPower Turbo o výkonu 231 koní s točivým momentem 320 Nm. To je mimo jiné o 20 koní více než u předchůdce. Poháněna je přední náprava, jíž pomáhá elektronický diferenciál, přičemž dostupný bude šestistupňový manuál nebo šestistupňový automat Steptronic. V prvním případě trvá akcelerace z 0 na 100 km/h 6,6 sekundy a maximální rychlost je 242 km/h, s automatem je Mini na stovce o 0,1 sekundy, zároveň ale klesne maximální rychlost o 2 km/h. Kombinovaná spotřeba je 6,5 l/100 km.
Kromě motoru zapracovali Britové pod vedením Němců rovněž na podvozku (vpředu jsou vzpěry MacPherson, vzadu víceprvková náprava), alternativně dostupném s aktivně řízenými tlumiči, a výfukovém potrubí s jadrnějším zvukem. Chybět nemůžou kotoučové brzdy Brembo, stejně jako volič jízdních režimů Mini Driving Modes.
Styling karosérie je stejný jako u hatchbacku, to znamená agresivnější nárazníky, nástavce prahů, difuzor s centrálně umístěnou dvojitou koncovkou výfuku a vytažené blatníky se 17palcovými koly. Celý bodykit byl samozřejmě patřičně aerodynamicky vyladěn a doplněn LED diodovými světlomety. Specifikem otevřeného modelu je elektricky ovládaná plátěná střecha, jejíž složení nebo natažení zabere 18 sekund a lze ho provádět až do 30 km/h. Mezi příplatky nechybí 18palcová litá kola, zelená barva Rebel, plátěná střecha s britskou vlajkou nebo „rychlé pruhy“ na kapotě.
Uvnitř jsou hlavním specifikem sportovní sedačky, čalouněná kombinací mikrovlákna a látky. Volant, prošívaný červenou nití, je potažený kůží, zatímco řadící páka dostala unikátní hlavici. Na sportovní notu hraje přepracovaný přístrojový panel, stejně jako obruba centrálního kruhu na středové konzoli, nerezové pedály, prahy dveří JCW a dekory palubní desky. Ve standardní výbavě se objeví také klimatizace a rádio se vstupy USB a Aux-In. Do prodeje se Mini Cabrio JCW dostane v dubnu, základní cena je 35 600 dolarů (cca 881 000 korun).
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.