Malý čtyřmístný kabriolet ve sportovní specifikaci, to je i na dnešní tržně rozmanité poměry nezvyklá kombinace. A přesně toto spojení nabídne již druhá generace Mini Cabrio JCW, která do prodeje zamíří již v dubnu.
Podobně jako dříve představený hatchback, disponuje i kabriolet dvoulitrovým čtyřválcem TwinPower Turbo o výkonu 231 koní s točivým momentem 320 Nm. To je mimo jiné o 20 koní více než u předchůdce. Poháněna je přední náprava, jíž pomáhá elektronický diferenciál, přičemž dostupný bude šestistupňový manuál nebo šestistupňový automat Steptronic. V prvním případě trvá akcelerace z 0 na 100 km/h 6,6 sekundy a maximální rychlost je 242 km/h, s automatem je Mini na stovce o 0,1 sekundy, zároveň ale klesne maximální rychlost o 2 km/h. Kombinovaná spotřeba je 6,5 l/100 km.
Kromě motoru zapracovali Britové pod vedením Němců rovněž na podvozku (vpředu jsou vzpěry MacPherson, vzadu víceprvková náprava), alternativně dostupném s aktivně řízenými tlumiči, a výfukovém potrubí s jadrnějším zvukem. Chybět nemůžou kotoučové brzdy Brembo, stejně jako volič jízdních režimů Mini Driving Modes.
Styling karosérie je stejný jako u hatchbacku, to znamená agresivnější nárazníky, nástavce prahů, difuzor s centrálně umístěnou dvojitou koncovkou výfuku a vytažené blatníky se 17palcovými koly. Celý bodykit byl samozřejmě patřičně aerodynamicky vyladěn a doplněn LED diodovými světlomety. Specifikem otevřeného modelu je elektricky ovládaná plátěná střecha, jejíž složení nebo natažení zabere 18 sekund a lze ho provádět až do 30 km/h. Mezi příplatky nechybí 18palcová litá kola, zelená barva Rebel, plátěná střecha s britskou vlajkou nebo „rychlé pruhy“ na kapotě.
Uvnitř jsou hlavním specifikem sportovní sedačky, čalouněná kombinací mikrovlákna a látky. Volant, prošívaný červenou nití, je potažený kůží, zatímco řadící páka dostala unikátní hlavici. Na sportovní notu hraje přepracovaný přístrojový panel, stejně jako obruba centrálního kruhu na středové konzoli, nerezové pedály, prahy dveří JCW a dekory palubní desky. Ve standardní výbavě se objeví také klimatizace a rádio se vstupy USB a Aux-In. Do prodeje se Mini Cabrio JCW dostane v dubnu, základní cena je 35 600 dolarů (cca 881 000 korun).
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?